Ik schreeuw dat ik je haat..(gedicht)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Itsjustme

Berichten: 16
Geregistreerd: 25-08-03

Ik schreeuw dat ik je haat..(gedicht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 08:54

Ik schreeuw dat ik je haat
Dat ik wil dat je me met rust laat
Hoe gek ik van je word
Als je weer aan me sjort

Wanneer je me dwingt
Weer het mes te pakken
Als ik doorjou weer verder weg begin te zakken
Weer schreeuw ik hoe erg ik je haat

Ik haat je
Wanneer je me gedachtes overneemt
Dingen rond roept die je niet meent
Littekens achterlaat
Op mezelf en in andere hun ziel
Als je zorgt dat ik niet kan op staan
Wanneer ik viel…

Dan haat ik je het meest
Maar eigelijk..eigelijk
Haat ik mezelf altijd…

Dit is een van de mindere maar ach

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:24

Sjee wat een agressie! Bloos! Persoonlijk? Scheve mond

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:03

Goh gedichten spreken me altijd wel aan... Maar dit... Je bent wel erg boos Boos! , op jezelf? Ik hoop echt dat dit alleen is om jezelf af te reageren...

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:08

jeetje wat is er mis met jouw leven?
Ik hoop dat dit nu super serieus is anders raad ik je een om professionele hulp te zoeken.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:22

susan schreef:
jeetje wat is er mis met jouw leven?
Ik hoop dat dit nu super serieus is anders raad ik je een om professionele hulp te zoeken.

Ik zou juist profi hulp zoeken als dit serieus gemeend is...
Klinkt als iemand die een borderlinestoornis of schyzofrenisch is of zo.
Afgaande op de weinige dingen die ik weet over psychologie dan he?!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:44

lor1_1984"]
[quote="susan schreef:
jeetje wat is er mis met jouw leven?
Ik hoop dat dit nu super serieus is anders raad ik je een om professionele hulp te zoeken.

Ik zou juist profi hulp zoeken als dit serieus gemeend is...
Klinkt als iemand die een borderlinestoornis of schyzofrenisch is of zo.
Afgaande op de weinige dingen die ik weet over psychologie dan he?!
[/quote]
sorry ik was vergeten het woordje niet er tussen te plaatsen. bedoelde dus wel hetzelfde Bloos!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:00

Zelf geschreven? Twistedly sad...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:14

Mooi gedicht meis.
En Kom op he! Je weet het, als je iemand nodig hebt, ben ik dr altijd voor je he! Niet vergeten. Lovers

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:19

lor1_1984"]
[quote="susan schreef:
jeetje wat is er mis met jouw leven?
Ik hoop dat dit nu super serieus is anders raad ik je een om professionele hulp te zoeken.

Ik zou juist profi hulp zoeken als dit serieus gemeend is...
Klinkt als iemand die een borderlinestoornis of schyzofrenisch is of zo.
Afgaande op de weinige dingen die ik weet over psychologie dan he?!
[/quote]

Altijd borderline of schyzofrenie he. Als iemand "gek" zou zijn heb je altijd dat... *zucht* (ik heb zelf borderline, en ik ben nog aardig normaal hoor. Als je niet weet waarover je het hebt, zeg het dan ook niet, je kwetst er mensen mee)

Iig meisje, als je je echt zo slech voelt, en als je erover wilt praten mag je mij wel en pb sturen.

Het mag hoeft niet.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:48

Ik vind het wel erg mooi hoor

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:30

Zo.. wat mooi.. maar aan de andere kant geeft het me ook zo'n eng gevoel Bloos!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:59

plien4tarzan"]
[quote="lor1_1984"][quote="susan schreef:
jeetje wat is er mis met jouw leven?
Ik hoop dat dit nu super serieus is anders raad ik je een om professionele hulp te zoeken.

Ik zou juist profi hulp zoeken als dit serieus gemeend is...
Klinkt als iemand die een borderlinestoornis of schyzofrenisch is of zo.
Afgaande op de weinige dingen die ik weet over psychologie dan he?!
[/quote]

Altijd borderline of schyzofrenie he. Als iemand "gek" zou zijn heb je altijd dat... *zucht* (ik heb zelf borderline, en ik ben nog aardig normaal hoor. Als je niet weet waarover je het hebt, zeg het dan ook niet, je kwetst er mensen mee)
[/quote]

Ja als iemand "gek" is heeft hij bijna altijd dat, dat is nou eenmaal de waarheid en als je daardoor gekwetst wordt dan ligt dat aan jezelf en niet aan degene die dat zeggen. Borderline is nou eenmaal een moderne diagnose die gauw gegeven wordt aan iemand die "gek" is. En omdat je zelf borderliner bent weet je zelf heel goed dat niet iedere borderliner hetzelfde is.

Wat betreft B, ik vind het heel sneu dat jij je zo rot voelt, maar dit is echt ver weg van normaal. Je plaatst gedichten op het net waarbij je het idee geeft ieder moment een eind aan je leven te willen maken. Ik ken je, en heb je al meerdere malen gezegd dat je professionele hulp moet gaan zoeken (zoals zovele hier op bokt).
Je hebt nog steeds niets ondernomen en je gedichten worden steeds "enger" en verdrietiger.
Ik vind het al erg genoeg dat ik weet dat jij jezef snijd en ik vind het nog erger dat je mij het gevoel geeft een einde aan je leven te willen maken, en ik zou me onwijs naar voelen als jij straks dood bent of vol onder de lelijke littekens zit. Dus onderneem eindelijk eens stappen anders voel ik me verplicht tot het nemen van die stappen voor jou.

Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:58

Ze hoeft toch niet gek te zijn voor het schrijven van een gedicht? Misschien komt het gewoon uit haar fantasie, niet uit haar echte leven..

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:01

meid het enigste wat ik jou kan zeggen is zoek hulp.
ik heb met je ge pb't en je kwam niet al t positief over.
je gedichten staan ook voor mijn gedachten maar ik ben er inmiddels mee bezig daar wat aan te doen.
dat moet jij ook doen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:03

nounou,
niet zo negatief in de dagen voor de kerst...!

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:06

nou laura.
kerst betekend niks voor mij eigenlijk.
maar itsjustme zoek alsjeblieft hulp.
je zult niet gelijk resultaat zien maar op langere tijd mischien wel.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:39

Itsjustme"]
Wanneer je me dwingt
Weer het mes te pakken
Als ik doorjou weer verder weg begin te zakken
Weer schreeuw ik hoe erg ik je haat
[/quote]

[quote="plien4tarzan schreef:
Altijd borderline of schyzofrenie he. Als iemand "gek" zou zijn heb je altijd dat... *zucht* (ik heb zelf borderline, en ik ben nog aardig normaal hoor. Als je niet weet waarover je het hebt, zeg het dan ook niet, je kwetst er mensen mee)


Sorry hoor, maar het is nu eenmaal een feit dat zelfbeschadiging (automutilatie) vaak een symptoom is van een borderliner, het klopt dat niet iedereen dit heeft, maar ik ken meerdere mensen die (helaas) borderline hebben en bij het voorgaande stukje dacht ik zelf ook gelijk: Dat klinkt als borderline. Daar hoef jij je niet door gekwetst te voelen, nog iemand anders met borderline, jullie worden er niet door veroordeelt, het is maar net hoe je het zelf op vat.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:12

Scheve mond deze vind ik toch cht wat minder meis... Scheve mond

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:12

weten jullie wel hoe enorm irritant he is als iedereen roept dat je hulp moet gaan zoeken alleen maar naar aanleiding van een gedicht?

ik heb zelf ook jaren in mezelf lopen snijden, toen kwamen ze erachter en moest ik "hulp" zoeken. vervolgens ging dat psycholoog figuur dusdanig allemaal gevoelens en herrineringen oprakelen bij me dat ik alleen nog maar meer depressed raakte. ik ben toen gestopt met die blaatgesrpekken en spontaan ging alles veeeeel beter. ik ben nu gestopt met snijden en voel me veel vrolijker. en dat was allemaal veel eerder gebeurt als dat rare blaatwijf niet zo extreem op me in had gepraat Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:55

Ik ken je niet en vond het wel een apart gedicht. Nu blijkt dat niet alles even makkelijk voor je is. Ik krijg de indruk dat je heel goed kan schrijven en dichten, daar zul je misschien wel meer mee kunnen dan tegen een onbekende praten die je moet gaan "helpen" en niet weet hoe.

Als je niet met de juiste therapeut in aanraking komt, kan het nog wel eens averechts gaan werken.

Je zit op een paardensite, niet duidelijk of je een paardje hebt, maar de dieren hebben mij door een diep dal van mijn leven gehaald door eenvoudig elke dag in mijn omgeving te zijn, gewoon te zijn en voor mij is dierenliefde helend. Misschien kan de vrolijke, onbaatzuchtige dierenliefde je een troost geven als je je er open voor stelt?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:43

iemand voor "gek" uitmaken vind ik toch een beetje te ver gaan hoor, je akn dan net zo goed zeggen, je spoort niet en daar help je iemand hoor!!
dan kun je ze net zo goed de grond helemaal intrappen, sorry mijn mening, wil niemand aanvallen maar ik zie het wel zo!!

ALs die meid er echt zo onwijs poedersuiker voelt en echt die gevoelens draagd dan zou ik er ook mee naar een HA gaan en kijken wat ze ermee kan doen maar zoiets moet ze zelf uitmaken, iedereen is toch al wijs genoeg dat we ze niet met haar haar ernaar toe kunnen sleuren!!
Erover praten heeft niet altijd zin maar met professionele hulp ben je al een eind op weg!!
Ten minste als dit woorden uit je hart komen, ik kan soms ook wel een gedicht schrijven die helemaal niet over mijn gaat maar over een ander persoon!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:45

Dit gedicht vind ik toch wel serieus overkomen eigenlijk. Ik denk niet dat het verzonnen is door iemand die helemaal gelukkig is in ieder geval.

In de reacties wordt alweer geroepen dat het klinkt als Borderline, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Dat er mensen met Borderline zijn die automutileren wil niet zeggen dat wanneer je automutileert, je ook Borderline hebt. Automutilatie komt bij meerdere psychische stoornissen voor. Buiten dat hoeft iemand met een bepaalde psychische stoornis, waarbinnen automutilatie veel genoemd wordt, niet direct ook te automutileren. Iedereen blijft immers een uniek persoontje. Oordeel dus niet te snel.

It's just me, je hebt nu al meerdere berichten geschreven waaruit duidelijk blijkt dat het helemaal niet goed met je gaat. Ik denk dat het echt tijd wordt om hulp te zoeken. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet alleen.