Vandaag weer eens door de bak gesleurd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Vandaag weer eens door de bak gesleurd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 23:45

Het is weer december.... Scheve mond
Ik dacht vorig jaar was Woes zo omdat hij geschoren was...
Het jaar ervoor was hij zo..ja jong, net hengst af, 5 maanden vrijheid gehad en dan ja rustig aan een mens aan je lijntje..
En vandaag begon het weer...
Dacht laat ik eens even gaan longeren...was mooi weer, bak lag er zoals gewoonlijk (ach sta er nog maar een week daarzo hoor.. Schijnheilig ..) mooi bij, en door die ehh jeweetwel vrouwelijke kwaal geen behoefte gehad aan rijden...
Gister was meneer nog heerlijk even in het land geweest waar hij een show heeft gegeven in bokken en rengalop...dus ik dacht hij is de meeste energie wel kwijt dus ff longeren en hij heeft weer beweging gehad..
In het begin was hij super braaf..liep mooi rond en lekker voorwaarts met een voor Woes mooi achterbeen...
Totdat er een paar paarden naar binnen gingen...
ZOEF daar ging Woestein..niet op de volte blijven neehoor.. Boos! nee even de andere kant op..nou neem maar van mij aan probeer dan maar eens goed vast te houden...
En daar lag ik dus...poging 2...toen hield ik hem nog....poging 3...daar ging Woes weer zonder baasje aan de andere kant van de lijn...
Toen besloot ik maar even om hem "op te jagen.." na 10 rondjes (nouja rondjes bak van 30 breed en 50 lang..) volle galop en bokken moest hij op comando luisteren..draf was draf..stap was stap en ja was galop......
En hij deed het!!! OK dan!
Ging mooi smakken op het bitje..(met achter hem aan de longerlijn..) en deed zijn hoofd keurig naar beneden...
Uiteidelijk HO en hiij stond stil..toen even beloondt en weg gelopen....en hij liep als een lief hondje achter me aan... Lovers
Hoop dat dit het eerste laatste teken was van Woes en de december maand...
Al doe ik morgen met rijden wel een slof om.... Schijnheilig

Nou sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt....
Bedankt voor het "luisteren"..

Groetjes Angenita


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:08

haha wat een verhaal zeg...
lijkt me een super haffie die woestein !!

Karaat_the_newforest op Instagram


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:44

Hi hi.... dus Woest moest echt even zijn energie kwijt.
Ben benieuwd hoe het vandaag dan gaat het rijden.... laat je even weten of hij nogsteeds zo "fris" was (ondanks die slof).

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:45

Whaha geweldig verhaal *LOL* Maf beest is het ook Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:27

en hoe was het nu?

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 22:45

Werd vanochtend wakker en dacht..."he ik heb spieren..." Verdrietig
Maar vooruit warme douche en vooral doorgaan... Cool
Vandaag was de planing om meneer even aan te pakken...
Maar hij deed noggeneens vervelend...
Was denk ik haast zeker van wel de energie wat kwijt..
Heb hem toch nog even flink laten werken..want dit wil ik geen 2e keer meemaken...
En hij liep vandaag best wel lekker..
Het zat eerst in de planning om hem deze winter rustig aan weer klaar te maken voor de wedstrijden...de eerste heb ik weer in februari...en puur wat basis werk en naar ontspaning rijden....
Maarja door de omstandigheden van gister en de manier hoe hij vandaag was (deed super zijn best en ik merkte dat hij het best wel meer aankan..) heb ik nu maar besloten om gewoon door te trainen en hem weer nieuwe dingetjes te leren... Haha!
Hij zoekt gewoon dingen uit om onder het werk uit te komen...gister was het met longeren maar als je niet uitkijkt gaat hij er gerust in een "bitvastpakkendvolgalopje" vandoor..en dan kan je niets meer..
Dus dan maar zo..gelukkig heb ik op deze nieuwe stal een buitenbak waar je het gehele jaar in kan trainen...ik blij..had niet graag met zo'n bommetje langs de weg gewild..

Nog bedankt voor het luisteren naar mijn verhaaltje..

Groetjes Angenita

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:03

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat Haha! Ach, en anders hebben we iig leuke actie foto's Knipoog
Hopelijk gaat het goed op de wedstrijden en kunnen jullie snel naar de L1!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:06

Succes vandaag!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:15

Veel succes vandaag! Als hij zoveel energie heeft, kun je hem lekker aan het werk zetten. Laat hem die energie maar lekker gebruiken.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, DanaxxLester, Inney, Isab123, knockout1, lies_sparkle, Maaike_Ma, Padoertje, Selente, SplashIsLief, Utixo, XladyX, YandexBot en 160 bezoekers