SuperJurga eindelijk weer goed? Help me hopen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

SuperJurga eindelijk weer goed? Help me hopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 20:37

Zou het nu dan eindelijk???

Ik zal even bij het begin beginnen met een korte uitleg.

Jurga was een paar maanden geleden van de een op de andere dag stijvig. Tijdens de les merkte ik ineens dat ze niet liep zoals anders. Ze is zowiezo geen bewegingswonder, maar nu was het net alsof ze niet vooruit kwam, hoe ik ook aandreef. Mijn instructrice merkte ook op dat ze niet goed liep, alsof ze stijf was, ze was verder niet echt kreupel. Scheve mond Ik heb haar daarna een paar daagjes gelongeerd en rustig met haar gewandeld. Jurga is zelfs na hele zware wedstrijden of iets dergelijks nooit stijf, dus het was wat vreemd en ik had de dagen ervoor niets bijzonders gedaan. De zaterdag erop een wedstrijd gestart, aangezien ik de dagen na de les niets bijzonders zag. Maar goed, met losrijden liep ze dus weer niet en ik zat met tranen in mijn ogen op mijn paard, dit was Jur niet, er moest iets mis zijn. Verdrietig Toch de proeven gereden, in de bak liep ze ineens weer okay, maar ja, ik was er totaal niet meer bij en vertrouwde het voor geen meter.
Ik heb er toen een fysiotherapeute bij gehad, aangezien ik al langer vermoedde dat Jurga iets aan haar rug had, maar nee, de rug was heel erg goed, geen centje pijn en mooie bespiering. (Het zadel heeft dus absoluut geen schade aangericht!) Wel waren de spieren in de achterhand, vooral de broekspieren enorm kort en strak en kon ze daar amper aankomen. Daar reageerde ze enorm fel op. De fysio adviseerde ons om toch een bezoek te brengen aan de dierenartsenpraktijk, wat we dus ook gedaan hebben.
De dierenarts constateerde een kreupelheid op rechtsachter, waarna er foto's van dat been werden gemaakt. Ik was erg bang dat daar de meest vreselijke dingen op te zien zouden zijn, maar de foto's waren puntgaaf. OK dan! Na nog wat bekijken trokken ze de conclusie dat er vocht in de rechterachterknie zat en daarop is Jurga ingespoten. De dierenarts kon verder geen oorzaak aanwijzen en het bleef allemaal behoorlijk vaag. Dat zei ook de fysio, nadat ze telefonisch contact heeft gehad met mijn DA. Hij had geen idee wat het zijn kon, ze moest maar kijken of ze Jurga goed kon krijgen.
Daarna is de fysio dus nog drie keer geweest. Na de tweede keer leek het allemaal erg goed op te knappen. Jurga was weer rad in stap en later ook in draf en ik mocht gaan uitbouwen tot drie kwartier stap en tien minuten draf rechtuit. Ik helemaal blij natuurlijk, want ze voelde goed. Tot afgelopen week. Ik vond haar steeds maar zo zo. Scheve mond Echt kreupel kon je het ook niet noemen, maar helemaal regelmatig was ze niet. Toch licht doorgereden in het bos, maar wat minder draven en kortere afstandjes. Maar het zat me steeds gewoon niet lekker. De week ervoor nog uitspattingen in galop en flinke uitgestrekte drafjes en dan ineens amper draven willen en niet rad lijken in stap. Boos!
Zaterdag heb ik Roy er dus opgezet en ik op de fiets ernaast zodat ik zelf eens kon kijken. Stap was op de onverharde weg onregelmatig en op de verharde weg goed Verward en draven wilde ze niet echt doen. Dan zit je wel weer even met een rotgevoel.
Vandaag kwam de fysio dus weer en dit zou in principe de laatste keer zijn. Ik dus alles verteld terwijl zij een check deed. De spieren voelden erg goed aan, waren veeeeeel losser dan de eerste keer dat ze kwam en alles veerde mooi mee, zowel op de lendenen als op de achterhand en de broek. *zucht van opluchting*
Toen ik er dus op. Eerst even op het bevroren weiland. Daar was ze rad. Toen even de bak in waar een prachtige geul in staat als hoefslag Bloos! . Stap was: beter dan ze tot nu toe had gezien! OK dan! Wel wat kort en stijf, maar naarmate ik langer stapte verbeterde dat wel. Toen aandraven. Madam had overduidelijk zoiets van 'doe het lekker zelf' en wilde niet echt een arbeidstempo aannemen. Ik al voelen en ik voelde gewoon niets.... De fysio bleef maar kijken en ik had echt zoiets van 'nu gaat het komen.... ze is kreupel...' MAAR.... ze bleef RAD Party!! Party!! Party!! Ook weer wat kort in de beweging, maar dat is ze in principe altijd geweest en als ze weer in training komt, wordt ze vanzelf weer losser en soepeler. Ook nog gegaloppeerd en jaaaaaaaaaaaaaaah ze bleef goed! Ze had er moeite mee hoor, maar de fysio zag echt helemaal niets aan haar! Ja, dat ze af en toe haar rug wegdrukte en een valse aanleuning nam, maar dat is rijtechnisch op te lossen. Muts meende op een gegeven moment dat de balken naast de bak wel erg boos naar haar keken, dus toen kon er wel een flinke draf vanaf met een lachende fysio tot gevolg. Haha!
Na het rijden voelden de spieren nog steeds okay, geen blokkeringen of iets dergelijks.

Dusssss... in principe mag ik de training weer uit gaan bouwen!!!! Ik was echt zo bang dat het fout zat! Natuurlijk kan ze maar zo morgen weer kreupel zijn. Wie weet zit er echt iets anders mis. Dan zal ik toch weer naar de DA moeten. Laten we hopen dat dit een dipje was afgelopen week en dat het nu voorbij is en dat SuperJurga back is. Ik voel me nu echt tegenstrijdig. Ben nog steeds doodsbenauwd dat het vandaag even goed was en zo weer verkeerd, dat het niet meer goedkomt. De dierenarts en de fysio kunnen allebei niet echt een oorzaak vinden, het is echt heel vaag. Scheve mond

Morgen neem ik Jurga mee naar les om haar weer eens te rijden op een goede bodem. Lekker rustigaan wat rondjes werken in de binnenbak. Pleaseeeeeeeee help me hopen dat dit het was en Jurga in januari haar debuut kan maken in de wedstrijdsport met papa!!!! Verdrietig

Echt Jurga, you're the one! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:38

[edit]Ik heb mezelf erop gezet Tong uitsteken[/edit]
Maar nu kunnen we weer lekker rijden met de kar ook Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:40

gefeliciteerd!!!!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:40

Nou fijn joh dat het weer goed lijkt te zijn! Ik hoop voor je dat het zo zal blijven. Kan je paps fijn met dr gaan starten in januari Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:43

He meis... fijn hoor! enne bedankt datje ff een msntje gestuurd heb! Ik ben blij dat het weer super gaat komen!!!
xxx

....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:54

Fijn voor je dat het goed gaat Knipoog
Wat betekent RAD????

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:07

Ik had het ookal op MSN gezegd, maar ik vind het echt superfijn voor je!!
Nu maar hopen dat het zo blijft!
Geef Jur maar een dikke knuffel van me!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 21:13

Hihi rad is zoiets als 'niet kreupel' Tong uitsteken Is dat geen Nederlands woord dan?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:17

Super!!!
Ik ben heel blij voor je!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:19

ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan en dat je nog ver mag komen tijdens de wedstrijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:25

Da's geweldig nieuws !
Ik hoop echt voor je dat alle ellende nu voorbij is.
Wat het ook geweest mag zijn: het mag gewoon niet meer terugkomen.

Is je vader z'n karretje al aan het invetten ? Knipoog *LOL*
Alvast heel veel succes met trainen !

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:26

Jurga schreef:
Hihi rad is zoiets als 'niet kreupel' Tong uitsteken Is dat geen Nederlands woord dan?


nee dat schijnt niet echt ABN te zijn...
kwam ik laatst ook achter Clown

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:29

Wat super dat het nu dan toch (eindelijk) weer goed lijkt te zijn.
Ik hoop echt voor je dat het zo blijft
Regina heeft ook pas ruim een week, zonder duidelijke reden 'kort gelopen' en dat geeft zeker geen goed gevoel. Hoewel ze nu weer goed loopt, blijf ik me toch afvragen wat het geweest kan zijn.
Ik begrijp je dubbele gevoel dus maar al te goed.

Hopelijk loopt ze morgen op les ook lekker.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 21:32

Nou dat ze al weer lekker loopt verwacht ik niet. Ze was nu ook SLECHT aan het been, wilde slecht lopen, maar was wel RAD Tong uitsteken. De rest moet wel weer goed te krijgen zijn dunkt mij.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:34

Super zeg!
Hopelijk blijft ze nu vooruitgang boeken!

Don't dream your life, live your dreams!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:34

rad1 (de ~ (m.))
1 eenheid van geabsorbeerde energie van een ioniserende straling

rad2 (het ~, ~en/~eren)
1 wiel onder een voertuig dat om een vaste as draait
2 vast aan zijn as verbonden wiel dat als onderdeel van een machine dient om een beweging over te brengen => tandwiel
3 folterwerktuig, bestaande uit een wiel op een paal

rad3 (bn.)
1 snel

www.vandale.nl

Niet echt dus tenzij je er het eerste mee bedoelt Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:46

Jurga schreef:
Nou dat ze al weer lekker loopt verwacht ik niet. Ze was nu ook SLECHT aan het been, wilde slecht lopen, maar was wel RAD Tong uitsteken. De rest moet wel weer goed te krijgen zijn dunkt mij.



Is RAD nu niet al lekker genoeg? Tong uitsteken
Nee hoor, snap heel goed wat je bedoelt Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:56

Beter Iloon, dat had je niet verwacht he.
Maar toppie!! OK dan!

Die 'slomigheid' kan ook best eens komen door de slecht conditie, dikke buik (drachtig Schijnheilig ) en dat ze het wel best vind zo ? Of heb ik dat mis?
Ik hoop voor je dat ze zo goed blijft, al zal het voorlopig wel elke keer spannend blijven als je erop stapt.

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 21:57

Jurga is er wel een van het soort 'liever lui dan moe' en als ze eronder uit kan komen doet ze dat ook meteen. Dat is wel duidelijk Haha!.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:10

Dat is nog eens goed nieuws. Nu kun je in ieder geval weer rustig beginnen. Maar in het begin zul je nog wel bang zijn als je iets anders voelt dat het mis is...
Veel succes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:36

Fijn dat het nu weer de goede kant op is gegaan.
Ik ben benieuwd hoe je vader en Jur het gaan doen samen Knipoog

Rad zeggen we hier trouwens ook hoor Knipoog

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:43

Hey geweldig joh, helemaal toppie!

Gaan we snel een keer die langbeloofde buitenrit maken! (als het niet zo koud meer is....Knipoog)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:10

Hey wat goed zeg OK dan!

Ik duim voor jullie dat het zo goed blijft gaan

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:23

Fijn zeg!
Dat is super nieuws!

En idd we gaan hard duimen dat het zo goed blijft gaan!

Dag lieve mama...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:40

Is vaak zo dat je na dit soort dingen erg onzeker wordt! Goed blijven opletten...........

Rad en rap gebruiken we hier ook door elkaar, om aan te geven dat een paard al dan niet zuiver loopt.

Dit soort termen staat meestal juist niet in het woordenboek.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Vagabondo en 103 bezoekers