Neee!! Veulentje Mehdi toch dood...:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Neee!! Veulentje Mehdi toch dood...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 19:55

Het ging de laatste tijd al niet zo goed met hem en zijn moeder, eigenlijk al vanaf het begin. Angenita (de moeder dus) werd al steeds dunner en Mehdi was hierdoor ook heeel dun..
We wisten eigenlijk niet wat we eraan konden doen, want de eigenaar zei dat hij ze ontwormd had en wat het verder nog kon zijn?? Ik weet het niet.
Nu was ik er zaterdag en Mehdi was hardstikke verkouden en hij was al zo dun en dan ook nog verkouden Huilen Ik dacht nog ik neem hem nu mee naar huis en hou hem warm, dit gaat niet goed.
Maar de volgende dag kwamen we weer en was hij weg- Verdrietig
Even had ik nog de hoop dat de eigenaar hem thuis had staan om aan te sterken, maar hij is dus gewoon dood Huilen
Achteraf ben ik zo boos op mezelf, ik zeg al vanaf het begin: een keer vriezen en hij is dood, maar het is dus ook nog echt waar...
Afbeelding



Het andere veulentje wat er sinds kort bij is, Maiesta (pas in november geboren!!) , is wel helemaal gezond, nog wel iig... Maar het is nu al meteen zo koud voor haar.. Ik hoop maar dat het met haar allemaal goed komt..

Soms ben ik zo boos op die baas! Boos! Vorig jaar zijn twee van de drie veulens overleden, eentje onder de trein en eentje "gewoon doodgegaan" en nu dus weer een...
Als bliksem volgend jaar een veuelen krijgt neem ik hem meteen mee naar huis en voedt ik hem desnoods helemaal zelf, alsie maar overleeft! Boos!

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben het zo zat en die arme Mehdi, gewoon doodgevroren! Huilen Boos![img][/img]

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:59

zijn het je vezorgpaardjes??? Wat vervelend dat dit je overkomen is!!! Heeft de eigenaar er geen dierenarts bijgehaald??? een veulentje thuis 'zelf' opvoeden zou ik niet doen, als de moeder ook voor het veulen kan zorgen hoor!!!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:25

Waarom heeft de eigenaar de DA er niet bij laten komen ? MIsschien had ze het dan nog wel gehaald ? Of was hij/zij al zo ziek dat het niet meer kon ???

En jammer de foto doet het niet

Iig VEEL sterkte Ach gut !!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:30

Jammer! Veel strerkte

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:16

Goh vreemd om je eigen naam zien te staan als moeder...

Wel zielig voor het beesie...maar een veulen kan je het beste bij zijn moeder laten en alleen in uiterste noodgevallen zelf met de fles groot brengen......
Hoop dat de moeder er snel bovenop komt...

Groetjes en veel sterkte,

Angenita...

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:20

Getver zeg,

Nou meid veel sterkte

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:37

ahhh beetje sneu..
wel een beetje vreemd eigenlijk dat het al het zoveelste veulen is wat sterft..geeft de eigenaar er niks om?
anders ou die er toch wel iets aan doen...
sterkte meid !

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:48

aah wat kl*te zeg!
heel veel sterkte.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 15:57

Ja ik vindt het echt heel poedersuiker...
Die eigenaar, tja ik snap hem niet... Hij heeft denk ik zo iets van volgend jaar beter... Hij haalt er nooit een dierenarts bij, terwijl er toch al een paar keer een pony flink ziek is geweest...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:49

Wat verschrikkelijk zeg...
Konden de dieren nergens naar binnen, of een aantal deken op of zo?
Je laat zo'n beestje toch niet zo maar dood vriezen... Scheve mond
Wat onverantwoord van de eigenaar zeg!

Sterkte meid Ach gut

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:58

Jeetje... zoveel veulens dood?
Ik ben niet snel een voorstander van de dierenbescherming, maar als ik jou was, dan zal ik dat hier toch maar eens gaan overwegen... Dit is niet normaal meer.