Mentaliteit van mensen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sall

Berichten: 6642
Geregistreerd: 20-05-03

Mentaliteit van mensen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 00:08

het viel me afgelopen zondag weer op tijdens de Winner (grote hondenshow).
Hoe leuk mensen met elkaar omgaan... Vriendin heeft een pup van 13 weken, een Drentse Patrijs, is er helemaal gelukkig mee.
Staan we bij de Drent-stand, met een meneer te praten, draait iemand zich om en vraagt waar ze de pup vandaan heeft... brand dan helemaal die fokker af en draait zich weer om.
Dit gedrag kom je zovaak tegen..

Afgelopen zaterdag was dit ook zo op hondentraining, eerst krijgt ze van iemand (die zijn pup aan de voorpoten oppakt ) te horen: wat een angstige hond zeg, is wel een zeikerd he?

DJeez, wat moeilijk om iets leuks te zeggen...

Later staan we op de Winner met mensen te praten (van hetzelfde ras) die vinden het ook belachelijk, komen zelf met voorbeelden hoe het hun is vergaan, en vertellen dan als ze uiteindelijk met hun (eerst afgebrande) hond wel goede resultaten halen, echt hun gelijk gaan halen bij degene die eerst zo negatief was...

Tja, ik kan het me wel voorstellen, maar echt meewerken aan een mentaliteits verandering doe je dan ook niet...

Maar goed, het valt me op dat in de honden en in de paardenwereld, men vaak niets gunt.
Soms recht in je gezicht, vaak achter je rug om..

Het is echt niet dat ik nou zo'n heilige ben, maar ik dacht vaak: wat een leuk paard, of wat gaat dat lekker, of tjee, wat een lekker hondje.. en in plaats van denken, ZEG ik het ook..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 07:17

Kan het niet meer dan met je eens zijn....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:22

Jeps, ik ben het ook met je eens.
Vaak als ik iets anders denk(bij een wildvreemde) hou ik gewoon mijn mond.
En bij mensen die erom VRAGEN ben ik gewoon eerlijk, maar probeer het gewoon wel aardig te brengen, maar meer als advies of opbouwende kritiek.
Maar afbranden...

En idd als het er goed en leuk uitziet, zal ik de laatste zijn die mijn mond niet opentrekt, ik kan het meestal toch niet voor me houden. Bloos

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:26

Op zich ben ik het ook wel met je eens. Alleen wat betreft die concurrentiestrijd op de Winner, heb ik gelukkig andere ervaringen gehad dit weekend.

Ik show met mijn Laekense Herderteefje Sjefke (Yentl van de Schranshoeve), en er waren in totaal 7 Laekense ingeschreven. Niet echt veel, maar voor dit ras niet echt weinig ook. Ondanks het feit dat Sjefke dit keer niet wist te winnen, heb ik toch een fantastische dag gehad met de andere eigenaren van Laekense Herders. We hebben de hele dag met elkaar opgetrokken, hebben in een kring gezeten met al onze honden in het midden, en hebben op deze manier een hoop goede publiciteit gekregen van een heleboel mensen. Op een gegeven moment werden er foto's gemaakt door de fotografe van het blad van onze rasvereniging, en zijn we in plaats van allemaal apart, met 5 honden tegelijk op de foto gegaan!

Ook als iemand in Nederland pups heeft van ons ras, verwijzen we belangstellenden naar elkaar door, en de sfeer onderling is gewoon echt prima te noemen.

Zo kan het dus ook, en ik ben blij dat het bij ons ras over het algemeen ook altijd op deze manier kan gaan. Als je een ras fokt dat zeldzaam is, heb je elkaar enorm hard nodig en heeft het geen enkele zin om elkaar dan maar af te branden.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Sall

Berichten: 6642
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 09:37

Ben blij dat de sfeer bij de Leakense een stuk prettiger/warmer was..
Wij waren er alleen maar als toeschouwer en kregen dit welkom over ons heen.
Waarschijnlijk was het ons weekend niet...

Even voor de duidelijkheid, ben niet op zoek naar 'naar de mond praterij' hoor.. Opbouwende kritiek? Graag

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:45

Ik was er vorig jaar ook bij.
Toen waren we niet met de hond, maar gewoon gaan kijken.
Toen ik later in Nijmegen bij HC Noviomagnum was, MET hond, kregen we allemaal tips om die hond op zijn best de ring in te krijgen.
Dat was echt heel gezellie met al die honden en hun eigenaren.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:57

Ja ben het ook wel met je eens hoor!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:50

Het lijkt soms wel dat het makkelijker is om iets negatiefs te vertellen over iets/iemand, dan iets positiefs Verward en dat vind ik zo verschrikkelijk jammer! Het zou zo veel gezelliger zijn met positieve aandacht dan met negatieve... Maar ach wie ben ik, ik heb ook weleens mijn dag niet!

Ik zag altijd maar: Denk niet in problemen, denk in oplossen!!! OK dan!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:55

ik ben het helemaal met je eens maar ik heb een tijd geleden eens tegen een meisje gezegd: goh, wat heb jij een ongelooflijk mooi paard zeg! en weet je wat het antwoord was?.....ja, dat weet ik hoor! ....(misschien kan het betreffende meisje zich dit nog wel herinneren??ze ik ook een bokker nl.)
bij mij ontgaat dan echt de lust om ooit nog 1 positieve opmerking tegen zo iemand te maken!
Ik probeer overigens als ik jureer ook altijd nog iets positiefs als: leuk paard, mooie combinatie, of jammer van de spanning op het protocol te plaatsen met positieve opmerkingen wordt het vast een heel stuk gezelliger in de paardenwereld! OK dan!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:01

Misschien omdat ze zelf het paard ook zo mooi vindt,is toch niet verkeerd?
Zelf heb ik vast ook wel eens zo gereageerd omdat ik zo trots ben op m'n meisje.
Meestal komt er zoiets uit zonder dat je het zelf door hebt.

Verder is het inderdaad leuker als iedereen wat vaker positief is.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:20

Ik vind wel dat veel bokkers leuk kunnen schrijven, en soms ook nog eens een ander feliciteren met een goed behaalde wedstrijd.
Dat vind ik leuk en doe ermee wat je wilt!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:47

coydog schreef:
Misschien omdat ze zelf het paard ook zo mooi vindt,is toch niet verkeerd?

dat is zo, maar helaas kan ik de toon waarop ze dit uitsprak niet opschrijven (die was heel erg uit de hoogte!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:49

Ik denk dat ik je wel begrijp,ach niet druk over maken.
Er kon dus geen dank je vanaf.

Heb eens op je site gekeken,jou paardjes zijn vast leuker Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:54

die mensen zijn er zoooooo vaak, ik stoor me er echt aan, en als je bv op een wedstrijd bent(paarden) en er rijden een paar toppers mee, en mensen kunnen dat niveau niet evenaren, gaan zie diegene afkraken en reageren ze zich op hun paard af met veel ruk&pluk werk en overmatig gebruik van zweep en sporen enz, omdat ze boos zijn dat hun paard niet zo goed loopt

dan heb ik wel ns de neiging om te stoppen met wedstrijd rijden, op de kleine rayon wedstrijden valt het wel mee, maar de wat grotere wedstrijden, daar kom je regelmatig zo'n soort mensen tegen, helaas

als ik ergens een leuk paard zie, zeg ik dat ook, op wedstrijd wens ik degene na me altijd succes en als ik bij de prijsuitreiking de rn 1 tegenkom feliciteer ik diegene meestal ook wel, zijn vaak wel bekdne gezichten, je komt toch steeds dezelfde mensen tegen

maar er zijn ook mensen die de nr 1 t/m 3 niet aankijken en lopen af te zeiken enz enz

echt onsportief, en helaas is dat niet alleen in de paarden&hondenwereld, maar eigenlijk met bijna alles, dat is het trieste

waarom elkaar niet iets meer gunnen en eens een aardig woordje ergens voor over hebben!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:21

Als iemand iets leuks zegt over mijn paard, dan ben ik trots en reageer ook vaak met "ja, dat vind ik nou ook":).
Als mensen minder aardige dingen over mijn paard zeggen, maakt me dat niet minder trots hoor, niet iedereen vindt hem leuk, maar dat hoeft ook niet.

Soms hoor je mensen op een manier over een paard praten waardoor het niet eens meer de moeite is om iets leuks over hun paard te zeggen.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:30

Bij mij hadden ze in het begin toen ik mijn eerste paard kocht ook veel kritiek, vooral van de toenmalige stalhouder.
Zo van hoe kun je die nu kopen en je red het toch niet met dat paard, maar zo zie je maar weer ik had er erg veel plezier van en ondanks DAT paard ben ik wel voor het eerst in de Z2 gekomen!!!! Haha!

Jaren daarna kwam ik hem weer tegen, en toen gaf hij me complimenten, omdat hij die prestatie niet had verwacht, kijk en dat vond ik dan weer leuk!!!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:30

Tja ...... het word steeds erger geloof ik. Het is helemaal erg met die fokkers onderling, je merkt het heel erg met katten en honden fokkers die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Wij hebben ook een Drenths Patrijs bij welke fokker heeft je vriendin hem vandaan?
En weet ze waar ze aan begonnen is? Want deze honden moeten meerdere malen per dag rennen..... ze hebben meer conditie als een paard !!! En als ze hun conditie niet kwijt kunnen worden ze stierlijk vervelend Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:09

De grondslag is puur het jaloers zijn. De mensen die dergelijk gedrag vertonen zijn JUIST de mensen die verstand van zaken hebben en kunnen vergelijken of jouw hond betere eigenschappen heeft dan die van hun. Komen ze tot de conclusie dat jouw honden een u'tje haalt en die van hun een zg dan heb je de poppen aan het dansen en laten ze meteen merken dat 'ze er wel verstand van hebben' en je hond dus af zullen branden en je wel even terug op je plek zullen zetten Zie het als een compliment, deze mensen zien de capaciteiten van je show-hond Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:07

Of ik een paard nou wel of niet leuk vind. Ik kan het meest waarderen dat een eigenaar er wel knetter van is. En dat vind ik altijd wel plezierig.

Ach, het is sowieso heel moeilijk om te zeggen dat iemand anders wat goed doet. Dat is menseigen denk ik. In paardenland, hondenland enz......vooral waar het om emotie gaat!

Verder denk ik dat veel eigenaren hun eigen dieren de hemel in prijzen, en daar word voornamelijk over gezeurd. Terwijl dat gewoon is omdat mensen enthousiast zijn over hun paard. Jammer genoeg waarderen velen dat niet, en zien dat als opschepperij.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 03:53

Wel eens naar eenkattenshow geweest? Moet je doen. Lusten de honden geen brood van Haha!. Tot aan overal rondvertellen dat mensen FIP, PKD, FIV, of kattenaids hebben gebeurd er Haha!. Zolang je niet wint of niet bedreigend bent zijn ze superlief. 'oh wat een prachtige kat, wat mooi blaat blaat blaat'. Als je een paar jaar later wat meer ervaren bent realiseer je je hoe lelijk die kat (voor tentoonstellignskriteria dan) eigenlijk was. Maar ja, je was geen bedreiging Knipoog

'Paint' it 'Black'

Sall

Berichten: 6642
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 09:04

Ik probeer ook zeker niet de wereld te verbeteren hoor... (begin gewoon bij mezelf) Laat ook wel eens een steekje vallen, maar (ook op stal) ik blijf er gewoon niet eens meer bij zitten of ik kap het gesprek af, als het zo'n vervelende ondertoon krijgt.

Kattenshow ben ik nog nooit geweest, staat ook niet echt in de planning Knipoog

Fsoedan, ik weet niet precies welke fokker, ik geloof dat hij Lambert heet, en ze heeft heel bewust voor dit ras gekozen, dus is ze zich er zeer zeker van bewust dat deze hond, wanneer volgroeid voldoende beweging nodig heeft.

Dat mensen trots op hun paard zijn, en soms hun eigen en het paards kunnen, hoger inschaten dan ze mischien in werkelijkheid kunnen... heb ik geen moeite mee (maak ik me hoogst waarschijnlijk ook schuldig aan... Knipoog )
En dan heb ik ook zoiets van: fijn dat je er zo blij mee bent!
Het is natuurlijk ook zo, dat iedereen anders is en met de 1 klikt het beter als met de ander.
Maar wat afgelopen weekend gebeurde... tjee ik was gewoon perplex.
We hadden nog wel zoiets van: waar basseerd u dat op?
Het was gewoon een beetje teveel voor 1 weekend, niet ons weekend denk ik...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:53

Vippie schreef:
Kan het niet meer dan met je eens zijn....



En ik daar weer mee Haha!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 17 bezoekers