Linkerstelling..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Linkerstelling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 19:22

Dit is misschien een vrij domme vraag maargoed..
Ik heb bijna geen kracht in mijn linkerbeen, met als gevolg dat ik niet goed een volte kan vergroten op de linkerhand, kan wijken naar rechts en ook heel moeilijk stelling kan vragen/houden.
Weet iemand misschien of dat ik misschien anders kan gaan zitten of dat er oefeningen zijn om mijn linkerkant sterker te krijgen?


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:34

Anders kan gaan zitten lijkt me niet een oplossing, je moet gewoon netjes in je zadel blijven en de juiste hulpen geven.
Je moet dus gewoon je linkerkant verstevigen.

Ga eens naar een sportschool en leg daar je probleem uit, ik weet zeker dat ze je kunnen helpen.
Verder heb ik er geen ervaring mee dus ik ken uit mijn hoofd ook zo geen oefeningen die je zou kunnen doen. Succes in iedergeval!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:35

gewoon veel oefenen meer kan ik eigenlijk niet zeggen veel voltes op de linker hand enz wijken en allemaal oefeningen zet jezelf is een keer aan t werk en let het meeste op je benen

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:07

Leren je paard eens niet op kracht te rijden..Dan kun je toch niet ontspannen?
Als mijn paard eens niet reageerd krijgt ze een flinke schop,waarop ze weer op de kleinste hulp reageert.
Stel je eens voor,dat ze zo'n klein rotvliegje al op hun huid voelen..Waar is het dan voor nodig dat jij je paard met veel kracht een stelling inwerkt?

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:05

Hoi, probeer eens iemand te vinden die met een dameszadel rijdt. die hebben ook maar 1 been om mee te rijden en moeten ook dingen oplossen met een zweep of rijstok. Meestal is dat de rechterkant maar ze hebben allicht tips voor je. Misschien dat zo iemand je met je vraag kan helpen.
Of bel een gehandicaptenmanege en vraag de instructeur hoe die dat oplost met zijn ruiters?
zijn maar ideetjes maar misschien brengt het je weer op een volgend idee???

succes

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 19:28

KellyenXena schreef:
Leren je paard eens niet op kracht te rijden..Dan kun je toch niet ontspannen?
Als mijn paard eens niet reageerd krijgt ze een flinke schop,waarop ze weer op de kleinste hulp reageert.
Stel je eens voor,dat ze zo'n klein rotvliegje al op hun huid voelen..Waar is het dan voor nodig dat jij je paard met veel kracht een stelling inwerkt?


Die kracht om een schop te geven heb ik niet.. Dat is nou juist mijn probleem Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:03

Vanillia"]
[quote="KellyenXena schreef:
Leren je paard eens niet op kracht te rijden..Dan kun je toch niet ontspannen?
Als mijn paard eens niet reageerd krijgt ze een flinke schop,waarop ze weer op de kleinste hulp reageert.
Stel je eens voor,dat ze zo'n klein rotvliegje al op hun huid voelen..Waar is het dan voor nodig dat jij je paard met veel kracht een stelling inwerkt?


Die kracht om een schop te geven heb ik niet.. Dat is nou juist mijn probleem Scheve mond
[/quote]

Geef hem dan eens een redelijke tik met de zweep.
Gewoon eisen dat je paard op een kleine hulp reageert..Even consequent doorbijten moet werken Knipoog

Succes hoor

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:43

Een fijn afgericht paard moet je louter op balans kunnen rijden, dus zonder kracht. Vergelijken met dameszadel is niet helemaal eerlijk. Een goed dameszadelpaard is moet wel eerst goed aan alle hulpen staan vóórdat je dameszadel gaat rijden. In plaats van je been zou je een stokje kunnen gebruiken als aanwijzing. Probeer de africhting eerst in stap de doen met lichte hulpen, en belonen als hij de kant op gaat die je wil. Kleine lichte hulpen geven zowel aan de moeilijke kant als aan de makkelijke kant. Uitbundig belonen als je paard opzij gaat als je een klein beetje je gewicht naar een kant brengt en je paard voor je gevoel mee naar binnen neemt (niet duwt want dat lukt jou dus toch niet)

Succes.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:05

ga met de bal van je voet op de traptree staan en probeer een paar keer op je teen te gaan staan .

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:57

Heej je stelt GEEN dommer vraag!
Ik heb net het boek van Ulrike Thiel gelezen: Beter paardrijden kun je leren, en daar staan handige tips in voor dit probleem!!
Het menselijk lichaam in namelijk niet symetrisch, mijn linkerbeen is ook zwakker dan mijn rechterbeen en ik heb dus ook meer moeite met die dingen die jij opnoemt. Dat 'zwakkere' zit hem niet in kracht, ook al zit er in je rechterbeen waarschijnlijk ook meer kracht, maar meer dat je minder controle over je linkerbeen hebt; het kost je meer moeite dan met rechts. De spieren in je linkerbeen moeten nog verder ontwikkeld worden.

Ik heb vanmiddag gewoon thuis wat oefeningen uit dat boek gedaan en ik voelde dat mijn rechterbeen het makkelijker deed dan mijn linkerbeen! Thiel zegt dat zodra je er bewust van bent wat zwakker is, dat je eraan kan werken en jezelf kan verbeteren. Het boek is trouwens leuk geschreven, ook met tips voor instructeurs. Dus je kan er lekker mee aan de slag! Net zoals ik. Aan het lezen dus!
suc6 OK dan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 18:42

Bedankt voor de reacties, ik zal eens het een en ander gaan proberen

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:18

Heey, ik heb ut ook helaas. mijn tweede probleempje is dat ik soms sniekie toch nog mijn tenen naar buiten draai (foei stoute ik) wat ik nu aan het doen ben is proberen om zegmaar met mijn tenen te drijven, hierdoor ligt je been veel beter aan het paard en is je hulp ook veel steviger. Kan je eens proberen. Natuurlijk niet overdreven je tenen naar binnen draaien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 8 bezoekers