ik stop ermee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

ik stop ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 20:06

sinds september 2002 berijd ik een pony.Ik heb haar zelf opgeleerd,en licht ingereden.In de herfstvakantie is ze van weide verhuisd,met als gevolg dat ik echt niet meer elke dag kon gaan (was 35-40 minuten met de fiets)dus kwam er nog een meisje dat met haar ging rijden.

Tegen pasen kwamen de eerste problemen.Net de dag voor ik op kamp zou vertrekken,waren zadel en kopstuk verkocht.Gelukkig zijn we nog aan een tweedehandszadeltje geraakt,het hing vol schimmel,maar 3 poetsbeurten en een paar uur verder was het wel bruikbaar.
Angekomen op kamp( ik moest er te voet heen) bleek het zadel niet te passen.Gelukkig kon ik er daar een lenen.
Na het kamp ging ik tegen de eigenaars zeggen dat het zadel niet paste.Toen kreeg ik als antwoord dat ik blij mocht zijn dat ik gratis met haar mocht rijden,en dat ik niet moest zeuren over spullen.
Ik heb toen aan de zadelmaker gevraagd of ik er op een goedkopere manier kon afgeraken dan een nieuw zadel te kopen.Ik kon ook een schapenvacht van goede kwaliteit gebruiken zei hij,dus heb ik die maar gekocht (en voor iemand die van haar zakgeld leeft is dat een dure grap)

Zo ongeveer alles daar is van mij,behalve het zadel (zonder beugels en singel) en het hoofstel (zonder neusriem,teugels en bit)

Sindsdien was er elke week wel wat om over te zeuren.Ik kon niets gods meer doen,en als er iets mis wat met een van de pony's was het allemaal mijn fout.

Vanaf december ga ik samen met een vriendin half pension doen met een ander paardje.Ik vertelde het aan dat andere meisje,en ze vond dat ik egoïstisch was.Ik reed dan met dan ene paard,twee dagen in de week,en dan wou ik ook nog met lotte blijven rijden,en dat vond ze niet kunnen.
Ik heb al een aantal keren ruzie met dat ene meisje.Oké ze is ouder,en ja ze rijd (een beetje)beter,maar ze is zo vreselijk betweterig.

Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt: IK STOP ERMEE
laat ze zelf hun problemen maar oplossen,maar ik ben het echt zat om altijd voor alles op te moeten draaien

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:12

Bah wat is dat dan voor een onzin als dr iets mis zou zijn dat het jou schuld zou zijn? Boos! Ik vind dat je een goed besluit hebt genomen want als ze maar steeds over jou aan t mauwen zijn was ik ook weggegaan hoor!! Laten ze het dan maar zelf uitzoeken..
Veel plezier samen met die vriendin en dat paardje

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:23

idd je hebt een goed besluit genomen hoor! jij hebt je best ervoor gedaan ! en wat dat andere grietje betrefd,niets van aantrekken hoor! die komt zichzelf wel tegen !
ik hoop dat je aan je nieuwe paard meer plezier zult beleven !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:26

He bah, da's echt stank voor dank.
Het is nu misschien vervelend, maar straks ben je waarschijnlijk blij dat je er vanaf bent.
Je rijdt tenslotte voor je lol, en als er geen lol meer aan te beleven valt dan houdt het natuurlijk op.
Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat met je nieuwe paard.
Uithuilen, opnieuw beginnen, en geniet er van !

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:22

goed zo meid, ik vindt dat het zo niet hoort, als een zadel niet past, past het niet, maar waarom ging ze zo lopen zeuren? mijn zus is ook een betwetertje... heel vervelend kan ik het je zeggen, goed dat je bent gestopt, ik zou het ook gedaan hebben, veel suc6 met je nieuwe verzrogpaardje groetjes astrid en moonlight

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:29

He dat is echt banketstaaf van die mensen!
Ze moeten blij zijn dat je dat beessie voor hen rijd! En ik vind het niet kunnen dat jij alles zelf moet betalen wat erbij moet gaan horen! alles wat jij voor dat paardje hebt betaald moet je gewoon meenemen!
Ga maar lekker verder met dat andere paard!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:39

Lekker banketstaaf van eigenaresse en 2e verzorger!
Ik vind ook dat je een goed besluit hebt genomen, het is alleen dan altijd zo jammer dat je dan het paard gaat missen die er niets aan kan doen!
Maar ja, je hebt nu hopelijk geen gezeik meer met je nieuwe paardje!
Veel succes ermee.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:42

Goed zo! Hopelijk bevalt het met je nieuwe paardje beter, veel plezier!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:45

volledig mee eens . Volgens mij word jij daar gewoon 'gebruikt' om het paard in conditie te houden, en je krijgt er stank voor dank in de plaats terug. Gewoon weggaan en dat ze hun plan wel trekken. Je zegt maar dat je niet kan rijden omdat je geen fatsoenlijk zadel hebt, en dat je niet val plan bent er zelf eentje te kopen. Want als je zegt dat zowat alles van jou is, ben jij eigenlijk aan het betalen voor haar paard. Bijna alle spullen die daar liggen zijn dus jouw eigendom, en zij krijgt ze 'gratis' erbij. Dus pak al je spullen die je zelf betaalt hebt ook maar mee Knipoog

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:07

ik ben het volledig met iedereen eens
wat een *** mensen en die andere verzorgen hoor daar ook bij.
Ik wens je wel sterkte om dat je het paardje gaat missen Ach gut
en neem al je spullen mee anders lachen ze er om en dat moet niet
good luck OK dan!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:07

Goed besluit! Niet je spullen vergeten, hoor! Dan zal dat meisje vanzelf wel merken hoe belangrijk het is dat jij spullen voor die pony hebt, dan kan ze waarschijnlijk niet meer rijden!
Succes!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:37

[quote="guanacotjeIk vertelde het aan dat andere meisje,en ze vond dat ik egoïstisch was.Ik reed dan met dan ene paard,twee dagen in de week,en dan wou ik ook nog met lotte blijven rijden,en dat vond ze niet kunnen.[/quote]
Nou ja, zeg, wat een vreselijke onzin!
Wie is zij dan om jou te veroordelen en te zeggen wat wel niet kan? Zelfs al rijdt ze wat beter? Raar hoor!

Je hebt wel gelijk dat je er weggegaan bent, maar het is natuurlijk wel doodzonde dat het zo heeft moeten lopen. Je bent vast toch aan de pony gehecht, en het is vervelend dat je dat dan moet opgeven doordat die mensen zo stom doen. Echt jammer voor je.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:03

Nou leuke mensen zijn het toch van je EX verzorgpaardje

Als je slim bent ga je er nog een keer heen, en alle spullen van JOU neem je mee naar huis. Als je toch zo "egoistisch "bent dan doe je dat toch lekker
Zou ik wel doen iig Bloos

Wel een verstandige keuze als ik het zo lees. Veel plezier met het andere paardje *LOL*

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:21

Lijkt me een goede keuze. Je moet er wel voor je lol heen gaan, het is niets voor niets je hobbie. Maar neem wel je spullen mee! Die kun je vast nog wel een keertje gebruiken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:25

Jeetje zeg, wel stom...

Ik zou wel ALLES meenemen hoor! wat je daar van jezelf hebt liggen, laat hen het maar lekker uitzoeken... veel plezier met je andere paardje dan maar.. en ook veel sterkte...

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:05

Ach, laat het niet aan je hart komen, het is mss maar beter zo,..(in elk geval toch voor, jou, mss voor de pony's niet)

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 15:57

en de reactie van dat andere meisje luidt:
ik ben echt blij dat je weg bent,veel beter zo,nu kan ik eindelijk serieus met haar beginnen werken.We zullen je niet missen,salut,tot nooit meer
wat zijn we weer vriendelijk Boos!
vervolgens ben ik stilletjes naar m'n kamer gegaan en heb de rest van de avond huilend en met een muziekje op doorgebracht Verdrietig

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:23

guanacotje schreef:
en de reactie van dat andere meisje luidt:
ik ben echt blij dat je weg bent,veel beter zo,nu kan ik eindelijk serieus met haar beginnen werken.We zullen je niet missen,salut,tot nooit meer
wat zijn we weer vriendelijk Boos!
vervolgens ben ik stilletjes naar m'n kamer gegaan en heb de rest van de avond huilend en met een muziekje op doorgebracht Verdrietig



Jezus wat een trut is dat zeg!! Wat geeft haar het recht om dit te zeggen? Ook al vind ze je niet aardig en voelt ze zich beter dan kan ze nog normaal tegen je doen! Ben maar blij dat je daar weg bent meid..je zult het paardje wel even missen natuurlijk, maar zo is het ook geen doen meer. Neem alsjeblieft AL je spullen mee...zo iemand verdient die niet!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:25

guanacotje schreef:
en de reactie van dat andere meisje luidt:
ik ben echt blij dat je weg bent,veel beter zo,nu kan ik eindelijk serieus met haar beginnen werken.We zullen je niet missen,salut,tot nooit meer
wat zijn we weer vriendelijk Boos!
vervolgens ben ik stilletjes naar m'n kamer gegaan en heb de rest van de avond huilend en met een muziekje op doorgebracht Verdrietig


Totdat jij ergens anders een verzorgpaardje hebt gevonde, met wel een toffe eigenaar en een prachtknol, waar je iedere keer weer veel plezier maakt, en wie zelfs met het paardje op wedstrijd mag gaan en de ene prijs na de andere kaapt. Terwijl zij met je ex-verzorgpony maar ligt te knoeien en opeens alles zelf moet betalen, dan is het wie het laatst lacht best lacht Knipoog

Laat het niet aan je hart komen meid Ach gut , er zijn nog véél leukere pony's en mensen om mee om te gaan en je kunt beter plezier maken dan iedere keer met een wrang gevoel ernaartoe gaan. Je hebt toch wel al je spullen meegenomen hé? Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:56

het is een goede beslissing! laat het haar maar zelf uit zoeken!
Ik kan het best begrijpen dat het erg moeilijk was om die beslissing te nemen... je doet immer de pony die je altijd heb verzorgd niet meer.

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:42

Ik snap je beslissing helemaal! Maar... 1 vraagje.. Ga je het beesje niet missen? Verdrietig

Suc6 iig! Ach gut
En veel plezier met je vriendin en het andere paardje! Lachen

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:33

wat een onzin ik begrijp dat je ermee stopt als je nog eens ruzie met haar hebt ook dan gaat het al helemaal niet meer!! en ga je hem niet missen? zals hierboven?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:44

Ik mis haar nu al,maar ja,wat doe je eraan... Verdrietig

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:17

tja ik zou het niet weten je kan er nu zeker niet meer heen?