Altijd geld tekort!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Altijd geld tekort!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 16:53

Wie kent het niet: Het probleem dat je maand altijd eerder voorbij is dan de periode dat je geld weer gestort moet worden...


Wie oh wie heeft nuttige tips om tóch uit te kunnen komen in deze dure decembermaanden.

Of nog beter; wie heeft er tips om snel geld te verdienen zonder om een lantarenpaal aan de keileweg in Rotterdam te hoeven hangen...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:55

Ik heb daar dus echt nooit last van Haha!
Krijg mijn loon netjes elke week handje contantje ( of de belasting dat ook zo netjes vind Schijnheilig ).

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:03

De maanden korter maken zodat je geen dagen over heb aan het eind van je salaris Knipoog .

Nee, helaas geen idee. Ik heb het zelfde probleem.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:12

JAAA ik ken het, vreselijk! En als het op is ga ik me al weer bedenken wat ik van mijn volgende salaris kan kopen....

Nu doe ik het zo, vraag me niet waar al het geld aan op gaat, 100,-- euro in de maand als een soort 'zakgeld' dus voor kleine dingetjes, boodschapjes, snoep ensow...
Dus mijn pinpas heb ik veilig in de kluis liggen, zodat ik die niet mee kan nemen!
En ik spaar elke maand!!!

Waar je snel geld mee kan verdienen, bij een callcenter ofzo, tis vind ik geen leuk werk!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:16

een huishoudboekje bijhouden en er vervolgens achter komen dat je teveel geld uitgeeft, hi hi. dat probleem heb ik ook ik houd ook een stukje maand over aan het einde van de maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:21

Ik ken het ook ja. Dat ik samen ging wonen met mijn vriend kwam ik aan het eind van de maand altijd zoveel geld tekort, en dat terwijl we echt niet onaardig verdienen.

Nu zijn we 3 jaar verder en hou ik aan het eind van de maand heel veel over Tong uitsteken

Gewoon goed zuinig doen. En opletten waar je je boodschappen haalt.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 17:23

Ik ben inmiddels overgestapt van AH naar de Bas van der Heijden. Dat scheelt me zo'n 20€ op een volle wagen... Maar ja, als student blijft het dan toch aan de magere kant...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:23

Ik had het probleem ook...... maar nu ik een stuk meer verdien als in de tijd dat ik altijd geldproblemen had hou ik zelfs geld over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:30

Ik haal nu een hoop bij de Lidl en nog wat kleine dingetjes die OF daar niet hebben OF daar wel hebben maar wat niet te baggelen is.
Dat scheelt me meer dan 30E op een hele kar vol Tong uitsteken

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:22

Als mijn geld op is graai ik de kasten leeg en zet alles te koop op marktplaats en bokt, haha.
Verder koop ik bijna niets nieuw meer maar tweedehands en doe ik boodschappen bij aldi, lidl, jumbo en dergelijke.
Ook geef ik op woensdagmiddag 'les' met mijn paard en shet voor kinderen die bij de manege nog op de wachtlijst staan. Daar verdien ik het stalgeld van SOnja mee terug.
En nog kom ik niet met mijn geld uit hoor...

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:26

laatste paar weken weinig gewerkt dus ik merk het ook heel erg Scheve mond

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:29

Minder snoep kopen. en stop altijd me kleingeld in de spaarpot. houw je best veel over. gewoon minder naar de winkels zodat je niks uitgeeft. of een baantje erbij nemen.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:47

Het is echt heel erg.....
Ik sprak een vriendin van de week, een zakje chocotoff.... 3,19 euro.. dat is 7 GULDEN.
Ze is echt 2 keer terug gelopen om te kijken of ze echt niet gek was......
Vroeger kostte het 3 gulden..... het is niet leuk meer.
Godzijdank deze maand een 13e maand.... pffffffff kan ik weer ff ademhalen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:49

meld zich, wij kunnen gelukkig nog gewoon rondkomen, maar ik heb ook niet de kosten voor een paard te dragen........ dat scheelt.

maar het is schrikbarend hoeveel moeite het kost

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:08

Tsja ik ken het ook. Vaak dat je te makkelijk met het geld omgaat en er dan later achterkomt dat je aan het eind van de maand nog twee verjaardagen hebt...dus cadeaus moet kopen. Je met vrienden hebt afgesproken om te shoppen...het is me wat. Maar ik heb gister mijn foon gekocht, dus kan er weer ff tegenaan!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:24

of gewoon zonder je pinpas gaan shoppen Clown (zoals mij... Frusty *LOL*)

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 02:33

Dat er zóveel mensen zijn die dat ook hebben joh... Ik dacht dat ik de enige was met 't probleem van geld tekort...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 05:41

Tsja....paardjes zijn duur.....ik blijf betalen Knipoog Maar met liefde natuurlijk.

Waar ik zeker geld op zou kunnen besparen (en misschien jij ook):
1. bellen & sms'en
2. internetten
3. ipv naar AH, naar de Aldi oid
4. niet zoveel kleding en paardenspullies kopen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:26

Ik kan trots zeggen dat ik bijna nooit geld tekort heb. En dan niet omdat ik zogenaamd superrijk zou zijn (was het maar)... Nope, ben een gewoon studentje, krijg geen zakgeld (vind ik ook niet meer nodig, ben ondertussen al bijna 23) en met een bijbaantje verdien ik mijn eigen centjes wel voor de dingen die ik nodig heb.

Wat mijn geheimpje is? Niet het geld uitgeven voor je het hebt... Niet je geld uit willen geven aan dingen die je eigenlijk niet nodig hebt... Alleen geld uitgeven als het echt nodig is en een beetje zuinig leven. Maar ik kom nooit geld te kort op het einde van de maand... Als het even meezit kan ik zelfs het overschotje wat ik over heb op het einde van de maand op m'n spaarrekening zetten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:15

tip: verkoop je paard ! werkt gegarandeerd Haha!
(heb ik ook gedaan)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:21

De optie van Ingrid klopt natuurlijk, maar ik zou mijn paardje niet kunnen missen hoor Lachen Dus daarom zet ik iedere maand wat spaargeld op een aparte rekening en mag ik de rest erdoorheen jagen Haha! Werkt prima bij mij! Maar dan moet je je spaarrekening natuurlijk wel met rust laten, alleen als het moet iets ervan afhalen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:23

Om heel eerlijk te zeggen houd ik altijd geld over Haha!
Het is niet altijd veel, maar soms hou ik gewoon 400 euro over

maar dan ben ik meestal ook niet in de stad geweest die maand Schijnheilig

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:10

Heb gelukkig ook geen echte problemen, maar aan sparen kom ik ook niet toe!
Ik maak mijn geld wel altijd netjes op elke maand Knipoog
Heb alleen een reserve voor mijn paarden, maar verder doe ik (helaas) niet echt aan sparen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:21

Het is dat de Albert Hein zo dichtbij is (en dan nog 10 minuten fietsen)... Alle andere supermarkten zijn zoveel goedkoper!