Verhalenboeken met Magie... Tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Verhalenboeken met Magie... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 22:33

Ik heb een hele tijd terug een topic geopend over boeken die o.a. over magie gaan... Ik was op zoek naar boeken die ik kon lezen als ik de serie Zwaard van de waarheid uit had... die heb ik nu dus uit.. en ik weet niet meer welke boeken er genoemd zijn en wie hun schrijver was... Ik kan me alleen nog dungeons and dragons herinneren... Willen jullie mij even een handje helpen? Haha! (pls met een kleine samenvatting erbij zodat ik een beetje weet waar het over gaat, niet het eind verklappen he!)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:40

Ik heb een (kinder)boek over magie in de kast staan, vond het erg spannend! De Vloek van Marianne Curley. Gaat over een meisje en een jongen. Zij is heks, net als haar oma waar ze woont. Buitenbeentje op school. Jesse komt vbij haar in de klas en blijkt over gaven te beschikken, maar daar wil hij zelf niet zo in geloven. Hij vindt haar een mafkees. Uiteindelijk blijkt er een vloek op zn familie te rusten en gaan ze samen terug in de tijd om de boze tovenaar om zeep te helpen. Dat is echt een engerd! Het is dan ook een 12+ boek.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:54


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 02:08

thanx voor de tips tot nu toe Haha! om even op jou te reageren Wind, ik heb ook zo'n boek voor jongere mensne waar ik gek op ben, dat boek heet Azazel Lachen misschien zegt het je wat.

Heb gelijk nog een vraagje, kennen jullie het boek het malazijnse rijk? heb dat boek nl gehad voor sinterklaas, ben benieuwd wat iemand die dit boek heeft gelezen ervan vcindt

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:57

hmm dat zegt me allebei niets! Haha! Mijn broertje heeft alle Weis&Hickman-boeken. Persoonlijk vind ik er niets aan, maar ik kom ook niet door de boeken van Tolkien heen. Ik hou meer van boeken die iets dichter bij de werkelijkheid staan en niet helemaal in een fantasiewereld spelen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:40

Het Malazijnse Rijk heb ik wel zien staan, maar ik vond het er nogal saai uitzien, eigenlijk...

Wat ik erg mooie boeken vind is de serie 'Het Oude Koninkrijk' van Garth Nix. De boeken heten Sabriel, Lirael en Abhorsen, en het zijn eigenlijk kinderboeken, maar dat merk je er niet aan.

Ook heel mooi is de serie van Philip Pullman: Noorderlicht, Het Listige Mes en De Amberkleurige Kijker. (Ik geloof dat dat de NL namen zijn, ik heb ze zelf in het Engels gelezen).

En de eerste serie van Raymond E. Feist: Magiƫr, Zilverdoorn en Duisternis over Sethanon.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:00

Uhm... Harry Potter!!!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:05

lunatje schreef:
Heb gelijk nog een vraagje, kennen jullie het boek
het malazijnse rijk
? heb dat boek nl gehad voor sinterklaas, ben benieuwd wat iemand die dit boek heeft gelezen ervan vcindt

Heb ik gelezen, kan me er echter niet zoveel meer van herinneren...Was nogal moeilijk door te komen geloof ik. Maar da's inmiddels 2 jaar geleden, dus hoe ik het nu zou vinden weet ik niet.

Verder vind ik Robin Hobb heel goed, en Raymond Feist ook. Nog wat goede auteurs: Katherine Kerr, Anselm Audley, Elisabeth Haydon.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:51

harry potter!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:25

verder nog tips? Lachen ik kan me van het vorige topic nog herinneren dat ik een gouden tp kreeg, maar ik weet niet meer van wie en hoe het boek heette Boos! ook niet meerwaar het over gaat, ik weet alleen dat het me een geweldige serie leek en ik een boek wilde bestellen...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:54

Niet met magie, maar wel prachtig mooi: Watership Down, van Richard Adams.
En Robin Hobb, natuurlijk, ook schitterend!

Neverwhere en Stardust van Neil Gaiman zijn ook heel goed, maar ik weet niet hoe ze in vertaling heten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:26

Enkele goede Fantasy schrijvers:

Weis& Hickman
Terry Goodkinf
Robin Hobb
Magey Rurrey
Tad Williams
Terry Pratchett
Goger Zelany
Robert Holstock

Kijk ook eens op:
www.dromen-demonen.nl