geldproblemen :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

geldproblemen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 11:33

kijk ik gister op mn rekening blijkt er toch niet zoveel op te staan als ik dacht Ik deel de stallingskosten met de vriend van mn moeder en die zit ook heel erg krap Verward
Gister kwam het onderwerp ''verkopen van mn merrie'' aan bod en moet toch eerlijk zeggen dat ik het aardig benauwd kreeg. Ben nu hard op zoek naar een goedkopere stal om haar toch te kunnen behouden , moet er niet aandenken om haar weg te doen Verdrietig
Altijd maar weer dat geld ... waarom zetten ze niet gewoon een geldboom in de tuin ofzo
meer mensen last van??

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:40

Jeetje, dat is niet niks. Ik hoop dat je wat vind! Gelukkig heb ik er geen last van *klopt af*...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:14

Jep, same problem here... Ik moet de stallingskosten (en alle andere kosten zoals hoefsmid ed. ) voor mijn paard zelf gaan betalen, omdat ik van school af ga en fulltime ga werken... dat is dus alleen aan stallingskosten al 295 euro in de maand... Ik ga mijn paardje dus waarschijnlijk ook verhuizen naar een goedkopere stal... Ook al baal ik daar verschrikkelijk van, want we hebben het hier allebei ontzettend naar onze zin!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:24

Lastig lijkt me dat zeg... altijd maar weer op je centen moeten letten

Gelukkig heb ik hier geen last van.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:04

Vreselijk ja!...Is er niet in de buurt een boer ofzo met een landje+stalletje waar je peerd voor heel goedkoop kan staan ofzo...
Echt heel erg is dat als je je merrie door ziets weg zou moeten doen..

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:05

als het te duur wordt kan je altijd nog een bijrijdster nemen die met jouw de stalkosten deelt en als je haar dan ook nog op een goedkoperen stal neerzet
maar idd wel balen is dat als je niet meer zo veel geldt hebt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:06

Ik ben niet rijk, maar hoef me om mijn paard gelukkig niet druk te maken.
Maar als je fulltime gaat werken, dan verdien je toch wel voldoende om je paard te kunnen onderhouden? Wat betaal je aan stalling?

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:16

aah wat een sgatjuh Cheese! haha Haha!

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:18

he wat raar.. dit was helemaal niet bedoeld voor dit bericht :S.. noujahh.. oepssie Lachen nou dat geld is egt vervelend ja.. waarom zijn de dingen die belangrijk voor je zijn nou niet gewoon gratis Boos!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:34

ik heb dus hetzelfde probleem, heb dan alleen geen paard.
mijn vrienden en ik willen dus met z'n allen op vakantie (ik ga dit jaar voor het eerst mee...) en als ik hoor wat die anderen allemaal hebben uitgegeven op hun vorige vakantie (600 euro!! in 2 weken) en dat was gewoon in nederland, nu willen ze zo'n beetje allemaal naar het buitenland! ik heb daar gewoon geen geld voor Boos!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:00

RodeoGirl schreef:
Vreselijk ja!...Is er niet in de buurt een boer ofzo met een landje+stalletje waar je peerd voor heel goedkoop kan staan ofzo...
Echt heel erg is dat als je je merrie door ziets weg zou moeten doen..


Ja daar ben ik nu op zoek naar , kdenk dat dat het enige is wat een btje betaalbaar is op het moment! Fulltime werken is voor mij geen optie, kzit nu in vwo 5 . Ik werk in het weekend en verdien maar 50 euro vast in de maand Verdrietig Mijn ouders betalen meer dan de helft aan stallings geld al voor me. Ik betaal 122,50 per maand, opzich niet erg duur maar voor mij wel! Mijn bijrijder betaald al het bix en aangezien mijn paardje erg veel eet is dat een aardig bedrag. Ik wil haar niet nog meer vragen. Mijn ouders zitten ook aardig krap in het geld en daarom moet ik dus nu echt wat anders zoeken. Kzie het even niet meer zitten , ben al een tijd aan het zoeken Verdrietig

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:00

mm ook bij mij een groot probleem, stond za bij de supermarkt en kon niet eens meer pinnen, max rood, ooopppss woon op kamers en betaal behalve mn studiekosten alles zelf, kamer is al meer dan 300 euro en mn paardje natuurlijk ook nog. Ik ga denk ik maar lenen, want mijn paardje wegdoen zal ik nooit doen... Ik denk maar zo later, als ik full-time werk betaal ik het zo weer terug, dat liever dan mn paardje wegdoen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:09

Poeh, ben bijna blij dat ik niet de enigste ben!
Ik zit het helaas ook steeds vaker te overwegen, mn paard verkopen.
Mijn vriend en ik werken toch wel allebei fulltime, maar we hebben ook nog een huis met hoge hypotheek, twee auto`s (nodig om naar het werk te gaan), en dus een paard (ik dan). Verder leven we echt zuinig, maar het komt toch veel te vaak voor dat ik geen geld heb en teveel in de min sta. Mn vriend werkt nu ook nog via het uitzendbureau en krijgt dus per week salaris, wat er dus veel te snel doorheen gaat.
Ik heb ook al aan een parttime bijrijder gedacht, en momenteel gaat een vriendin haar ook een dag per week rijden, maar daarmee ben ik nog niet van die hoge lasten af, dat bedrag is daar echt te klein voor. En ze kan maar 1 dag.... Echt een moeilijke keuze! Haar verkopen zou ik denk ik ook niet kunnen, en wat dan? Meer geld, veel vrije tijd, maar wat moet ik ermee, zonder Kore? Scheve mond

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:47

Yorghos schreef:
Ik ben niet rijk, maar hoef me om mijn paard gelukkig niet druk te maken.
Maar als je fulltime gaat werken, dan verdien je toch wel voldoende om je paard te kunnen onderhouden? Wat betaal je aan stalling?


Dan moet je een goede baan hebben...
Als je alleen woont, een huis hebt, met huishouding en een auto, dan wordt het paard al vrij krap als je niet een goede (HBO) baan hebt...
Ik heb wel eens berekend dat als mijn vriend en ik uit elkaar gaan en ik in ons huis wil blijven wonen dat het kiele kiele is of het paard kan blijven. En dan sta ik niet op een dure stal...

Maar goed... een betalende bijrijder is altijd nog een optie...
Succes en ik hoop dat je er straks weer wat beter voor staat!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:09

Elsjuhh schreef:
mm ook bij mij een groot probleem, stond za bij de supermarkt en kon niet eens meer pinnen, max rood, ooopppss woon op kamers en betaal behalve mn studiekosten alles zelf, kamer is al meer dan 300 euro en mn paardje natuurlijk ook nog. Ik ga denk ik maar lenen, want mijn paardje wegdoen zal ik nooit doen... Ik denk maar zo later, als ik full-time werk betaal ik het zo weer terug, dat liever dan mn paardje wegdoen

Je mag wel eens komen eten hoor... Vork
Trouwens, een kamer van meer dan 300 euro??? Hoe groot is ie dan? In mijn tijd had je voor 400 gulden al een kamer, mijn laatst kamer uit mijn studententijd was 650 gulden, is nu 2 jaar geleden.
Denk dat ik ook maar s kamers ga verhuren, heb nog een kamertje over. Haha!
Maar als je een full time baan hebt, houd je ook weinig over hoor. Toen ik nog studeerde dacht ik ook altijd dat ik dan super veel geld zou hebben, maar je vaste lasten worden ineens een stuk hoger. Probeer maar eens een huis te kopen wat nog redelijk betaalbaar is, en dan heb ik t nog niet over alle kosten naast de hypotheek. Met z'n tweeen ben je al een maandsalaris kwijt aan hypotheek en alle lasten eromheen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als er kinderen komen en ik minder zou gaan werken... Scheve mond

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:43

heb er vroeger ook veel last van gehad,maar gelukkig heb ik nu zelf land en stallen voor mijn 3 pony's en dit kost me maar 65 euro per maand inclusief water,maar exclusief voer enzo.
hopelijk kun je bij jouw in de buurt ook een goedkopere stalling vinden en kan je paard gewoon blijven.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:14

Ik ken het probleem...! Ik heb een eigen huisje, een oud autootje (moet toch naar mijn werk) en 2 paarden. Het veulen had ik in betere tijden gekocht. Ben nu op zoek naar een bijrijder voor Stan, om de kosten wat te drukken. Ik weiger het om 1 van mijn paarden te verkopen, eet ik liever wat minder...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:20

Bij mij gaat het ook erg rap de laatste tijd en ik doe echt niets bijzonders of anders dan anders. Erg frustrerend.... Een leuk vooruitzicht voor als ik Xara bij een pensionstal moet stallen over ene paar jaar. Verward

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:29

Ja het geld is op voor je er uberhaupt erg in hebt, I know.... vreselijk! Huilen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:38

Moet je dan nog's voorhebben wat wij hebben, in één maand rechtzaak aan je been (zaak die al 's werd geseponeerd wegens frauduleuze eis tot schade), belastingscontrole voor huis en bijberoep tupperwareverkoop en motor van de auto naar de maan ... dan slik je wel twee keer als je de stand van je rekening kent als zijnde "magertjes" . Wij betalen ook een lening af, vaste latsten natuurlijk ook, en twee schoolgaande kinderen ... zucht .... live is a strugle

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:48

Zelfde probleem hierzo ik zit nog met n torenhoge schuld. Utrecht krijgt nog centjes van mij voor de operatie en de nabehandeling enzo.... Ik werk nu wel fulltime maar het is jammergenoeg maar een tijdelijke baan...best wel frusty. Ik kan nog maar net het stalgeld betalen. Maar mijn paardje verkopen.....nee NOOIT! Ik verkoop nog liever al mijn spullen!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:18

Ik heb mijn paard wel verkocht, er waren wel meer redenen dan alleen de financiële, maar het geld speelde toch wel een grote rol. Helaas merk ik er nu weinig meer van. Ik hou het geld dat ik anders aan mijn paard heb besteed nu echt niet over ofzo, het lijkt wel steeds erger te worden.
De grootste schuldige is die verdomde euro, het lijkt wel of alles dubbel zo duur is geworden.
2 kleine kindjes in de luiers zijn ook niet echt voordelig en het kinderdagverblijf is al helemaal bijna niet te betalen, het grootste gedeelte van mijn parttime salarisje gaat daar naar toe.
Maar ik klaag niet verder hoor, ik heb gekozen voor dit leven met de kindjes en er zullen vast wel weer betere tijden komen.

veel succes voor iedereen met te weinig geld!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:29

Da's meteen de reden dat ik m'n paardjes niet weg wil doen ... Je bevestigd wat ik de hele tijd vermoed Ben daar eigenlijk wel blij om Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:31

ik heb dus precies het zelfde dacht dat ik de enige was maar zie hier
ik heb een hypotheek, auto en vriend + paard en ik deel de stakosten nog met mijn bijrijdster en ik heb altijd te kort!!

maar dat ligt dus niet aan mijn paard maar ik bestel ook veelste veel wehkamp, Divoza de paardendrogist weet ik veel wat dus het ligt geoon aan mezelf!!!! Bloos

maar ik zoek ook een boompje dus als iemand mij wil helpen met het Help Dunja de winter door fonds ben ik heel blij!!!