polansky!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jarver
Berichten: 81
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: overijssel

polansky!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 10:08

Wie kent deze hengst en weet hoe hij fokt???


Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:18

Polansky Zwart 1.73 m geb. 1997
De hengst van de toekomst die zijn verwachtingen meer dan waar maakt. De schitterende zwarte werd kampioen van de KWPN hengstencompetitie
2001/2002 onder Gerdine Maree, met een gemiddelde score van 72%. Frenk Jespers beoordeelde de stap met een acht.

Ook heeft Polansky een uniforme collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens getoond, die goed in het rechthoekmodel staan.
De veulens hebben ruim voldoende ruimte in het bewegen, de hals is goed van lengte en vorm.

De moeder van Polansky is keur sport merrie van Donnerhall. Een volle broer van de moeder wordt uitgebracht in de Z dressuur.
De moeder van deze paarden is de halfzus van Olympic Ferro, de ster preferente merrie Fanbonnefanck ster pref (v.Ulft). Ook
voert Polansky het gewilde dressuurbloed van de keur hengst Roemer via zijn grootmoeder, deze merrie werd ook uitgebracht
in de Z dressuur.

Polansky heeft een goede verrichting afgelegd met een 8 voor aanleg als dressuurpaard. Hij werd tijdens zijn goedkeuring omschreven
als een eerlijke en betrouwbare hengst, die zijn ruiter een zeer goed gevoel geeft.

Afbeelding
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:20

Afbeelding

Polansky is de overtuigende winnaar van de hengstencompetitie dressuur KNHS/KWPN 2001/2002 en behaalde in de hengstencompetitie 2002/2003 twee overwinningen in Hengelo en Weert. Polansky is een chique, grote, zwarte zeer rijtypische hengst met een goede bewegingvorm. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst.



Goedgekeurd in 2001 op zijn veulencollectie. Citaat rapport: "Polansky toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoekmodel staan."

Moeder Lonnevanck, keur sport (dressuur) liep op 6-jarige leeftijd Z2 dressuur. Polansky voert vier generaties topdressuurbloed op rij. Welke dressuurhengst zit genetisch zo sterk in elkaar?



Kostolany: Elite hengst, lichte tour dressuur, vader van reeds 8 goedgekeurde hengsten.
Donnerhall: Top Grand Prix dressuur, meer dan 60 goedgekeurde zonen en 6 nakomelingen in de WBFSH Breeding Guide
Ulft: Vader van Grand Prix en Olympische dressuurpaarden.
Roemer: Vader van Grand Prix dressuurpaarden (7 in de WBFSH Breeding Guide) en jarenlang topaanvoerder van de dressuurindex.
Verrichting Ermelo: De stap is ruim. In draf heeft hij veel ruimte, het achterbeen wordt goed ondergebracht. In galop heeft hij veel ruimte en ruim voldoende afdruk. Polansky beschikt over veel souplesse en laat zich zeer goed sluiten. Als dressuurpaard heeft Polansky veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel. Topgefokt, grootramig, nu al winnaar en een diepzwarte kleur. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst


Ik hoop dat je zo even genoeg hebt! Knipoog

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:48

Een vriendin van mij heeft 2 nakomelingen van hem. Een jaarling en een veulen van dit jaar..
Je kan haar anders wel eens pben. ze zit op bokt onder nacho_lein

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:38

Niet zoon hele duidelijke foto van Polansky!! Maar dit is hem ook
Afbeelding

Live,LOve,'ndLaugh

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:40

Ik lees net op het internet dat Polansky een hengst is van Lauw van Vliet!!! En die Lauw van Vliet zie ik heel vaak lopen ook bij ons op de club zal maar eens in de gaten gaan houden of ik Polansky langs zie lopen!!

Afbeelding

Live,LOve,'ndLaugh

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:54

Hij heeft ook een heel goed karakter. Erg rustig op stal en in de omgang en schijnt dat ook goed te vererven. Ik heb hem laatst eens op stal gezien en als je het niet weet zou je niet zeggen dat het een hengst is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:59

Polansky is geen hengst van Lou van Vliet, maar staat via zijn station ter dekking.

Hoe hij fokt hangt af van de merrie waar hij mee gekruist is. Bij mij op stal wordt dit voorjaar een Polansky uit een bloedmerrie geboren.

Het te geboren veulen is van Sjuimpje.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:24

http://www.pedigreequery.com/tmp/244140 ... 917248.php
http://www.dutchhorsesunlimited.com/Cgi ... efault.htm

Op de laatste site staat nog meer info dan wat ik hier neergezet heb. Kijk zelf maar ff!!

Polansky

Polansky is een zoon van de keuringskampioen Kostolany; moeder is de keur sport dres. merrie Lonnevanck van de grand prix dressuur tophengst Donnerhall; zij liep op 6 jarige leeftijd al Z2 dressuur.

Polansky werd dressuurkampioen van de KWPN hengstencompetitie 2001/2002. In de hengstencompetitie van 2002/2003 wist hij de competitiewedstrijden Hengelo en Weert ook op zijn naam te schrijven.

Polansky voert vier generaties dressuurbloed in zijn stam. Ook de Grand prix dressuurhengst Winston (v. Roemer) komt uit de moederleijn van Polansky. Polansky's moeder Fanbonnenbanck (v Ulft) is de ster preferente halfzus van olympic Ferro.

Polansky heeft het dressuurbloed van de hengst Roemer weer via zijn grootmoeder.

Polansky vererft aan zijn nakomelingen extra beweging door, mooi front met lengte in de hals. Zijn nakomelingen staan goed in het rechthoeksmodel.


afstamming: Polansky Kostolany Enrico Caruso Mahagony
Elchniederung
Kapstadt Falke
*
Lonnevanck Donnerhall Donnerwetter
Ninette
* Ulft
*
KWPN 97.10535
Bruin
5/28/1997
173 cm


Verrichtingsonderzoek:
Stap: 6
Draf: 7.5
Galop: 8.5
Aanleg dressuur: 8
Techniek: 4
Vermogen: 5
Aanleg springen: 4.5

Dekstation: H.F. Peeters
Adres: Wittelterweg 4
Plaats: Diever
Telefoon: 0521-593666 / 06 54217837
Fax: 0521 592621
e-mail: hein.peeters@planet.nl
Internet pagina: www.dutchhorsetrading.nl/heinpeeters.htm

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:47

Polansky is een knappe hengst maar niet een dier waar ik van zeg WOW! Kwestie van smaak zal ik maar zeggen. Ik heb hem in het voorjaar gezien op een hengstenkeuring waar ook een jaarling van hem samen met hem in de baan liep. Wat me echt enorm opviel was dat dit veulen zo enorm braaf mee liep aan zijn halstertje.


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:58

Dat zal wel een kwestie van een goed opvoeding geweest zijn. En het ene paard blijft rustiger dan het andere bij zo'n hoop volk.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:21

youngster schreef:
Een vriendin van mij heeft 2 nakomelingen van hem. Een jaarling en een veulen van dit jaar..
Je kan haar anders wel eens pben. ze zit op bokt onder nacho_lein


en iid... Hij fokt groot!! het jaarling en het veulen zijn allebei van een amethist moeder... Het enige wat opvalt aan beide paarden (jaarling is ruin, veulen is een merrie) ze zijn allebei redelijk bijterig. Ze zijn super eerlijk. Over het geen dat ze braaf zijn, kan ik niet zo heel veel zeggen, de moeder fokt veel pit door, dus deze zijn ook aardig pittig... Maar ik denk dat het zeker fijne werkpaarden worden.

Ik vind het een mooi paard, iets te chique... maar hij kan lopen, heb m bij lau los gezien, en in de training. Toen was ie erg imponerend

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:40

collega van mij uit oud beyerland heeft daar een jaarling staan van hem.
schijnt een leuk veulen te zijn in beide opzichten...mooi en erg lief

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:01

bij mij op stal sta een veulen van polanksy.. en k zeg je.. SUPER karakter... das 1 groot voordeel van hem, dattie zo'n lief karakter heb...

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers