Mening gewenst..Mijn nieuwe Dressuurcrack..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Mening gewenst..Mijn nieuwe Dressuurcrack..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 23:35

Of is het toch de juist Dressuur-hatende Navy?? Knipoog
Naar aanleiding van het topic van Ilse en Racer, ben ik benieuwd wat jullie van mijn Draver vinden, in de Dressuur dan Lachen Ilse´s topic riep veel bruikbare reactie´s op voor Dravereigenaren, hoop dat ook te verkrijgen..

Het zijn erg slechte foto´s.. De digi heeft geen beste flitser en ik kwam pas na het rijden erachten dat er meerdere lampen zijn in de binnenbak (sta hier pas een maandje Lachen ).. Dom ja. Navy liep daarnaast vreselijk, elke hoek was een galopje, elke lange zijde een lekker stuk telgangen. Veel foto´s waren onbruikbaar omdat ze te donker waren, dus het zijn er weinig. Van de week bij daglicht komen er meer Lachen

Afbeelding
Het wou allemaal niet zo Lachen
Afbeelding
Het begon iets meer te komen (God.. Interessant zo´n bakbodem.. Scheve mond )
Afbeelding
Rechtop zitten, benen langmaken en iets meer naar voren, hakken uitdrukken, VOOR je kijken, kortere teugels, teugels op een lengte.. Mandy toch... Lips are sealed
Afbeelding
RECHTOP! Lijkt nog erger als het was.. Had 2 vesten MET muts aan, een bodywarmer en een jas met muts.. Lijk een tweede hoofd op mijn bovenrug te hebben ofzo..
Afbeelding
En dat was het.. Even stoom afblazen *LOL*

Wat gaat mijn houding toch achteruit als Navy niet lekker loopt.. Schaam..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:22

Daar is Neef weer!
Mis er wel hoor Verdrietig Jou ook...
Maar buiten dat Haha! :

Als ik heel eerlijk ben vind ik deze foto's niet zo heel super Bloos!
Niet vervelend bedoelt, maar zoals Navy de laatste paar keer bij de Potjes liep vond ik het er iets beter uitzien. Iets meer op de achterhand, een iets ontspanner beeld.
Neemt niet weg dat dit er super uitziet in vergelijking met pakweg een jaar terug OK dan! !

Meeste commentaar op je houding geef jezelf al, misschien ook je handen wat dichter naast elkaar zetten.... (niet dat ik je dat na doe hoor ....want op wat kleine puntjes na vind ik je er keurig opzitten , vooral IRL ** Schijnheilig jaloers! Schijnheilig ** )

En Neef blijft prachtig Cool !

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 10:52

Het ging inderdaad niet lekker Lachen Ik moet er echt keihard aan werken, terwijl het juist wat vanzelfsprekender begon te worden. Ze staat nu op óf veel beter voer, óf ze krijgt hier ook daadwerkelijk het voer dat ik wil dat ze krijgt (begin er aan te twijfelen of ze dat kreeg bij de Potjes, je hoort daar nog over), en ik moet echt moeite doen te blijven zitten. Ze kan zelf bokken Lachen ECHT bokken! Ik gooi d'r eerst een kwartier los voor ik ga rijden, en dan komt er een brok energie uit..
Ik ben blij dat ik wat draffoto's kreeg, en vergeleken met voorgaande, loopt ze nu iets minder diep Lachen

Maar god, mijn houding.. ERG..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:31

Het meeste commentaar geef je idd zelf al..

Maar wat dacht je van normale rijschoenen/chaps/laarzen ?
Daarmee scheelt het ook al een stuk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:47

NaVy! schreef:
Wat gaat mijn houding toch achteruit als Navy niet lekker loopt..


Is dit nou oorzaak en gevolg of gevolg en oorzaak? Zit jij niet goed omdat Navy niet lekker loopt of loopt Navy niet lekker, omdat jij niet goed zit?
Probeer jezelf lang te maken en kijk recht vooruit (hoe moeilijk dat ook is). Idd zou gebruik van chaps of rijlaarzen geen kwaad kunnen. Je hebt nu van die heerlijke zwabber enkels, je kunt dan heel goed je hakken optrekken. Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 14:26

Bedankt voor de tips, misschien toch op leren laarzen overgaan, maar heb het idee daarmee minder controle over mijn benen te hebben. Rijd nu met erg dure rijschoenen, hele fijne dingen.

Mijn houding gaat voornamelijk achteruit door mijn rug, heb ik gigantisch veel last van, en probeer er alles aan te doen dat te verminderen, helaas door verkeerde houdingen aan te nemen.. Daarnaast heb ik al heel lang geen les meer gehad, loopt Navy niet optimaal en tsja.. Ik moet geewoon gaan lessen *LOL*

Bedankt voor de tips, in elk geval

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 14:27

Tessebes schreef:
Is dit nou oorzaak en gevolg of gevolg en oorzaak? Zit jij niet goed omdat Navy niet lekker loopt of loopt Navy niet lekker, omdat jij niet goed zit?


Probleem is dat ik niet lekker kan zitten als Navy ondert me vandaan loopt en rug wegdrukt..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:37

NaVy!"]
[quote="Tessebes schreef:
Is dit nou oorzaak en gevolg of gevolg en oorzaak? Zit jij niet goed omdat Navy niet lekker loopt of loopt Navy niet lekker, omdat jij niet goed zit?


Probleem is dat ik niet lekker kan zitten als Navy ondert me vandaan loopt en rug wegdrukt..
[/quote]

Maar als jij niet ontspant, ontspant je paard ook moeilijk.
Ik las in een andere topic dat je last hebt van je rug. Was je houding ook al zo, voordat je mijn kreeg ik je rug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:08

NaVy! schreef:
Bedankt voor de tips, misschien toch op leren laarzen overgaan, maar heb het idee daarmee minder controle over mijn benen te hebben. Rijd nu met erg dure rijschoenen, hele fijne dingen.



Zo praatte ik dus een half jaar geleden ook nog..
En waarom ?
"Ik rijd liever met leren laarsschaten, en jophurs, want dan kan ik mijn voet ruimer bewegen"

Maar...

Een paard op je niet te rijden op je voet... maar ???
Op je kuit.. dus leren laarzen is echt een aanrader (ik heb ze nu ook) want je leert jezelf de slechte eigenschap met je voet te gaan rijden af, en leert met je kuit/been te rijden ! *LOL*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 18:32

Heb je gelijk in *LOL* Even sparen..

Mijn houding is nooit super geweest. Toen ik les had was ik nog wel tevreden, schaamde me niet als ik in de bak reed. Mee gestopt, en daarna ging het wat minder, maar niet zo erg als op deze foto's. Mijn rug wordt met de week erger, en ik merk ook met de week meer dat ik verder naar voren ga zitten, en ook krommer zit, om mijn rug te ontlasten. Niet goed, maar een automatisme, pijn ontwijken..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 18:37

Afbeelding

Hierboven een foto van afgelopen zomer. Meer rust en ontspanning, maar minder achterhand. Wel zie je hier duidelijk dat ik rechter zat, en dat dat met name veeel achteruit is gegaan..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:41

Afbeelding

Ik heb deze foto van jou nog op mijn comp Bloos Als ik m eraf moet halen, zeg t maar...

Maar dit vind ik een mooie foto, jij zit er ook keurig op. Alleen loopt ze misschien iets te veel op de binnenhand, maar verder....heb t idee dat ze hier ook meer op de achterhand loopt...

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:42

Hoi Navy

Wat ik zelf merk met rijden met de flexbeugels (endurance) is dat ik mijn beenligging niet goed naar achter kan houden en meer neig naar een stoelzit, waardoor ik har achterbenen niet goed er onder kan rijden en mevrouw lekker weghuppeld op haar voorhand. Daarom gebruik ik de beugels voor de endurancetraining, maar driemaal per week dressuur doe ik met gewone beugels! Scheelt echt een hele hoop! Ik hoop dat het je wat kan helpen.

Oja, weet je dat Marjolijn de Rooy geen dressuuroefeningen doet met haar volbloed, maar dressuurmatig longeert? Succes en misschien tot in Kootwijkerbroek?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 21:46

Ik ben er!! Zeker! *LOL*

Ik wil ook meer Dressuurmatig gaan longeren. Een keer per week Dressuur vervangen voor longeren, maar ben zelf van mening dat ze ook ónder mij de Dressuurspieren moet kunnen gebruiken. Dus lekker nog 1á2 keer per week onder het zadel Lachen

Over de beugels heb ik nooit zo nagedacht. Zeker nu buiten het seizoen is het helemaal niet lastig ze eraf te halen. Merk alleen wel dat deze beugels fijner zijn voor mijn rug.
Bedankt in elk geval!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:57

Ik ben het helemaal met je eens. Maar Marjolein heeft zo'n heethoofd dat deze nauwelijks relaxed kan reageren op beenhulpen, maar lekker voorwaarts is ze wel! haha.

Ik rij in kootwijkerbroek klasse I. We pbén wel tegen die tijd, oke? *LOL*

Hoe ziet jouw training er deze winter uit met Navy? Ik rijd twee maal over de Veluwe ongeveer 30km buitenrit en drie maal dressuur in de bak. Cool

Succes met de gewone beugels! Schijnheilig

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 22:12

We PBen ja *LOL* In KWB ben ik van plan klasse II te starten, als het lukt met mijn rug en Navy´s conditie.

We hebben een behoorlijk druk seizoen gehad en dus staat Navy nu te niksen, voor haar doen dan. Ik rijd nu slechts 3 keer in de week, een half uur Dressuur en daarnaast loopt ze dagelijks in de trainingsmolen. Vanaf januari wil ik de training weer opppakken. Zal er uiteindelijk op neerkomen dat we 2x per week de Veluwe opgaan (wij ook ja *LOL* Maar dan meer bij Putten/Ermelo), 1keer Dres.matig longeren, 1 dag Dressuur, 1 dag rust en 1 dag speling (voor bijv. extra Dressuur, staprit, extra rustdagje, extra intervaltraining, etc..). Buiten gaan we 1x per week zo´n 20 km en 1 keer per week zo+n 40km, alles in gelijkmatig, maar vlot tempo..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:14

Dat komt inderdaad overeen met mijn schema. Momenteel rijd een vriendin van mij een keer dressuur, ik vind het noodzakelijk, maar niet echt leuk. Moortje heeft dan ook de oortjes niet op standje vrolijk staan. Maar gaan we naar buiten dan moet ze echt in tempo minderen...ideaal endurance paardje. Heb jij ook een pessoateugel?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:50

Gehad. Maar werkte er niet zo lekker mee. Ik zet Navy aan de longeerlijn bij door de bijzets aan de zijkant te bevestigen en niet al te strak te doen, en daarnaast nog een halsverlenger tussen de voorbenen te bevestigen. Alleen op deze manier loopt ze echt lekker over d'r rug, ook in galop.
Dressuur vind ik niet erg, een keer of 2 per week, maar het is niet iets wat ikm 7 dagen per week zou doen. Navy heefte r ook geen problemen meer mee, als we het maar genoeg afwisselen.

Buiten is die van mij ook niet te houden, soms vervelend, gefet af en toe te veel in het eerste deel, maar dat zal ze wel leren, elke keer gaat het beter. Sinds we 50+ rijden verdeeld ze haar energie veel beter Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:41

Ik vind het er toch vrij netjes uit zien hoor! Je zegt zelf al de dingen die beter kunnen, dus daar ga ik niet meer op in Knipoog
Maar buiten dat vind ik het er echt wel netjes uit zien Lachen

En bij the weg, wij zijn in het bezit van hetzelfde shabrak, alleen is die van mij naamloos Haha!


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:48

jammer dat je houding achteruit is gegaan, misschien daar aan werken en aan de ontspanning, wel leuk paard trouwens Lachen

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:49

Vanaf de foto's te zien lijk jij weining tempocontrole te hebben.
Probeer meer overgangen te rijden en daardoor haar achterhand proberen tot dragen te stimuleren, nu probeer je activiteit uit de snelheid te halen maar daar gaat ze juist alleen maar maar stuwen.
Iedere keer weer proberen of je kan ontspannen zonder dat ze het tempo uit zichzelf overneemt, doet ze het wel gelijk consequent maar met beleid en rust corrigeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers