Hond, overgeven en opeten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Hond, overgeven en opeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 00:40

Mijn hond heeft net twee keer overgegeven. Dus ik snel een blik en veger gaan halen om dat op te ruimen. Toen ik terug kwam was hij het op aan het eten en was bijna klaar. Het leek me niet al te goed Verward Dus ik wilde hem weghalen maar kreeg hem niet mee. Kan dit kwaad en waarom doen ze dit?


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:45

kan geen kwaad, waarschijnlijk heeft je hond te snel gegeten.
Als ze iets hebben gegeten dat niet goed is, dan laten ze het liggen. Eten ze het op, dan is het goed.
Als je hond het vaker doet, dan zijn voerbak op een verhoging zetten.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:51

zolang ze t weer opeten is er nix aan de hand hoor, vaak is het nog onverteerd voedsel met wat slijm erbij

die van ons doen dat ook weleens, als ie verder fit is dan is er niets aan de hand!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:55

Geen echt smakelijk gezicht natuurlijk (wel handig Haha! ) maar ik heb het, met meerdere honden, wel vaker meegemaakt. Lijkt niet echt kwaad te kunnen. Ik heb in elk geval nooit negatieve ervaringen voor de hond daarna meegemaakt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:01

Ik heb 1 hond, die kauwt netjes op zijn brokjes en die heeft het alleen als hij te snel eet, voor zijn doen dan Haha! . De ander eet, hap, slilk, boer, kots. Als ik haar bakje op de trap zet, eet ze normaal.

Als ze meteen na het eten alles er weer uitgooien is dat normaal. Gebeurt het enkele uren later, dan moet je, even onsmakelijk Haha! Schijnheilig , nakijken of je geen slijm, gal, bloed of andere rare dingen terug kan vinden. Meestal eten ze het niet meer op.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:13

PhiaBink schreef:
Ik heb 1 hond, die kauwt netjes op zijn brokjes en die heeft het alleen als hij te snel eet, voor zijn doen dan Haha! . De ander eet, hap, slilk, boer, kots. Als ik haar bakje op de trap zet, eet ze normaal.

Als ze meteen na het eten alles er weer uitgooien is dat normaal. Gebeurt het enkele uren later, dan moet je, even onsmakelijk Haha! Schijnheilig , nakijken of je geen slijm, gal, bloed of andere rare dingen terug kan vinden. Meestal eten ze het niet meer op.


Ik was gister even naar boven gelopen (naar de computer uiteraard Haha!), kom ik terug, zit meneer op manderijnenschillen te kauwen (hij is helemaal gek van manderijnen en ander fruit, maar de schil? Verward )

Even later kotste hij het dan ook weer uit, maar ik heb mijn hond nog nooit wat zien opeten wat hij eruit gegooid had (ook gewoon brokjes dan hoor... *LOL* ). Verder heb ik er niet veel ervaring mee, gebeurt bijna nooit en hij loopt er in het geval het wel zo is met een grote boog omheen...

Als het niet elke keer gebeurt, dan zou ik me geen zorgen maken.

Voer je Eukanuba? Misschien heeft hij het nieuws meegekregen en boycot hij het nu... Zou wel lief zijn... Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 01:45

Het was enkele uren nadat hij gegeten had maar het was alleen voer (had al gekeken Bloos! ). Normaal doet hij het alleen als hij gras gegeten heeft en gaat dan niet weer alles opeten dus ik vond het zo raar. Daarna begon hij te kwispelen en heel vrolijk weer opnieuw te eten Verward Normaal eet hij echt slecht (o.a door zijn huskey-bloed) maar vandaag. Misschien een etentje met meerdere gangen in zijn fantastie Verward

Wat is er dan met Eukanuba? (voer ik overigens niet Lachen )

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 02:13

Op de een of andere manier kan ik het niet meer vinden (zoekmachine geeft vrijwel geen resultaten weer), maar laatst was er een groot topic over Eukanuba (oftewel Iams). Ze voeren van alles uit met honden om het voer te testen. Te walgelijk voor woorden hoe ze die honden misbruikten. Zal morgen nog eens goed zoeken, ga nu eerst slapen.

ONtopic: goede zaak dus dat je hem geen Eukanuba voert!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:48

Wolf en te snel eten????? Daar kan ik me dus echt niks bij voorstellen. Tsja misschien dacht hij de Scooby (hondje van Sander) zijn eten anders zou afpakken ofzo.
Eukanuba voert enge testen uit???? Oei ik ben net op aanraden van da en heel veel hondenmensen Eukanuba gaan voeren aan mijn pup. Heb dus net zo'n mega grote zak gekocht. Nou als die op is, dan stap ik maar even over op iets anders denk ik.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:26

Wij hebben een eetprobleem en maagprobleem hond. Hij kreeg bij de fokker Eukanuba. Hij at het niet. Toen hebben we de hele hondenvoerafdeling geprobeerd. Een tijd heeft hij Royal Canin gehad, dat ging goed. Nu krijgt hij al een jaar of 6 gewoon eigenmerk voer. Hij is nu 9 jaar en hij doet het heel goed. Hij glimt en hij eet. Onze andere hond eet alles wat ze voor haar neus krijgt. Vingers aflikken

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 12:48

Wolf heeft allerlei duur honden voer gehad maar niks eet hij, behalve het goedkoopste thuis merk wat er maar is Verward Gelukkig dus ook geen Eukanuba. Maar als die testen uitvoeren, waarom is dat dan nog in de handel. Is daar geen wetgeving voor? Mag dat zomaar?


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:29

Jep Laika doet dat ook als ze niet ziek is ofzo.
Dan kotst ze het uit en likt ze hetweer op en dan kots ik want dat kan ik niet aanzien
Geen probleem het is toch eten?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:40

Ik snap er niks van. Ik heb wel een half uur alle mogelijke woorden door de zoekmachine gehaald die ZEKER WETEN in dat topic voorkwamen. Kan het helemaal nergen vinden en de zoekmachine komt voornamelijk met oude topics. Wel heb ik nog een link: http://www.iamscruelty.com
---> Why Iams? ---> Video (kan je ook scene-beschrijvingen van tevoren lezen)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:04

onze hond is zeer gevoelig voor speciaal eten. en als hij dus iets uit de berm gegeten heeft komt dat er ook meteen weer uit.
maar het kan absoluut geen kwaad dat je hond het weer op eet. Dit is namelijk heel gewoon! dat zit in het instinct van de hond.
en dat hij overgegeven heeft kan ook geen kwaad. waarschijnlijk heeft hij gewoon te snel gegeten.

.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:09

Kan geen kwaad hoor Lachen Die van ons doet dat ook altijd Scheve mond

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:26

doen die gekken van ons ook, maar ze moeten dan niet te dicht bij komen met die vieze bekkies. brrrr

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:53


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:57

Dat geeft niet. Als je hond het op eet geeft hij zelf al aan dat het in orde is. Zou hij het laten liggen is er inderdaad iets mis mee.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:20

is wel goed onze kat doet dat ook
heeft moeder natuur ze mee gegeven geen spoor laten liggen zodat de roofdieren niet ruiken dat ze daar geweest zijn!!

Party!! love is a feeling u feel,that u feel a feeling u've never felt before Party!!

Check mah pro update

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:25

nog nooit gehoord van overblijfselen uit de natuur?
stel je bent een hond, je kunt als je geluk hebt om de paar dagen eten
je hebt net smane met je troep een reekalfje gevangen, je eet ervan
kalfjes is op
en plots moet je kotsen, dan kun je kiezen, of je laat het liggen en wacht tot je nieuw voedsle vind (dat ka nmeerdere dagen duren, en soms heb je zo al een week niet gegeten) of je eet het terug op, je bent verzadigt,en je kan er weer tegen voor een paar dagen, met minder kans om ziek te worden
Wat kies je?

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:31

Gossie!!!! Ik dacht dat jij em op at of zoiets Bloos Hond overgeven en opeten... Oke sorry, ben niet helemaal 100% bezig vandaag Bloos

Beterschap met je hond Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:34

kimmie!viespeuk!
ranzig gewoon!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:37

Tong uitsteken

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:39

Huilen Bloos Schijnheilig Haha! Tong uitsteken *LOL*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:10

Wet der natuur he!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Lois_, agesus, AhrefsBot, C_estmoi, chocky84, Duality, Googlebot, GrapeshotBot, Maren, Marije112, Melzazu, Nientsje, Paardennamen, petraaken, TurboDi, UhNee, Wopkebrok en 141 bezoekers