Juridisch gevecht na dood paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:01

vanavond bij nova rond 10 uur geloof ik

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:34

zei ik al, registratiebewijs is geen eigendomsbewijs alleen kan het zo zijn dat overdragen van registratiebewijs onderdeel uitmaakt van de koopovk. net zoals bijv een medische keuring, als dit als voorwaarde is opgenomen bij een koopovk is de koopovk nooit gesloten als hieraan niet wordt voldaan. vanuit het stamboek is het ook vaak verplicht om de papieren aan het stamboek te zenden en over te schrijven op naam van de koper.

ik heb niet alle (media)berichten gelezen dus ik weet niet of die koopovk nog steeds hot issue is. ben wel benieuwd.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:04

heb ik wat gemist? maar wat is er vanavond om 10 uur bij nova

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:11

de zaak idool.......... volgens horen zeggen dan hoor

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:22

Jep, zie teletekst:
"Duur paard dood:
Kampioene Anky v Grunsven verkocht een paard dat het loodje legde" (ja, het staat er echt! Bloos! )

*pakt de popcorn* Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:25

Het begint over 5 minuten!!! NL3

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:39

Volgens van Aalderen is dus het LDR rijden van Anky de oorzaak van de hartstilstand? Wat een enorme bullshit zeg, wat heb ik zitten lachen achter de tv. Sjongejonge... Ach gut

'Het paard verkeerde in constante stress blablabla...' Alsof Anky niet genoeg bewezen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:41

Hmm, net Nova gezien en ik moet zeggen dat ik zeker niet overtuigd was van het verhaal van Anky. Natuurlijk krijg je hier ook slechts een zeer kort overzicht van de kanten van de zaak, maar wat ik wel positief vond van Nova, is dat ze ook de aandacht vestigen op de 'Rollkur' zoals ze het laag-rond-diep rijden noemen bij de Duitse (negatieve) naam. Wel leuk om zo te horen dat ze zich er echt in hebben verdiept. Jammer genoeg illustreerden ze het 'oprollen' van de hals niet met die wel heel extreme foto's van de paarden in verzamelde draf in zijgangen met de neus op de stijgbeugel van Anky, of piaffe die zo wordt gereden. Maar de video van die bruine met de neus op de borst aan een volkomen strakgetrokken slof gaf ook wel een idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:46

Sovy, met stress bedoelde de advocaat waarschijnlijk geen psychische, geestelijke stress, maar lichamelijke stress, een in de geneeskunde zeer bekend begrip. Stress en trauma kunnen beide op puur lichamelijke vervormingen duiden, waarbij stress inhoudt dat door constante of chronische overbelasting al dan niet permanente schade aan het lichaam ontstaat. Dus overbelasting.

Maar ik keek eerst ook even raar op, dat ze het hier over 'stress' hadden, dan denk je inderdaad meteen aan die arme hersentjes en niet aan lichamelijke beschadigingen. Anky snapte hem ook niet helemaal, geloof ik. Beetje sneu dat ze dan niet gewoon 'overbelastingsslijtage/botwoekeringen' zeggen, dat is immers wat ze bedoelen (zo staat het in het geneeskundige rapporten beschreven dat de advocaat aanhaalde).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:49

Tjonge, wat een pr zeg, ga je daar op een verlaten veld met een shet staan.........
Ik vind het frappant dat ze het l-d-r nu veroordelen. De eerste de beste amateur weet: Anky = l-d-r. Je koopt dus een paard waarvan je weet dat ie in dat systeem is gereden en een paar maand later ga je het opeens veroordelen? Wel erg doorzichtig! En Bonfire is natuurlijk ook vrolijk 18 geworden......
Voor mijn gevoel worden er hier dingen bijgesleept die niet echt ter zake doen.
Maar ik kan niet ontkennen: die bruine waar Sjef op zat, dat vond ik ook wel erg 'getrokken'.
Anky zag er trouwens niet echt geweldig uit vond ik!

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:54

Oke, ik dacht al. Het kwam vrij dom op mij over. Over de rest van het verhaal (keuring, paard dood enz) ga ik me niet uitlaten want ik weet het hele verhaal niet, maar dat de trainingsmethode de oorzaak van een hartaanval is klinkt imo belachelijk. Kijk, Anky en Sjef zijn natuurlijk geen heiligen, maar dat ze een paard zo verkl*ten dat hij dood neervalt gaat er bij mij niet in.

Hoe vond je die Daniëlle trouwens overkomen? Ze leek me niet al te snugger (no offence)

Je zag inderdaad wel dat Anky een paar uurtjes gemist had 's nachts... Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:59

Kendra, daar ben ik het ook met je in eens: Ik ben absoluut geen voorstander van ldr omdat ik er van overtuigd ben dat het paarden permanent beschadigt. Dus een ldr-paard kopen heeft voor mij uberhaupt geen zin, omdat ik dan weet dat ik geen gezond dier krijg (maar wie een zak geld in de aanbieding heeft... Haha!).

Hetzelfde geldt voor deze meid: het is leuk dat je een toppaard wilt dat top presteert en ge presteerd heeft, maar zoek dan een methode die bij je past. Koop dan dus niet bij Anky.

Hoewel het natuurlijk ook zo kan zijn dat ze tot nu toe steeds bij andere ldr-trainers gereden heeft die het hele ldr-gedoe minder expliciet maakten (dus de meer gematigder versie: paard niet helemaal ondersteboven rijden maar gewoon lager, ronder en verder achter de loodlijn dan normaal), waarna de 'echte Anky&Sjef-stijl' een beetje als een schok kwam, vooral omdat haar paard daar actief tegen protesteerde en (volgens haar) alleen Anky hem steeds door deze chronische protestfase heen kon/durfde/wilde rijden terwijl zij daar niet alleen lichamelijke maar ook geestelijke problemen mee had. Waar ik me wel iets bij voor kan stellen.

Vreselijk! Al die kanten aan zo'n zaak!! Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:03

Ik vondt er eigenlijk vrij weinig echt snugger overkomen Haha!

Maar heb dan helaas door te lang blijven hangen op stal alleen het laatste stuk gezien.....

Ik laat me er verder maar niet over uit, wel vindt ik dat die mensen wistten hoe dat paard gereden werd, beetje lullig om daar achteraf over te gaan zeuren, als dat paard gezond was gebleven waren ze waarschijnlijk vol lof over die manier van rijden geweest.

Maar ach...reageer ook alleen maar omdat ik op de hoogte wil blijven Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:40

Hmmm,ik ben nu wel erg benieuwd.Ik heb het helaas niet gezien,dus de herhaling om 0.50 uur maar even opnemen dan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:44

Sily schreef:
Ik vondt er eigenlijk vrij weinig echt snugger overkomen Haha!

Maar heb dan helaas door te lang blijven hangen op stal alleen het laatste stuk gezien.....

Ik laat me er verder maar niet over uit, wel vindt ik dat die mensen wistten hoe dat paard gereden werd, beetje banketstaaflig om daar achteraf over te gaan zeuren, als dat paard gezond was gebleven waren ze waarschijnlijk vol lof over die manier van rijden geweest.

Maar ach...reageer ook alleen maar omdat ik op de hoogte wil blijven Haha!

dan ga ik dat ook maar doen, ben het trouwens aardig met je eens *LOL*

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:07

germie schreef:
Voor die 4 ton had ik voor 380 euro een huis gekocht met grond en een bak en 10.000 euro voor een trailer en een andere auto en dan blijft er nog 10.000 over voor een leuk paard Haha!
Ik wil ook zo'n opa Haha!

Wie schuldig is, geen idee, je moet het verhaal van beide kanten horen.

Tja, Danielle van Aalderen is voor vele toch wel een bekende of ben ik de enige die haar kent???

Ze is toch een bekende young rider, die hebben poen en hebben een goed paard nodig om in de schijnwerpers te staan.

Zij kopen geen paarden voor €2000,-

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:11

tinkernikky schreef:
Nou geloof ik toch niet dat ankie een paard op stal heeft staan die hun niet van binnen en buiten kennen volgens mij hebbenze toch zeker zelf wel het paard gekeurd op precies te weten wat ze verkopen?
(vooral omdat ze zo'n hoge prijs vragen) dan weten ze toch waarvoor ze het vragen.

maar idd van nieuwe eigenaar beetje dom in blind vertrouwen omdat sjef en ankie naam hebben te denken een op en top paard te kopen.
ook ankie en sjef zijn nog steeds geen veearts.

Maar als ik zoveel geld uit zou geven voor een levend wezen zou ik idd ok eerst laten keuren en alles willen weten over de gezondheids status van het paard. al vorens je het koopt

overgens al kost een paard 300 euro dan nog!
want goedkoop kan duur zijn als het paard lange medische hulp nodig heeft. Door een afwijking of ziekte.
zoals hoefkatrol - zomer exceem enz enz....
Dan is de aanschaf wel goed koop maar het onderhouden niet!

Nou wel zielug voor dat paard hoor..
ben benieuwd of ze eigenlijk wel na gaan waaraan het paard nu precies is bezweken.... het kan gewoon een hartsil stand hebben gekregen en dat kan je met de beste en duurste keuringen niet voorkomen.

heb vaker gehoord dat Anky rare middelen gebruikt die al meerdere paarden hun leven hebben gekost...

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:13

Geld, geld! zou opa van aalderen helemaal platzak zijn ofzo, nou ze alle trucjes uit de kast gaan halen (prive,nova:de media dus) om koste wat t kost het geld terug te krijgen van sjef en anky?
wel hypocriet eerst trainen in het l-d-r , en vervolgens als het paard dood is het hele systeem veroordelen.
maar we kennen het gezegde toch de beste stuurlui staan aan wal!!!!
laat er eerst maar eens iemand met bewijzen komen dat dit systeem niet zou deugen in welk opzicht dan ook!
maar als t bij de paarden niet wil lukken, kan je altijd nog de modellenwereld in toch? Haha! Cheese!

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:17

naiade, mag ik weten welke paarden?? bij mijn weten is alleen cocktail overleden aan een hartstilstand.
cocktail had al veel langer last van hartproblemen. denk niet dat anky middelen zal gebruiken om hartproblemen bij haar paarden te stimuleren.
en jij zegt dat ze alleen maar dure paarden kopen: onzin, prisco kwam van de paardenmarkt uit zuidlaren, de prijs wil dus ook niet altijd alles zeggen .
ken zelf zeer goede paarden waarvan ik weet dat daar echt niet zulke bedragen vor betaald zijn, het is dus echt niet altijd zo dat duurkoop goedkoop is

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:56

roxie schreef:
maar als t bij de paarden niet wil lukken, kan je altijd nog de modellenwereld in toch? Haha! Cheese!

Dan zal ze weer eerst moeten investeren,
in haar oren bijvoorbeeld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:45

Sjuimpje"]
[quote="roxie schreef:

Dan zal ze weer eerst moeten investeren,
in haar oren bijvoorbeeld.
[/quote]
whahaaaaa, geweldig...... zo zie je maar

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:59

nasheeta schreef:
ben geen civielrechtelijk expert maar als koper wel betaald heeft maar de zaak is niet feitelijk geleverd (afgeleverd) heeft de juridische levering niet plaatsgevonden, is er geen koopovereenkomst tot stand gekomen en moet verkoper het al wel betaalde geld teruggeven.

Zou cp-levering geen optie kunnen zijn dan?
"Voor de overdracht van bezit is een tweezijdige verklaring zonder feitelijke handeling voldoende: wanneer de vervreemder de zaak bezit en hij haar krachtens een bij de levering gemaakt beding voortaan voor de verkrijger houdt"

Als ze dus zijn overeengekomen dat hij een tijdje bij Anky blijft staan is hij dus wel geleverd, waarschijnlijk is overdracht van de papieren dan niet eens noodzakelijk...

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:45

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:01

Succes is niet te koop en gezondheid evenmin.
Talent ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Om nu dingen erbij te gaan halen over het LRD is imo het spel dat gespeeld wordt in het "recht".
Dan zal er minstens een autopsie uitgevoerd moeten worden, anders stoppen met insinueren.

Het zakelijke aspect in de paardensport ontgaat mij weleens....alles in goed vertrouwen,ja ja
Niets op papier want tja dan trek je de andere partij in twijfel.Dus er staan niets op papier en waar blijft dan je bewijslast?

Stefan, die de zaak in behandeling heeft heb ik vorig jaar nog aan de telefoon gehad over een kwestie (proeftijd alvorens over te gaan tot aankoop van onze E-pony).Dit consult was gratis Haha!

Een aantal jaartjes geleden was hij nog jurylid.Toen al was het niet eenvoudig om met hem over een kwestie in dialoog te gaan.Gaf mij 6 aftrekpunten Boos! En wilde ook niet toegeven dat hij eerder had moeten aangeven dat ik een verkeerde proef aan het rijden was .(vandaar de aftrekpunten)Op dezelfde wedstrijd zag een ouder dat hij zat te bellen of sms-en tijdens de proef!!Zijn reactie was er een van ontkennen dat ie dat had gedaan.

En zelf heeft hij ook een poging gedaan om Duitse proeven te rijden. TV Drenthe heeft hem toen geportretteerd.Helaas was het niet wp-waardig...

Hoeveel ervaring hij heeft in de advocatuur om deze zaak te winnen zal nog moeten blijken.
De media heeft hij iig al gevonden.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:47

roxie schreef:
naiade, mag ik weten welke paarden?? bij mijn weten is alleen cocktail overleden aan een hartstilstand.
cocktail had al veel langer last van hartproblemen. denk niet dat anky middelen zal gebruiken om hartproblemen bij haar paarden te stimuleren.
en jij zegt dat ze alleen maar dure paarden kopen: onzin, prisco kwam van de paardenmarkt uit zuidlaren, de prijs wil dus ook niet altijd alles zeggen .
ken zelf zeer goede paarden waarvan ik weet dat daar echt niet zulke bedragen vor betaald zijn, het is dus echt niet altijd zo dat duurkoop goedkoop is

volgens mij koopt van aalderen alleen maar dure paarden.
wat anky doet weet ik niet.

welke paarden weet ik niet, zal eens navragen van degene die anky persoonlijk kent en die het mij vertelde.