bandageren met artrose..?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

bandageren met artrose..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 22:26

hay,

kep ffies een vraagje, mag je gewoon bandageren als je paard artrose heeft..!?

het gaat overigens niet om imona hoor maar om een paard van een vriendin van mij

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 03:33

waarom wil je bandageren?

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 08:14

het paard van me vriendin heeft begin van artrose gehad.. Artritis.. dit is verholpen door een super dure operatie, waarbij een soort gelij in de voorbenen van het paard is gespoten, waardoor ze er geen last meer van heeft. Maar nou was haar vraag of ze gewoon mogt bandageren bij haar.. Ze reed namelijk altijd met bandages met bijpassende dekjes enzo vind ze errug leuk.. dus vandaar

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:42

Ja hoor,
kan geen enkel kwaad.

hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:03

Mijn paard heeft ook artrose en ik rij ook met bandages. Het is wel zo dat bandages geen ondersteuning geven, het beschermt wel tegen wondjes van buitenaf. En het is inderdaad leuk om met setjes te rijden, de nieuwste die ik heb ik mintgroen!!

Nieuwe foto's in mijn profiel, op 2 januari 2006

Geniet van de dag, en ga nooit boos slapen!!!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 17:13

oooh heel erg bedanmkt zal ze blij mee zijn Knipoog leuk trouwens mintgroen! hihi

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:40

kan idd geen kwaad. Nog een tip voor paarden met artrose: de benen NIET scheren. Door te scheren heeft een paard vaak eerder last van zijn artrose....

hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:53

En de stal niet te leeg halen, een dikke onderlaag stro, zodat de kou niet vanaf de bodem komt. Die van mij staat nu met die kou met stalbandages. Kou is funest voor artrose!! Dan krijgn ze er veel meer last van. Ik stap ook altijd lang in, liefst op de harde bodem. Ook geef ik gelatinaat van Primeval. En hij loopt de sterren van de hemel. Hij heeft nu trouwens zijn december schabrak om. Rood en groen en geel en zwart met een ruitje, echt een beetje kerstig.

Nieuwe foto's in mijn profiel, op 2 januari 2006

Geniet van de dag, en ga nooit boos slapen!!!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 15:58

hihih leuk joh... maar t paard van me vriendin heb geen artrose.. maar atritis.. een soort van artrose... t is geen artrose.. en het is ook verholpen door een operatie en 1 of andere gelij die ze der in hebben gespoten en ze heeft der nu geen last van.. althans voor zover zij weet.. paard loopt niet kreupel of iets dergelijks...

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:15

Bij Hertog hebben ze de gewrichten (hoefgewricht rechtsvoor en de kogels voor) ingespoten. Dat leek aan te slaan. dus daarna heeft hij ook nog een kuur van 5 weken in zijn hals gehad. Dat zorgt dan dan de synovia (gewrichtsvloeistof) in alle gewrichten een opkikker krijgen. Dat heeft geholpen. Verder spring ik niet met hem en zorg ik altijd voor veel rustige beweging, naast 1 uur rijden per dag. Bv paddock, wandelen, even aan de longe of los in de rijbaan. Hij vindt het allemaal prima.

Nieuwe foto's in mijn profiel, op 2 januari 2006

Geniet van de dag, en ga nooit boos slapen!!!


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:44

Moeilijk moeilijk...

Mijn paard heeft ook Artrose.Ik bandageerde hem altijd,en daar was nooit iets mee aan de hand.
Maaaarrrr: zodra ik een keer zonder bandages reed was hij ook meteen kreupel. heb het 3 keer geprobeerd,en was ook 3 keer kreupel. Net of hij dan die steun niet meer kan missen en er te veel op 'geleund'heeft. Na een tijdje op het land te hebben gestaan na een peesblessure ( had overigens niets met Artrose te maken dus) ben ik weer begonnen met peesbeschermers,en dat gaat nu goed. Een enkele keer rijd ik nog wel met bandages,maar niet meer alle dagen

En over dat stro: Dat klopt idd,maar mijn paard krijgt echt alle dagen bakken met stro in zijn stal,en gooit alles op een hoop en gaat dan op het kale beton liggen..
Je hebt soms van die paarden.... Knipoog

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 16:23

hahaha ja indd.. Tong uitsteken heel erg bedankt

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, IASCrawler, jazzejam, kiki1976, RedRoses, Vernon en 67 bezoekers

cron