Eerlijke prijs 'paardenbijbaan'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoeveel verdienen per week?

0-25
2 (4%)
26-50
4 (9%)
51-75
2 (4%)
76-100
9 (21%)
101-120
6 (14%)
121-160
7 (17%)
161-200
5 (12%)
meer
6 (14%)

Totaal aantal stemmen: 41


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Eerlijke prijs 'paardenbijbaan'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 23:22

Ik kan in de vakanties werken op het bedrijf waar ik stage heb gelopen. *oww, ik ben daar echt zó blij van! Haha! *
Is dan intern, eigen paard mee, werkzaamheden heel verschillend, niet uitmesten, wel veel rijden, toiletteren, enz, op een handelsstal met friezen/kwpners.

Wat vinden jullie nou een eerlijk loon? (heb een aanbod gekregen, maar hou dat nog even voor me tot na de reacties)

Ps: Ik ben 18, student HBO-dier/vee-Paardenhouderij. Gewoon B-ruiter

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:53

Als je je eigen paard meeneemt en echt fulltime werkt (of zelfs meer) dan vind ik 160-200 Euro in de week wel een net bedrag.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:48

Ligt eraan of je stalling moet betalen voor je paard en kosten voor inwoning ofzo.
Als het all in is dus dat je niks hoeft te betalen zou een laag bedrag normaal zijn.
Moet je alles nog betalen, huisvesting van jezelf en je paard dan mag het wel aanzienlijk hoger zijn.
Verder lijkt me het een super aanbod (afgezien van wat je gaat verdienen) omdat je er enorm veel van zal leren!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:52

Het is al vrij lastig om een betaalde baan te krijgen, omdat er heel veel mensen zijn die wel als leerling aangenomen willen worden tegen kost en inwoning. Op het bedrijf waar ik train werken de grooms voor een plaats voor hun paard en les, een kamer (die ze delen) en omgerekend een dikke 300 euro waar ze verder ook hun eten e.d. van moeten betalen. Die meiden houden niets over, maar leggen er ook niets bij. De meesten doen het toch om de training die ze krijgen. Verleden jaar was er een meisje dat geen paard bij zich had, zij kreeg ongeveer het dubbele in loon.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:11

Als je ook stalliing krijgt en kost en inwoning... 150..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:22

Ik heb voor 76-100 euro per week gekozen. Ik denk dat je het meer moet zien als stage, dan als "echte" baan. Bij ons verdienen stagiares ook maximaal dat bedrag. Zeker als kost en inwoning van zowel jij als je paard er bij in zit, dan denk ik dat dat bedrag aan "zakgeld" netjes is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:50

100 euro per week vind ik dus al behoorlijk veel. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je terecht komt en op wat voor bedrijf. Een grote handelsstal zal eerder geneigd zijn je loon te betalen, maar waarschijnlijk heb je daar geen serieuze lesmogelijkheden.

Er zijn er genoeg die het voor niks willen doen, dus waarom zouden ze je dan meer betalen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:00

Bij een renpaardenstal waar ik eens een baan aangeboden kreeg, was het zakgeld 20 euro. Daarbij stond je paard gratis, deelde je een kamer, werd eten enz verzorgd. Je werkte dan van 5u tot een uur of 4 in de middag, voornamelijk uitmesten, zadelen enz.

Paardenbanen worden doorgaans slecht betaald..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:16

Op basis van 40 uur, zul je toch minimaal 3.33 euro per uur moeten verdienen.

Aangezien je vaak veel meer werkt dan 40 uur, zou je kunnen zeggen 40 uur uitbetaald en de rest is voor kost, inwoning en je paard. Zo deed ik het destijds. Vaak zit je toch aan de 60 uur of meer!

Gemiddeld 133 euro bruto per week dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:19

Tessebes schreef:
Ik heb voor 76-100 euro per week gekozen. Ik denk dat je het meer moet zien als stage, dan als "echte" baan. Bij ons verdienen stagiares ook maximaal dat bedrag. Zeker als kost en inwoning van zowel jij als je paard er bij in zit, dan denk ik dat dat bedrag aan "zakgeld" netjes is.


Stagiaires verdienen bij ons 75 euro bruto per week. Dat is netto bijna hetzelfde, aangezien wij rekening houden met de loonheffingskorting. Ik denk dat er zo'n 70 euro netto van overblijft.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:20

Ik kreeg bij mijn laatste baan 500 euro in de maand, inclusief kamer. Maar geen eten, geen stalling en errrruuug lange en zware werkdagen. Tja, en dan een bijbaantje in de vakantie.......pfffff.......... ik zou al blij zijn dát het betaald wordt.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:20

Waarschijnlijk heb ik ook wel les, had ik tijdens mn stage ook en vaak met meerdere paarden per dag, waar ik echt onwijs veel van geleerd heb. Oh, en slaap in een 'woonunit', een soort grote stacaravan, heel netjes!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:07

ik heb voor 76-100 euro gekozen vind het een net bedrag als kost en inwoning er bij in zit

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:48

Tja, moeilijk.
Ben wel heel benieuwd wat voor bod ze je hebben gedaan.
Als je er veel kan leren, je paard mee mag en je niet helemaal uitgebuid word dan zou ik zeggen voor €75,- in de week zou ik het doen.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 14:02

Ze dachten aan 100 euro in de week, ik vond het wel een eerlijk aanbod.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:15

Voor deze functie moet je je wettelijk gezien natuurlijk gewoon vasthouden aan het minumumloon. Voor 18 jaar bedraagt dit 3,28 per uur, met een week minimum van 131,15. Wanneer jij inwoning ontvangt kan dit gewoon worden gezien als loon in nature, maar dan nog mag je qua salaris niet onder het minimum komen, die 131,15 per maand is dus gewoon verplicht. Ook afgezien van de stalling voor jouw paard behoor je nog steeds 131,15 te krijgen. Wettelijk gezien dan Knipoog Dit lijkt me wel een ontzettend leuke baan en als jij het ook voor 100 euro per week wilt doen dan zou ik het zeker doen OK dan!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:12

Banen in de paardenbranche worden ontzettend slecht betaald. Schandelijk gewoon, want je moet heel lange dagen maken en het werk is vaak zwaar. Er zijn zelfs "professionele"stallen, die het liefst wat verzorgertjes aannemen, die dan af en toe eens op een paard mogen zitten, maar wel veel werk moeten verrichten. Of alleen stagiaires, die kan je ook lekker uitmelken....Voor je eigen paard heb je niet veel energie meer over, als je 60 tot 80 uur in de week moet werken.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:28

Ik had gekozen voor 101-120. Omdat ik denk dat werk in de paardensector hartstikke slecht wordt betaald. En ik vind dit nog wel een redelijk bedrag. Al weet ik helemaal niet wat een redelijk bedrag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:36

MarchaL schreef:
Voor deze functie moet je je wettelijk gezien natuurlijk gewoon vasthouden aan het minumumloon. Voor 18 jaar bedraagt dit 3,28 per uur, met een week minimum van 131,15. Wanneer jij inwoning ontvangt kan dit gewoon worden gezien als loon in nature, maar dan nog mag je qua salaris niet onder het minimum komen, die 131,15 per maand is dus gewoon verplicht. Ook afgezien van de stalling voor jouw paard behoor je nog steeds 131,15 te krijgen. Wettelijk gezien dan Knipoog Dit lijkt me wel een ontzettend leuke baan en als jij het ook voor 100 euro per week wilt doen dan zou ik het zeker doen OK dan!



Je hebt het over een maandminimum, maar ik denk dat je bedoelt dat ze minimaal 131 euro per week moet ontvangen.

Het minimumloon voor 23 jaar en ouder is 7.30 euro. Als 18 jarige krijg je daar 45.5 % van dus 3.32. Per week krijg je dan 132.86 euro bruto ( op basis van 40 uur) Per maand heb je recht op 575.73.

Succes!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:45

ik heb een vergelijkbaar baantje gehad op Vlieland, moest werken van half 9 tot half 5 of 5 uur, 1 dagdeel per week vrij en zat daar tegen kost en inwoning. We kregen daar 50 euro in de week en de boot werd ook betaald. We deden daar geen zwaar werk, voornamelijk rittenbegeleiden, paarden op en afzadelen en een paar keer per dag de mest uit de paddocks halen. Het is niet veel, maar het was maar tijdelijk en vooral ook heel erg leuk! Bovendien kreeg ik daarnaast gewoon studiefinanciering en was het geld een leuk extraatje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers