Mag er in jouw huis gerookt worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Mag er in jouw huis gerookt worden?

Ja, want ik rook zelf
34 (24%)
Ja, maar alleen de visite
11 (7%)
Nee, absoluut niet
69 (49%)
Nee, eigenlijk niet, maar bepaalde mensen wel
25 (17%)

Totaal aantal stemmen: 139


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Mag er in jouw huis gerookt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 16:30

Nou de vraag zegt het al Haha!
Ben wel benieuwd


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 16:32

Bij mij mag er dus in huis alleen gerookt worden door de visite (al rookt mijn man wel, maar alleen buiten dus, tenzij er visite is)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:32

laatste gekozen.
Er rookt hier niemand thuis, en mijn oma die regelmatig komt kan er niet tegen. Dus met verjaardagen en zij is er, dan wordt er niet gerookt. (ja, buiten Knipoog ) Maar als zij er niet is met verjaardagen dan mag er wel gerookt worden, maar een aantal kennissen weten wel dat we dat liever niet hebben.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:32

Echt vreselijk... ik rook zelf als een schoorsteen, maar binnen wordt er absoluut niet gerookt. Mijn vriend kan er echt niet tegen...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:32

Nee, absoluut niet, we roken zelf niet en als de visite wel zou roken, blijft de rookgeur ontzettend lang in huis hangen, als ze willen roken, gaan ze maar even naar buiten Clown

Gillian

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:35

Ja, wel. Ik heb gekozen voor de tweede. Ik heb zelf altijd gerookt en vind het stom om nu te zeggen dat je niet meer mag roken bij ons.

Alleen wanneer er kinderen zijn bij ons thuis, mag er niet gerookt worden. Maar dat was ook al toen we zelf nog rookte. Dat vind ik echt vreselijk...

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:37

Ja, er mag gerookt worden, niet dat ik zelf rook. Maar als er visite is mogen die gewoon binnen roken. Mijn tante gaat wel altijd buiten staan, maar goed dat is haar eigen keuze.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:37

Zodra ik in mijn eigen huisje zit mag er in huis absoluut niet gerookt worden... ook niet op verjaardagen e.d., ik vind het een vreselijk smerige gewoonte en ben dus geenzins van plan mijn huisje te laten bederven door anderman's verslaving Haha!. In de tuin of op het balkon mag nog wel... Knipoog

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:39

Nee, absoluut niet.
Kindje met astma,kan niet tegen sigarettenrook.
En ik hoef geen smurf als kind Clown Knipoog .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:39

Nope.
Pas vroeg een vriend dat en ik vond het ff moeilijk maar ik heb nee gezegd. Het blijft zo vreselijk hangen. En ik krijg er zere ogen van.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:40

Mijn vriend en ik roken allebij niet. Er mag best gerookt worden in ons huisje maar niet in de slaapkamers en de werkkamer.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:42

Nee, never, nooit niet. Ik heb astma en moet dat met zware medicijnen kur bekopen als iemand maar in zijn hoofd haalt om in mijn huis te roken. Krijg al last als de buren hun zware sjekkie opstoken in hun tuin. (mag ik dat straks ook verbieden?)

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:42

mijn ouders roken allebei

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:44

Er mag gerook worden bij ons thuis
Behalve als mijn neefje komt want die is cara patientje

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:45

Eleonoor schreef:
Nee, never, nooit niet. Ik heb astma en moet dat met zware medicijnen kur bekopen als iemand maar in zijn hoofd haalt om in mijn huis te roken. Krijg al last als de buren hun zware sjekkie opstoken in hun tuin. (mag ik dat straks ook verbieden?)


Van mij wel,ik weet wat je doormaakt.
Mijn oudste is wel eens zowat flauw gevallen in de stad na eventjes achter iemand met een zware sigaar te hebben gelopen.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:54

NEE!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:55

Ik heb invullend: alleen visite want ik woon nog bij mijn ouders en die roken allebei maar ik rook zelf niet!! Maar als ik op mezelf had gewoont zal er niemand bij mij in huis mogen roken!!

Live,LOve,'ndLaugh

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:58

Ik rook zelf ook dus van mij mogen ze roken. Nergens problemen mee.

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:59

Jawel. Hier rookt iedereen behalve mijn broer nu (gestopt) Dus waarom zouden we niet roken.
Wel word er alleen gerookt als mijn nichtje in bed ligt of niet thuis is. Ook dan worden er wel ramen en deuren open gezet zodat de rook naar buiten kan. Als zij gewoon thuis/beneden is dan word er alleen buiten of onder de afzuigkap gerookt. Of eventueel boven. Bij de computer word ook gerookt, en op mijn kamer ook. *Ik zet wel het raam open als ik op mijn kamer heb gerookt!*
Met verjaardagen enzo is mijn nichtje vaak in bed of ergens anders, dus dan word er gewoon gerookt.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:59

ze mogen het balkon op... rook daar maar.. niet binnenshuis, dan hebben veel te veel niet rokers er last van..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:01

Hier thuis wordt nooit binnen gerookt, er is de afspraak gemaakt dat er buiten wordt gerookt. M'n ouders vonden het zonde van het behang enzo en nadat ze opnieuw behangen hebben is de regel van buiten roken er gekomen (en die gaat al meer dan 10 jaar mee)
Visite die komt en persé moet roken, mag binnen roken hier... (gelukkig komt er niet veel binnenrokende visite Haha!)

Maar in mijn eigen huisje later, wordt er helemaal niet binnen gerookt, niet door inwoners (ik&vriend) en niet door visite. Als de visite wil roken kunnen ze evengoed buiten gaan staan. De sigarettenrook en de geur ervan blijven anders veel te lang binnen hangen en kruipen alsnog in het behang enzo...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:05

bij ons komt er geen sieg in.... absoluut niet!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:07

Bij ons wordt alleen in de keuken bij de afzuigkap gerookt, ook met verjaardagen, in de zomer lekker buiten. Zelf rook ik nooit op andermans verjaardag, tenzij anderen daar ook roken en er nadrukkelijk toestemming voor is gegeven. Anders rook ik niet of bij hoge drang buiten Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:09

Nathalie schreef:
Jawel. Hier rookt iedereen behalve mijn broer nu (gestopt) Dus waarom zouden we niet roken.


Omdat het heel slecht voor je is, je er onnoemelijk van gaat stinken, vieze gele vingers/nagels/tanden van krijgt en omdat er een kindje in huis woont... Bovendien is het ook nog eens achterlijk duur...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:12

vikki"]
[quote="Nathalie schreef:
Jawel. Hier rookt iedereen behalve mijn broer nu (gestopt) Dus waarom zouden we niet roken.


Omdat het heel slecht voor je is, je er onnoemelijk van gaat stinken, vieze gele vingers/nagels/tanden van krijgt en omdat er een kindje in huis woont... Bovendien is het ook nog eens achterlijk duur...
[/quote]

En even een aanvullinkje:
Én omdat je als er iemand binnen rookt ook passief meerookt, wat ook schadelijk is voor je gezondheid, ook al rook je niet zelf, je rookt toch 'mee'.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be