Niet "dressuurrassen" in de dressuurring

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Niet "dressuurrassen" in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 20:51

Ik was een beetje benieuwd hoe iedereen erover denkt. Je ziet nu steeds vaker andere rassen in de wedstrijden lopen (Fjorden, Haflingers, Friezen, IJslanders, enz.)

Meestal lopen ze ook nog eens in het M of het Z. Vinden jullie dat dat juist leuk is of juist niet??

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:08

Als het er netjes uitziet vind ik het leuk om te zien

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:11

super, volgens mij zijn dat echte publiekstrekkers Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:13

Ik heb meer bewondering voor iemand die met een niet-dressuurras een nette proef neer zet, dan een paard wat er veel meer aanleg voor heeft, en die dezelfde proef neer zet.

Ik ben zelf 2x officieel gestart met mijn haflinger en ben toen gestopt. Werd door iedereen de ring uitgekeken, kreeg commentaar, en ik zette gewoon de proef neer, en iemand die bokkend de bak door ging had 10 punten meer...
Toen besloten lekker voor me zelf te rijden Knipoog
En af en toe gezellige onderlinge wedstrijden te rijden.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:20

ik vind het er heel erg gaaf uit zien Haha!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:25

ik zit heel erg te twijfelen als ik met mijn welsh cob op concour ga omdat dat natuurlijk niet het type paard is wat een jury lid graag ziet, maar hij loopt wel goed

ONDERSCHRIFTLOOS

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:29

Elk paard ongeacht het ras kan een goede, mits op juiste manier gereden, proef laten zien....

Helaas denken sommige juryleden/mederuiters er anders over...maar gelukkig zijn er voldoende juryleden en mensen aan de kant die het wel mooi vinden.

Groetjes Angenita

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:33

Ik vind het prachtig!!!
Helaas heb ik geen trailer, tijd voor wedstrijden en ik ben bijna (nog een half jaar) 18 jaar, tussen de paarden met een C-pony vind ik ook niet echt iets.. (vind het wel heeeeel erg gaaf dat jij dat met je shet wel doet!)
ik heb wel een startkaart gehad toen ik 14 was, ook bij de paarden..
toen heb ik eigenlijk alleen maar hele leuke reacties gehad, maar ik ben toen gestopt omdat ik geen trailer had en de wedstrijden waren vaak zo ver weg.

Ik oefen nu lekker wat in de bak enzo, heb het ook prima naar m'n zin zo Lachen
als ik ooit een paardje erbij zou hebben, lijkt het me wel leuk om weer te gaan starten.. maar met Evita niet meer, dat had ik moeten doen toen ik 13 was (maar dan bij de pony's) Knipoog

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:42

Woestein schreef:
Elk paard ongeacht het ras kan een goede, mits op juiste manier gereden, proef laten zien....

Helaas denken sommige juryleden/mederuiters er anders over...maar gelukkig zijn er voldoende juryleden en mensen aan de kant die het wel mooi vinden.

Groetjes Angenita


Zo had ik afgelopen weekende ook zo'n jurylid. Ik was nog niet aangekomen bij de auto, gaf hij al het startsein. Ging ik in de proef netjes rechts i.p.v. links. Hij gooit de deur van de auto open roept keihard (ietwat geirriteerd) "Links!!" en smijt vervolgens de deur van zijn auto weer dicht Tong uitsteken . Geen spectaculaire proef, maar de punten waren in geen vergelijking met de rest in de rubriek (ik was trouwens laatste). Tja daar wordt je dan ook niet erg vrolijk van, maar gelukkig is dit maar een klein percentage van de jury's, de meeste beoordelen je toch op de prestatie die je neerzet. Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:48

Helemaal super!
Ik rij zelf met mijn eigen fries Z1+5 en met een andere fries Z1+3!

Ongeacht wat voor ras et is, et gaat erom dat er gereden wordt hoe et volgens 'et boekje' moet!!

magblon
Berichten: 125
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:08

Ik ga binnen kort starten met een fjord OK dan! en ik vind dat het juist leuk is, eigelijk moeten meer mensen met een ras mee moeten doen waar niet zo gauw aan gedacht word.
Laatst bijgewerkt door magblon op 08-12-03 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:20

Ik heb dus een Draver, ook iets waar vaak de neus voor opgetrokken wordt, terwijl hij super kan lopen! Verward
Ach, zodra we er helemaal klaar voor zijn laat ik ze nog wel eens een poepie ruiken Haha! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:33

Ik start met mijn Fries en 'probeer' maling te hebben aan iedereen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:39

een Tinker of Shire (of vergelijkbaar ras Knipoog ) in de ring vind ik echt geweldig om te zien Kwijl

Ik heb ook een tijdje met een Tinker (onderlinge) dressuur wedstrijden gereden en dat viel wel erg in de smaak bij de jury (was een jaar of 4 geleden) het viel ook wel op dat ik altijd een puntje hoger had als andere bij uiterlijker verzorging Haha! .

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:45

Ik heb een keer een belgisch trekpaard mee zien doen met een onderlinge wedstrijd. Ze had echt een nette proef gereden, zat ook in de prijzen. En het was zeker een publiekstrekker, want iedereen moest ff zien 'hoe da nou ging, me zonne belse knol' Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:48

ik ga in januari starten met mijn fjord, en weet dat ik t lastiger krijg dan de "normale" kwpn-ers, en dergelijke, gelukkig komen er steeds meer fjorden op hoger niveau, en voor de rest ligt hetgewoon aan de jury, of ze de fjord mogen of niet. maar hoe vaker mensen zeggen: ga toch geen wedstrijden rijden met die fjord, hoe gemotiveerder ik wordt. haha

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:56

Ach, ook al heb je een doodgewone KWPNer dan nog is dat geen garantie voor de puntjes!!
Mijn schoonzus had een super proef gereden op een niet zo aansprekende KWPNer. Ik had voor geen meter gereden op mijn KWPNer met een lekker bekkie en een stoere nek maar geen spectaculaire gangen. En wat denk je???
Ik had de punten!!!!!

Mijn vriend is jury-lid en ik ga altijd mee om te schrijven. Wat ons opvalt is dat mensen met paarden met superpapieren altijd krampachtig proberen in de krul te rijden en dan totaal niet meer op letters rijden.
De "andere" rassen lopen dan heel netjes en doen precies daar wat wat gedaan moet worden. Dus bij ons eindigen "andere" rassen hoog als ze dat verdienen!!
Moet je die bekken zien ......he, hoe kan dat nou?????
Tja, moet je maar netjes rijden en niet zo gefixeert zijn op die krul!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:00

Soeskia schreef:
ik ga in januari starten met mijn fjord, en weet dat ik t lastiger krijg dan de "normale" kwpn-ers, en dergelijke, gelukkig komen er steeds meer fjorden op hoger niveau, en voor de rest ligt hetgewoon aan de jury, of ze de fjord mogen of niet. maar hoe vaker mensen zeggen: ga toch geen wedstrijden rijden met die fjord, hoe gemotiveerder ik wordt. haha


Ten eerste heel veel succes *LOL* !!!!
En inderdaad hoe meer ze zeggen "dat kan niet" hoe meer wij (mensen met "niet" Dressuur rassen..) ze moeten laten zien dat het wel degelijk kan!!!! OK dan!

En ehhh ik heb zelfs in september 27 paarden combinaties achter me gelaten met 174 punten Bloos ...dus er zijn echt wel juryleden die een goed gereden proef ook kunnen waarderen als het geen "echt" dressuur paard is...

Groetjes Angenita

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 07:26

Ethelate schreef:
Ik heb meer bewondering voor iemand die met een niet-dressuurras een nette proef neer zet, dan een paard wat er veel meer aanleg voor heeft, en die dezelfde proef neer zet.

Ik ben zelf 2x officieel gestart met mijn haflinger en ben toen gestopt. Werd door iedereen de ring uitgekeken, kreeg commentaar, en ik zette gewoon de proef neer, en iemand die bokkend de bak door ging had 10 punten meer...
Toen besloten lekker voor me zelf te rijden Knipoog
En af en toe gezellige onderlinge wedstrijden te rijden.


Stommie je had gewoon door moeten zetten, op een gegeven moment kunnen ze niet meer om je heen. kwestie van je oogkleppen opdoen en oordoppen in en gaan met die banaan.

Afgelopen weekend mooi voorbeeld weer: ik werd voor de verandering weer eens continu voor mn flikker gereden met losrijden, zo erg dat het zelfs de mensen langs de kant opviel. Want ja je hebt maar een fjord dus recht op losrijden heb je blijkbaar niet en je hele aanwezigheid in de losrijbak schijnt irritaties op te wekken. Nou ben ik daar na een jaar wedstrijdjes rijden al aan gewend geraakt dus ik maak me er niet meer druk om, ze komen zichzelf wel tegen...
En dat bleek, ik met mijn lompe fjord werd 1e en 2e en hoe verassend degene die het vervelendste was mocht protocolletje ophalen en huiswaarts keren. Zal die kop nooit vergeten Haha! , zoiets doet een mens goed. Boontje komt om zn loontje zeg ik dan maar.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 07:47

Ik vind het ook leuk!! Waarschijnlijk gaan we volgend jaar ook starten met een haflinger.. Ben benieuwd of het wat gaat worden Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:49

Ik rijd met een amerikaanse appaloosa dressuurwedstrijden. Zijn 'nadelen' zijn de kleur, hoogte en bouw (westernbouw, quarterbloed) Maar we hebben wel weer uitstraling Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:41

Als er super netjes gereden word dan vind ik het er echt super goed uit zien!! Zoals laatst stond in de paard en sport een foto van een fjord die Z2 dressuur was!!

Live,LOve,'ndLaugh

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 10:09

Barb schreef:
Ik start met mijn Fries en 'probeer' maling te hebben aan iedereen.


Dat probeer ik ook altijd maar soms lukt het echt niet en moet ik er wat van zeggen Bloos

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:25

Ja ik vind het stoer als je dat kan hoor. Ik vind dat meer mensen, voor zover mogelijk, met een 'ander' ras moeten starten!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:27

Ik vind het super!!!
Ooit start ik ook met een shet oid. Oke, je heb het wat moeilijker omdat ze er niet 100% voor gemaakt zijn. Maar ieder paard kan gewoon een net proefje neer zetten mits hij netjes gereden word.
De merrie waar ik op gereden heb is ook mee gestart. Dat was dan wel een 'saaie, doorsnee, bruine KWPNer' maar die was atactisch. Dus met haar een knappe proef neer zetten was ook moeilijk omdat ze in krappe wendingen onregelmatig liep als je haar niet goed genoeg reed(maar de bocht om roste).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers