Is jouw paard ook af en toe een kreng?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Is jouw paard ook af en toe een kreng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 15:48

Ik kwam gister opgewekt haar stal binnen lopen en meestal neuzen we ff bij elkaar.... nou eh... ze hapte ineens naar mijn gezicht, en liep snel achteruit haar stal in.... Boos! Boos!

Ik kon der wel wat doen!!!

Maar kon dus uiteindelijk niks omdat ik die staldeur ook niet een, twee, drie open heb!! Huilen

Af en toe is ze best wel een kreng, terwijl ik toch altijd alles voor der doe!! Snap dat eigenlijk nooit zo goed.

Is het waar dat een paard zich niet zo heel erg hecht aan zijn baasje, net zoals een hond bv. doet?


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:07

Jeps, die van mij moest gisteren vanuit het niets steigeren in de bak. Haar vriendinnetje ging weg en zij moest blijven. Drama kan ze dan schoppen...... Is echt maanden geleden dat ze zoiets gefilkt heeft... 't zal de kou wel zijn. Scheve mond

Ik baalde wel flink, ze heeft ook extra hard moeten werken. Energie eruit!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:46

als hij eten heeft en ik ben hem dan aan het poetsen word hij wel boos als hij niet mag eten ja Extreme duivel niet dat hij mij dan wil bijten ofzo maar je merkt gewoon dat hij boos word als hij zijn eten niet krijgt. zo ook als je bijv een mandarijn aan het schillen ben, dan zit hij je al helemaal aan te kijken. of als we een pad afstappen waar naast gras is en hij mag niet eten dan gaat hij draven en word weer boos als hij niet mag eten, beetje geobsedeerd zullen we maar zeggen Knipoog Haha!
voor zover ik me kan herinneren heeft mn paard me nooit gebeten als we aan het knuffelen waren ofzo, hoeft hij ook niet te proberen Tong uitsteken

Gamble

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:03

Tayga heeft het nooit gehad, maar sinds Mozart er is is ze stinkend jalours op hem Verdrietig . Als ik met Mozart door de wei loop of wat met hem doe, komt ze niet en als je erop af loopt rent ze weg Boos! . Maar als hij niet bij me is komt ze wel en wil ze knuffelen Lovers Haha! . GElukkig zijn ze als ik er niet bij ben wel hele goede vriendjes in de wei.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:08

Nooit, ik heb Dennis nog nooit gemeen gezien. Hij trapt niet, hij bijt niet, hij dendert niet over je heen etc. Wil niet zeggen dat hij altijd een engeltje is hoor Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:20

Paarden hechten zich naar mijn idee ook veel minder aan mensen dan honden dat doen
Maar mijn paard heeft mij of iemand anders nog nooit gebeten of geschopt... als hij dat zou doen zou ik hem toch even heel duidelijk laten weten dat dat niet kan!

mirjamm

Berichten: 131
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:26

tsja volgens mij zijn de meeste paarden zo dat ze soms gewoon een bui hebben en dan scoppen of bijten ze je gewoon in een keer. volgens mij is dat dus helemaal niet zo gek en ik weet niet hoe oud dat paard van jou is maar meestal als ze 2/3/4 zijn doen ze die dingen vooral maar ja trappen vind ik wel een beetje heel erg en ik zal hem/haar dat meteen af leren!!!!

I love Udora 4-ever

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:39

Het is voorlopig nog niet verder gekomen dan heel erg lelijk naar me kijken als er iets niet snel genoeg gebeurt.
Oren naar achteren enz. als de deur niet snel genoeg opengaat....meestal laat ik haar dan lekker een paar minuten staan totdat ze normaal reageert en dan mag ze eruit.

Zoals ze de laatste tijd tegen andere paarden doet valt me wel tegen, toen ik haar kreeg was ze echt een muts, ze konden bij haar doen wat ze wilden, zij bleef staan en wachtte af.
Tegenwoordig wil ze gewoon de baas zijn over haar paddockmaatje en schuwt het ruwe werk niet, bijten, trappen en wegjagen.

Hij blijft terugkomen en ze blijft naar hem hinniken als die weggaat...maar zodra hij erbij staat en ze denkt dat die iets meer aandacht krijgt dan haar is ze een klein krengetje.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:02

Frieda heeft er ook last van Haha!.
Af en toe kan ze flink vervelend uit de hoek komen... maar meestal is ze een schatje hoor Lachen.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:06

af en toe een kreng? af en toe? Tong uitsteken
Evita is vooral humeurig als ik 's morgens ga rijden, echt een ochtenhumeur krijg ik dan.Ze plakt wel vaker haar oren aan haar nek, ze is geen knuffelbeer en word liever met rust gelaten(tenzij je iets lekkers bij je hebt Schijnheilig ). Maar ze heeft wel nog nooit gebeten of gestampt(moet ze ook niet proberen) en ze laat ook alles netjes toe, ze kijkt alleen meestal een beetje zuur.

En euh... Prima... die is in staat de vijand op een veldslag met een smile tegemoet te lopen, die kan gewoon zelfs niet doen alsof ze een kreng is Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:17

Heb er ook een!! Haha!
Tegen mij is ze bijna nooit krengerig maat tegenover anderen die ze wat minder goed kent..... Bloos!
Laatst zou een stalgenootje Lady op het land zetten. Haalt haar uit haar stal en loopt richting het land. Op het pad (staat ook gras) naar het land liet ze lady los om haar weidemaatje te halen. Ze dacht o ik pak haar zo weer en zet ze met z'n 2en op het land. Nou mooi niet hoor.... Ze draaide haar kont naar haar toe en zet dan een paar passen achteruit zo van: blijf uit de buurt sta net lekker te eten Vingers aflikken Ze kon haar dus ook niet meer te pakken krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Uiteindelijk is het haar met een paar wortels wel gelukt *LOL*

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:22

Die van mij is altijd een krengetje, kan alleen lief kijken wanneer ze denkt dat je wat te eten hebt.

Als je al in d'r buurt kom gaan die oren naar achter!

Vooral mensen die dit niet weten schrikken terug, die komen dan op d'r af en geven 'r een flinke aai ofzo en dan ook nog bij d'r borstkas vaak, nou dan moet je d'r zien! Neusgaten horizontaal naar achter en oren plat! haha..


Ik plaag d'r dan altijd en ga dan express lekker met 'r kroelen, maar daar moet ze niks van hebben hoor! Tong uitsteken

Gelukkig blijft het altijd bij een beetje dreigen Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:26

denz schreef:
Die van mij is altijd een krengetje, kan alleen lief kijken wanneer ze denkt dat je wat te eten hebt.



Ik plaag d'r dan altijd en ga dan express lekker met 'r kroelen, maar daar moet ze niks van hebben hoor! Tong uitsteken

Gelukkig blijft het altijd bij een beetje dreigen Lachen


haha juist hetzelfde bij mij Haha! . Als ze zo zuur kijkt heb ik heel vaak de neiging om een pennymeisjes gezicht te trekken, met een smile EEEEEEVIIIIITTTTAAAAKKKKKEEE!!!! te roepen *vliegt rond te hals van haar paard, pakt haar goed stevig vast terwijl ze haar overstelpt met kusjes...* gna gna dan staat ze daar van ok, baasje, tis goed, ga van me
af..*wurmt haar hals terug en tracht een poging tot vluchten* Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 09:20

Gister was ze een schatje, heb wel moeten lachen hoor *LOL*

Ik was der namelijk aan het poetsen, maar ze stond vlak bij de paardebrokken.... Tong uitsteken ok, zij stapje, voor stapje dichterbij die ton gaan staan, zo van.. baasje heeft toch niks in de gaten... Slapen ik net doen of ik niks zie.. en ineens roep ik dan... hé, da zie ik, terug..........

HAHAHAH, je moet der dan zien staan, dan vliegt ze achteruit en staat meteen weer op der plek stil Nagelbijten / Gniffelen !!! lache hoor... en dat doet ze dan 4, 5 keer achter elkaar....... maar teruglopen doet ze!!

Zo, gister was ze dus ff geen krengetje! Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:25

Onze Wonderboy hadden we beter Donderboy genoemd!!
Hij is ontzettend vaak klierig en probeert vaak te bijten. Vooral naar vreemden, want mijn reactie kent ie ondertussen ~~}>
Hij gaat vaak bij het hek staan met z'n oortjes braaf naar voren en een koppie van "ik ben de allerliefste" tot een onschuldige voorbijganger hem probeert te aaien. Oren naar achter en HAP. En hij dan voldaan kijken als die mensen wegspringen Haha!
Toch gaat het nu al veel beter dan toen we hem net hadden gekocht. Het was toen een totaal onopgevoede hengst die iedereen wel even zou wegjagen uit z'n wei door te bijten, schoppen, steigeren en alles wat hij verder kon bedenken.
Maar 100% vertrouwen, nee... Ik heb ondertussen ogen in mijn achterhoofd.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:02

Jura is helemaal geen kreng. Ik heb haar nu een half jaar en ze is nog nooit kwaad geweest tegen mij (wel tegen de vliegen) Maar ik heb haar nog nooit met haar oren in haar nek gezien. In het begin wou ze nog wel eens schrapen als ze niet meteen eten kreeg. Maar daar is ze inmiddels aan gewend en doet ze dat niet meer. Het is gewoon een ontzettend lief paard. Lovers

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:09

Nee, mijn paarden zijn altijd vriendelijk voor me. Ik vind wel dat de vraag ook aan de paarden gesteld kan worden: "is jouw eigenaar af en toe ook zo'n kreng?" Ben benieuwd naar de antwoorden *LOL*

Extremely rare and Beyond Compare

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:28

Leo is een echte schat hoor, maar ze heeft soms haar buien (Zo als zoveel merries Schijnheilig ) Maar ieder paard is wel eens een dagje chagrijnig. Mijnes zou nooit iets vals doen, zou nooit opzettelijk bijten of mensen trappen (muren wel, als ze honger heeft, en dat moet ze echt nodig afleren... Scheve mond )
Maar soms is ze gewoon een beetje krengerig. Puberteit he, net als ik Schijnheilig

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:54

Mijn paard is superlief, op stal en met rijden, ze doet echt haar best voor je. Maaaarrrrrr, als ze zomers op het land staat en ik ben op vakantie geweest en ik doe het zadel erop en singel aan, nou dan veranderd ze in de duivelin Extreme duivel herself!! Bokken en brullen, het lijkt wel een rodeohengst waarbij het boeltje afgebonden is.
Ze is inmiddels 14 jaar, dus je zou mogen verwachten dat de singel geen probleem meer is, maar toch moet ik er elke keer als ze langer als 3 a 4 dagen geen zadel meer op heeft gehad weer rekening mee houden dat mijn lieftallige merrie veranderd in een wildebeest.
Trouwens, als ze uitgeraasd is, is er ook geen enkel probleem meer. Dan kun je er zo opstappen en wegrijden (welliswaar met knikkende knieën, want ze is dan echt geen pretje om te zien en vast te houden).

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:32

Af en toe?
Apollon is ongeveer altijd een krengetje, ze heeft nu net weer met haar volle gewicht op mijn zielige voetje gestaan dat toch al helemaal aan diggelen ligt doordat ze geen dekens op wil....
dus ik zit nu were vrolijk met een koude tot om m'n voet heen die ik niet kan bewegen....
Verder hapt ze ook wel eens naar me tijdens het zadelen, heeft ze namelijk ook een hekel aan.
en in de wei tegen de andere 2....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:45

Lois is nooit gemeen tegen me maar heeft wel van die dagen dat hij zich als een sukkel gedraagt. Schrikken van alles en je dan heel stom aan staan kijken als je hem vervolgens op zijn donder geeft.

Niets zo charmant als een paard in her land.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:50

nee gelukkig niet moet er niet aan denken dat mijn paard me ineen sbijt of iets dat je altijd op je hoede moet blijven!

hebben zo'n merrie bij ons op stal die is soms gewoon gevaarlijk!

nee hoor met die van mij kan je lekker knuffelen enzo heelrijk zo'n paard!!!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:55

ja heb ook zoiets mee gemaakt
een hengstje die bij haar staat (die ze dus niet leuk vind) die stond voor dr stal deur ik kwam naar binnen lopen en soraya was aan t eten binnen vliegt ze me ineens aan Verward

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:59

Het stalmaatje van die van mij is een supertrut. De ene keer erg lief en vol aandacht en de andere keer (of zelfs dezelfde keer maar dan gaat er een knopje om) dan schopt ze je zo de stal uit.
Bij haar is het grotendeels gebrek aan opvoeding. Ze wordt straks 7 en er wordt al 4 jaar verkondigd dat ze wordt ingereden, wat dus nog steeds niet is gebeurt. ook wordt er voor de rest niks, noppes, nada mee gedaan. Erg sneu allemaal. Ik kan het haar dus ergens wel vergeven, ik wijd het aan aandacht-tekort.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:25

Nico is echt altijd lief, wil altijd aandacht en knuffels Tong uitsteken Hij is alleen soms wat lomp, dan wil ie je een kusje geven en dan wordt het een kopstoot uit enthousiasme Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, ikkedus, Mark0919 en 56 bezoekers