Trainer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissEllen

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-11-03

Trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 12:07

Ik ben benieuwd naar jullie trainers, waarom train je bij diegene, is het dat je niet tever wilt reizen voor een les, of moet ze aan huis komen?Zelf les ik bij Gert van de Hoorn, lekker dichtbij(kwartiertje rijden). En dit bevalt me super goed.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:31

Eeehhh, is dit een rijtechnisch probleem? Lijkt mij meer onder oplossingen te vallen Haha!
Nou ja, ik heb les van Daniëlle Keur, ze komt aan huis dus voor haar is het even rijden maar voor ons lekker niet.

Ik zag trouwens in je profiel dat je een hengstveulen zoekt, zoek je echt een veulen of mag het ook een jaarling zijn?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:49

Ik heb les van Chris Hazen, wij gaan daarheen en dat is een uur rijden met de auto en dan nog een uur terug. Maar het is zeker de moeite waard!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:09

Ik heb les van ****, het is de manegeeigenaar(geeft ook anderen les) dus ben eigenlijk wel verplicht. Maar zijn lessen zijn zeker de moeite waard.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:29

Ik krijg les van Francis Heytink, meestal kan ze wel bij ons aan huis komen, soms moeten we ook daar heen (Stroe, ongeveer half uurtje voor ons).
Francis rijdt op dit moment ZZ-zwaar, en ik vind dat ze echt super kan lesgeven!! Je voelt je paard verbeteren tijdens de les, en ze ziet echt alles!! Heel fijn!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:30

Ik heb les van Ria Haringsma. Ik moet er drie kwartier heen en drie kwartier terug voor rijden, maar dat is het absoluut waard. Ze ziet altijd gelijk waar het fout gaat, en heeft ook direct een oplossing (die ook nog werkt). Ik kom altijd moe, maar heel veel wijzer thuis!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:41

Ik train sinds de zomer bij Marlies van Baalen. Peeters en de Ridder raadde het me aan omdat het ideale beeld van mijn vorige trainer niet hetzelfde beeld was als dat van de bondscoaches.
Het bevalt me prima, ik ben erg vooruit gegaan en het is maar een 35min rijden. Ik moest wel omschakelen van trainingsmethode; (van het Anky-systeem naar het Duitse) dit duurde even om eraan te wennen maar het gaat al steeds beter.
Bij mijn vorige trainer trainde ik 1x per week maar ik ga ongeveer 2x per drie weken naar Marlies, vanwege de centjes. (maar de vorige 2wkn ben ik 4x geweest vanwege n belangrijke wedstrijd.) Ik heb ook rabobank trainingen van haar dus dat komt ook goed uit.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:45

Hé Nistria, mag ik je dan vragen bij welke trainer je volgens het Anky-systeem reedt? En waarom ging dat via het Any-systeem, maar streefde diegene niet het zelfde beeld na als Peeters en de Ridder?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:38

Ik les al sinds mijn 13 de bij Jeroen Hulsman. Toendertijd woonde ik vrij dicht bij hem in de buurt maar nu we verder weg wonen is het nog nooit in mijn hoofd opgekomen om van trainer te veranderen. Hij kent me dus al jarenlang en echt door en door. Hij heeft me al met zo´n 7 verschillende paarden gezien en past qua lesgeven heel goed bij mij. Hij is heel rustig en remt me vaak wat in mijn streberige enthousiasme... Knipoog

Zelfs nu ik maar heel af en toe bij hem les als hij een uitvaller heeft, kan ik probleemloos specifieke aanwijzingen krijgen omdat hij mij goed kent. En hij heeft ook heel snel door waar de probleempjes zitten ook al ziet hij Lotje maar heel weinig.

Hij heeft vroeger bij Henk van Bergen gelest en heeft daar ook zijn vrouw Marie-Jose ontmoet. Het hele systeem past mij heel goed en het past ook eigenlijk elk paard wel. Als ik ooit van trainer zou veranderen is dat toch ongeveer in hetzelfde systeem, ik denk naar Van Baalen ofzo.

Maar ik les het liefst bij een man, heb ik denk meer respect voor?! Tong uitsteken

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:43

Ik les bij Diana van der Spek, lekker dichtbij, en bevalt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:04

Ik les bij Nicole Werner en daar ben ik heel enthousiast over. Het is zeker een uurtje rijden met de trailer voor me maar dat heb ik er heel graag voor over.

Wat er zo goed is aan Nicole? Ik had nooit gedacht dat ik zo veel plezier zou kunnen beleven aan het rijden en de paarden. Iedere dag weer stap ik blij van mijn paard af en dat heeft zij me toch echt bijgebracht. En als ik eens baal dan baal ik van mijn eigen onhandigheid, mijn eigen beperkingen. Ik rij nu samen met mijn paard, Lois en ik, we zijn een team! Lovers

Ik denk dat de liefde en het respect voor het paard een absolute vereiste is voor het kunnen leveren van prestaties. Misschien dat dat wel het geheim is van de reeks van successen van Stal Werner-Gal Knipoog .

myhorses
Berichten: 67
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:05

ik krijg les van margareth van de velden => rijd hogere klasse dressuur met smaragt,misschien al van gehoord,ik geloof toch dat haar achternaam van de velden is!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:09

Ik ben het absoluut met je eens, Jippie!

Ik les bij Penny Rockx- Zavitz. Wellicht zegt haar man, Johan Rockx jullie meer (ze is hoogzwanger, dus niet aktief in de sport momenteel).

Zij heeft me het fine tunen bijgeleerd. En we zijn er nog lange niet! Tong uitsteken Ze heeft heel veel hart voor de paarden, en dat kan je opmaken uit haar manier van lesgeven.

Ik heb voorheen bij Coby gelest, maar die was meer op de pünktlichkeit (uiteraard onontbeerlijk voor een proef), tenminste, wat ik me herinner. Ik ben er immers een tijd uitgeweest en bovendien rij ik op een ander niveau dan destijds. Ik heb veel van haar geleerd.

Het mooist zou eigenlijk een mixje van die 2 zijn Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:36

ik les bij Bianca de Roode (western-les), en zij is een leerlinge van Chris Knol.... Lachen

Bianca is een rustige, (voor de ruiter) strenge en zeer eerlijke instructrice... ze heeft mij en Banjer het plezier in het rijden weer teruggegeven, en nu zijn Banjer en ik meer dan ooit een team... Lachen

Bianca kan goed en duidelijk uitleggen, en werkt (voor mijn gevoel) vanuit rust en ontspanning in de combinatie.... als Banjer niet direct gehoorzaamd, zoekt ze een manier om de conflict-situatie te vermijden (werkt averechts bij Banjer)... en dat vind ik heel prettig... Lachen Banjer is nu beter aan de hulpen dan ooit te voren... Lachen

Bianca... je bent een toppertje... OK dan! Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:56

Ik heb bij Eed Meijer gelest een tijdje (alleen manege lessen Tong uitsteken).

En met Sabientje bij Solvej (Okkie1 hier op Bokt Tong uitsteken), als Tervano weer zover is zou ik graag weer les van haar hebben, als zij dat nog wil Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:08

ik les nu 2 jaar vast bij mijn instructrice. ik ben erg blij met haar, ze is erg nuchter, geeft altijd hoop en is beter in motiveren dan emile ratelband Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 02:59

Feetje schreef:
Ik heb bij Eed Meijer gelest een tijdje (alleen manege lessen Tong uitsteken).

En met Sabientje bij Solvej (Okkie1 hier op Bokt Tong uitsteken), als Tervano weer zover is zou ik graag weer les van haar hebben, als zij dat nog wil Tong uitsteken


Tuurlijk Haha! *LOL*

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 04:54

Als ik zie hoe Wendy van der Helm (na een paar weken les bij Coby van Baalen) met Inspekteur presteerde in Weert. Dan denk ik dat de weg niet zo moeilijk is, vooral als je wedstrijd gericht wil trainen. Een goede mix tussen Coby en Anky/Sjef is naar mijn mening Arjen Teeuwissen.

Diederik

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:21

Ik les bij Suzanne F (hoi suzanne Knipoog )
Ze weet mij altijd te motiveren en geeft op een zeer consuquente manier les.
Basis training vind zij heel belangrijk en grijpt daar altijd weer op terug.
Ook vind ik het fijn dat ze heel positief tegenover mijn paard staat.
Want niet iedereen kan omgaan met rillerige paarden, of weet daar
een oplossing voor in het rijden.
Deze manier van rijden past mij erg goed en ik sta er 100 procent achter.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:43

Okkie1"]
[quote="Feetje schreef:
Ik heb bij Eed Meijer gelest een tijdje (alleen manege lessen Tong uitsteken).

En met Sabientje bij Solvej (Okkie1 hier op Bokt Tong uitsteken), als Tervano weer zover is zou ik graag weer les van haar hebben, als zij dat nog wil Tong uitsteken


Tuurlijk Haha! *LOL*
[/quote]

Das lief van je Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:49

Er komt hier aardig zwaar geschut voorbij

Ik les al jaren bij Judith Scholte, die zelf bij Arjen Teeuwissen lest.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:59

Ik les sinds dit jaar 1x in de 2 weken (als hij tenminste niet in het buitenland zit) bij Herman Wientjes. Daar had ik vroeger ook al les van gehad dus we kennen elkaar goed. Hij weet me altijd net het beetje zelfvertrouwen te geven om een oefening goed uit te voeren (ben zelf nogal eens een twijfelaar en denk wel eens te snel dat we het niet kunnen). Een kleine aanmerking is vaak al voldoende om het dan voor elkaar te krijgen.

Ik vind het overigens wel erg leuk om ook af en toe in een andere keuken te kijken, ik ben gek op clinics van diverse instructeurs. Aangezien ik niet in een bepaald 'systeem'rij (mijn eigen systeem Haha! ) heb ik geen moeite met overschakelen. In mijn training varieer ik al veel van wat ronder en dieper naar vwnw en opgericht in verschillende gradaties. Van iedere instructeur leer je weer wat.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:06

Linda Wijnker rijd momenteel zelf weer ZZ-licht en zij lest zelf bij Barbara Koot.
En been heel tevreden Haha!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:38

Jessica Jansen, bevalt me tot nu toe erg goed:) Ze wil eerst de basis helemaal goed hebben, voordat ze aan iets nieuws begint, daar ben ik wel tevreden mee!

Camelotje

Berichten: 160
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:35

Ik les bij Seth Boschman. Hij bevalt me heel goed . Hij lest zelf bij Anky van Grunsven.