Sory moet het gewoon even kwijt * snik *

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Sory moet het gewoon even kwijt * snik *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 20:54

Sommige mensen hier op het Forum weten dat ik een paar jaar terug betrokken was bij een ernstig busongeluk op de snelweg op weg naar een vakantie in Spanje.
Er waren heel veel gewonden en doden...

Ondertussen dacht ik dat het goed met me ging, dat de impact dat het ongeluk op me gehad heeft aan het slijten was.

Maar nu?
Nu zijn mijn ouders en mijn broertje weg naar Stroe om mijn broer naar de kazerne te brengen ( landmacht ).
En vanaf dat ze de straat uitreden zit ik hier al te stressen, ik heb nog geen traan binnen kunnen laten en heb ontzettende steken in de hartstreek.

Ik ben als de dood dat ze niet terug komen, dat strax de bel gaat en niet mijn ouders en broertje er staan maar de politie; om te vertellen dat mijn ouders niet meer terug komen...

En ik schaam me zo...na al die jaren moet het toch verdorrie een keer over zijn?

Sory maar moest het echt even kwijt... Verdrietig

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:56

Je hoeft je niet te schamen hoor!! Het is een heel natuurlijk gevolg op een vreselijke gebeurtenis! Heb je er al eens aangedacht om met een psycholoog te praten en zo die nare gebeurtenis te kunnen verwerken?

Je kunt er niet eeuwig mee rond blijven lopen. Probeer het zo snel mogelijk te verwerken!

Heel veel sterkte!! Een dikke knuf! Ach gut

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:59

Joh, wat akelig voor je dat het je nog zo in de ban heeft...
Eigenlijk is dat helemaal niet goed, en ik raad je met klem aan hier professionele hulp bij te zoeken...je moet de cyclus doorbreken, en dat lukt heel moeilijk in je eentje...
maar eh...heel veel sterkte toegewenst!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 21:05

Ik ben 1,5 jaar elke week bij een psycholoog geweest, maar het heeft weinig geholpen.
Ik kan niet praten met zo'n iemand.
Die doen maar alsof ze het begrijpen, maar ondertussen nog nooit zo iets meegemaakt.
En als je zo iets niet hebt mee gemaakt, weet je in feite niet waarover je praat..dus hoe kunnen ze mij dan begrijpen?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:08

Wat jij meemaakt is heel normaal bij het verwerken van een dergelijke traumatische gebeurtenis. Op de meest ongelegen momenten kan het weer in volle hevigheid terugkomen. Je denkt dat je er helemaal vanaf bent, maar ondertussen.... .

Heb je weleens aan een lotgenoten groep gedacht? Voor zover ik weet zijn er ook lotgenotengroepen voor verkeersslachtoffers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:08

Heb je toen der tijd contact gehad met slachtofferhulp? Die is toen wel ingezet. Ik weet over welk ongeluk je het hebt.

Misschien kun je via hen achter de adressen en eventuele telefoonnummers komen van mensen die dat ongeluk ook hebben meegemaakt. Daar kun je dan misschien wat beter mee praten, zij begrijpen precies hoe jij je voelt en hoe je het allemaal ervaren hebt.

Kun je ook goed praten met je ouders? Die zullen je ook begrijpen, daar zijn het ouders voor

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:12

ik denk dat je het beste je angsten onder ogen kunt zien, heb je ook die angsten op een gewone bus?of alleen bij langere busritten? anders zou ik zeggen, trommel een goede vriend of vriendin op,en neem morgen de bus naar ergens,gelijk waar,en doe dit iedere dag,tot je niet bang meer bent
ik weet niet of je dit gaat doen of niet, maar ik wens je toch veel succes bij de verwerking van dit alles
eht waar!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 21:17

Ik heb toen meteen slachtoffer hulp gehad.( knappe meid als je dáár onder uit kon komen toen Haha! ).
En heb er ook met mijn ouders veel over gepraat, zij weten ook van mijn angsten af.
Vandaar dat ik nu ook niet mee mocht, om dus idd de angst onder ogen te zien.
Een dik jaar terug heeft mijn moeder mij in een stadsbus gezet en een eindje gereden, dit hebben we 2 weken lang elke avond gedaan.
Tot mijn angst over was, althans voor een deel.
Ben het afgelopen jaar ook wel met reisbussen naar de dierentuin geweest ( met school )
Maar 15 dec. gaan we met school een weekje naar Berlijn, en dan ga ik met de trein.
Ik durf gewoon echt niet in het buitenland ( lange afstand ) in een bus.
Ik ga niet weer mijn leven in de handen leggen van een chauffeur die zich niet aan de regels kan houden.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:20

Citaat:
Ik ga niet weer mijn leven in de handen leggen van een chauffeur die zich niet aan de regels kan houden.


Maar misschien is het een hele opluchting als je toch met de bus meegaat en zo kan zien dat het heel vaak erg goed gaat! Jij hebt de verschrikkelijke pech gehad dat je de verkeerde buschauffeur trof. In de meeste gevallen gebeurd er niets onderweg.

Maar ik kan jouw angsten heel erg goed begrijpen.
Het is goed van je dat je steeds met de stadsbus gegaan bent! OK dan!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:21

jaja, ik begrijp je hoor, heb ook al meermaals met men ogen dicht in de bus gezeten omdat hij weer es gevaarlijk deed, en dit is dan over een afstand van 7 km Scheve mond
dus,ik kan je wel begrijpen
zolang het gaat om krote afstanden te maken met de bus,de lanegere afstanden kun je trzin/vliegtuig/taxi nemen he
veel plezier op je schooltrip!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 22:01

Ze zijn nog niet thuis.. ze zouden met 1,5 uur weer zijn...
Zal wel druk zijn op de weg..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:03

het is zondag he, veel mensen die een dagje weggeweest zijn...
maak je niet ongerust, men gevoel zegt dat er gewoon veel verkeer is

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:26

en zijn ze dan nog thuisgekomen?
ja toch???


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 10:13

Ze kwamen nog wel thuis, ondertussen was het al kwart over 11, en had ik toch maar even gebeld waar ze bleven.
En inderdaad het was druk op de weg...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:20

Miep, even een tip voor de volgende keer dat jullie jou je angsten onder ogen gaan laten zien: blijf alsjeblieft niet alleen thuis. Zorg dat er iemand bij je is die je probleem kent en jou op kan vangen als je het te kwaad krijgt, zoals dus gisteren gebeurde.

We zijn op de wereld om elkaar te helpen en te steunen, je hoeft het niet alleen te doen....

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 10:25

Sonja schreef:
Miep, even een tip voor de volgende keer dat jullie jou je angsten onder ogen gaan laten zien: blijf alsjeblieft niet alleen thuis. Zorg dat er iemand bij je is die je probleem kent en jou op kan vangen als je het te kwaad krijgt, zoals dus gisteren gebeurde.

We zijn op de wereld om elkaar te helpen en te steunen, je hoeft het niet alleen te doen....


Bedankt voor de tip...
De volgende keer zal ik er aan denken

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:39

En als er niemand beschikbaar is, dan organiseer je gewoon een mini-Enschede-Bokt-meeting Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 10:42

haha gezellig!
Nou mensen hou het boktmeeting forum in de gaten zou ik zeggen Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:07

wij hebben een jaar geleden een auto-ongeluk gehad, een kettingbotsing met 5 auto's. Eigenlijk weinig aan de hand, auto totall-loss maar geen doden en alleen lichtgewonden.

Maar toch, een jaar later zit ik nog weleens huilend in de auto als we hard moeten remmen, of als het heel druk is. Niet als ik zelf rijd, maar als m'n vriend rijd bijvoorbeeld. Ik had nooit verwacht dat het zo'n indruk zou maken, terwijl dat van jou veel erger was. Ik kan me dus een beetje voorstellen hoe je je moet voelen. Goed dat je toen slachtoffer hulp hebt gehad. Bij ons vroegen ze er naar, of het nodig was, maar in de ellende kon ik daar nog om lachen en wuifde het weg. Achteraf had ik het misschien toch moeten aannemen.

Miep, het enige wat ik je kan adviseren is praat erover, met je ouders, met vrienden, hier. Ik denk dat het gevoel wel zal slijten in de loop der jaren.

Sterkte meid!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:46

pff men gevoel as dus toch juist,
ik had niet echt dat gevoel hoor, maar ik zei dat gewoon om je gerust te stellen, was al bang dat ik het verkeerde gevoel had Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 16:51

dutske schreef:
pff men gevoel as dus toch juist,
ik had niet echt dat gevoel hoor, maar ik zei dat gewoon om je gerust te stellen, was al bang dat ik het verkeerde gevoel had Haha!


Haha en je dacht dat ik dat niet in de gaten had? Tong uitsteken
Nee bedankt dat je me er toch een beetje 'door heen hebt gesleept' .

Maudy, ik heb precies het zelfde als jou, ook wanneer iemand anders rijdt.
Bij mijn moeder in de auto heb ik nergens last van , maar bij een ander vind ik alles eng

jij ook veel sterkte Ach gut

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:48

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, LiDi, luuntje, Maren, pony33 en 193 bezoekers