Op kamers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 01:42

Wie is hier dit jaar op kamers gegaan en weet wat ervaringen?
Ik ga in Maastricht studeren en zal dus een kamer nodig hebben...Maar ik weet totaal niet waar ik op moet letten, wat "goede" en "slechte" buurten zijn etc.
Ik weet in ieder geval wel dat de kamer sowieso niet kleiner moet zijn dan 12m², want zo groot is mijn kamer ongeveer thuis, en dat vind ik wel klein genoeg.
Ook vraag ik me af wat een redelijke huurprijs is...

Dus kan iemand me helpen?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:17

je moet eens op kamernet.nl kijken en misschien via de studentenverenigingen (hebben meestal ook eigen sites enzo)
succes!

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:18

Ik kan je iig de tip meegeven om tijdig te informeren waar je je in Maastricht kunt inschrijven bij de ssh of organisatie van die strekking. Ik heb geen idee hoe het met de wachttijden zit in Maastricht (zit zelf op kamers in Utrecht en dat is echt bizar lang), maar je kunt beter weten dat je nog even kunt wachten, dan dat je te horen krijgt dat je je eigenlijk vorig jaar al had moeten inschrijven.
Als je voor kamers bij hospita gaat, er bestaat een of ander punten systeem waaraan je kunt zien of je wel of niet te veel betaald, al zou ik uit mijn hoofd niet weten waar je dat kunt vinden.
Mijn vorige kamer was 3x5 en dat was wel lekker. Nu is mijn kamer zelfs nog wat groter (3,5x5,25 ongeveer) en dat is helemaal perfect. Wat er nu betaald wordt weet ik eigenlijk niet precies (doet mijn vader nl) ik geloof rons de 230 euro.
Geen idee of dat redelijk is, ik denk van wel, daar zit dan trouwens ook al mijn kabelinternetaansluiting bij.
Succes met kamers zoeken, informeer je iig tijdig! (had ik nl niet gedaan, was erg lastig toen).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:25

Inschrijven bij kamerbureaus (vooral de studentenhuisvesting, heet dat daar ook SSH?) zou ik zeker op tijd doen, kan nooit kwaad. Mocht je tegen die tijd nog geen kamer hebben, dan kun je natuurlijk ook overal briefjes ophangen en advertenties zetten, bijv. in het krantje van de universiteit of hogeschool.

Huurprijzen ben ik niet meer zo in thuis, ik ging in '99 uit mijn studentenkamer weg en ik heb het idee dat de guldens inmiddels ook bij huurprijzen direct naar euro's zijn vertaald... Scheve mond

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 14:46

Ik heb me al ingeschreven bij het kamerburo Maastricht, dus wat dat betreft lukt het wel.