Wat maken jullie op verjaardagen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Wat maken jullie op verjaardagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 21:09

Mijne komt er bijna aan en ik weet niet zo goed wat ik moet maken.

Doen jullie gewoon alleen nootjes en chips en dat soort dingen of maken jullie ook allemaal lekkere dingen zelf?

Het is ook een beetje een probleem als mensen rond 5 uur komen of je ze wel of geen eten geeft en dan alleen soep met wat brood of een lichte pasta? Dilemma!

Tips? Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:46

Plaatpizza!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 03:19

Wat ben je gewend te doen? Hoeveel en wat voor soort mensen komen er langs? Persoonlijk nodig ik mensen uit voor of 's avonds (na het avondeten Knipoog ) of al 's middags, en dan krijgen ze ook avondeten van me. Dan vind ik 5 uur een behoorlijk onhandige tijd...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 05:30

Toen ik nog verjaardagen vierde maakte ik altijd bowl
(1 schaal met en 1 schaal zonder alcohol).
Vind ik zoooooooo mooi nostalgisch!

Blikfruit + sap (fruitcocktail, peer, mandarijn, ananasstukjes, kersen)
met schoongemaakt vers fruit in stukjes (appel, banaan),
aangevuld met rode (vruchten)wijn
of
(rood) sap uit pak/fles (druiven, bosvruchten).

Je kunt ook een witte of roze bowl maken.

Vingers aflikken

Je kunt er zowel zoet (taart, gebakje)
als hartig (sandwiches, belegde crackertjes, stukjes kaas, noten)
bij geven.

Voor de echte hongerlappen vind ik daarnaast een maaltijdsoep met
2 soorten stokbrood snel, gemakkelijk en feestelijk genoeg voor een
verjaardag, hoor.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:39

Soep met salade (kan je gewoon kant en klaar kopen) en stokbrood.
Dat maken wij meestal als de gasten ook blijven eten. Het is handig, omdat je er ook veel tegelijk van kunt maken zonder dat het uren klaarmaken kost.

Bowl is ook erg lekker ja

En s'avonds stukjes kaas/worst, toastjes, nootjes, chips etc...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:41

Als ik mensen uitnodig, dan meestal voor 's avonds. Maar omdat er ook altijd mensen met een langere reistijd komen blijven er nog wel eens mensen eten. Ik heb al eens chili con carne gemaakt, maar dan wat verschillende soorten (pittig, mild, andere groenten etc), maar ook gewoon macaronie. Couscous van AH hebben we ook een keer gegeten, lekker makkelijk! Wat ook lekker is, is een grote pan maaltijdsoep met turks brood ernaast ofzo.

's Avonds zet ik altijd van alles neer, meestal een keuze uit:
  • zelf gemaakte sausjes
  • wortel, komkommer, bloemkoolroosjes, paprika, allen om te dippen
  • chipjes
  • m&m's oid
  • zelf gemaakte tzatziki
  • turks brood
  • olijven
  • nootjes
    En meestal heb ik veel te veel Knipoog

  • Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

    lageveld

    Berichten: 3378
    Geregistreerd: 03-09-01
    Woonplaats: Almelo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 03:15

    De "basisgrap" bij verjaardagen is natuurlijk altijd dat je er voor moet zorgen om zelf de regie in handen te houden. Zo niet, dan loop je de hele dag te draven op je eigen leuke dag, en ben je achteraf blij dat de dag erop zit, terwijl het toch eigenlijk de bedoeling zou moeten zijn dat het op zijn minst ook voor jezelf een beetje (veel) een feestdag wordt.

    Daar gaat het dus vaak mis. Het toverwoord hierbij is: "duidelijkheid".
    Plan je eigen feestje en laat hierover geen misverstanden bestaan tegenover de gasten, met name voor wat betreft de tijd dat ze al dan niet verwacht worden. Het wordt dan ook veel makkelijker om te bepalen wat er al dan niet geserveerd wordt !

    Gasten die bij mij onverwacht verschijnen op "lastige" tijden (dit is meestal de tijd die henzelf beter uitkomt) zijn welkom, maar hoeven van mij niet zoveel feestelijks te verwachten. Ze lopen zelfs een goede kans dat ze mooi mogen helpen met de voorbereiding! Lachen DAT ZAL ZE LEREN

    Kortom, schep zelf duidelijkheid bij het uitnodigen, dat kan veel toekomstige narigheid voorkomen.

    vikki

    Berichten: 14286
    Geregistreerd: 21-02-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:00

    "Uitgebreid" eten doe ik niet aan op mijn verjaardag... Haha! Desnoods een flinke pan soep met stokbrood, maar meestal heb ik wel voldoende aan een x aantal verschillende hapjes e.d... Zalmmouse, dadels gevuld met mon chou, stokbrood/toastjes, franse kaasjes, chips, nootjes, vis (haring, kibbeling), kaas worst... Kortom, lekker simpel houden en vooral niet te veel moeite doen zou ik zeggen. En alvast een prettige verjaardag!

    Jennygirl

    Berichten: 4491
    Geregistreerd: 15-06-03
    Woonplaats: Amsterdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:16

    Ik zag bij BBC een leuk recept voor feestdagen: worstjes in croissantdeeg, met chutney. Even de oven in en ze zagen er best goed uit (vond ik, als vegetarier Haha!)

    We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
    Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
    www.coachworld.nl

    Dorée

    Berichten: 6707
    Geregistreerd: 20-05-01
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 15:34

    Wow wat een goede ideeen allemaal1 er komen zo rond de 25-30 vrienden gok ik, en ik ga inderdaad gewoon een beetje toastjes doen en een pan soep met stokbrood maken.

    "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
    'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

    Acda en de Munnik

    Linardsje23
    Berichten: 1972
    Geregistreerd: 25-07-03
    Woonplaats: Lisse

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:44

    Ow lekker! Ben je trouwes ook vandaag jarig?


    Wmijn

    Berichten: 3654
    Geregistreerd: 11-08-02
    Woonplaats: Eindhoven

    Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:25

    Trouwens, erg makkelijke salade voor op toastjes en erg lekker: blikje tonijn, mayo en wat yoghurt er doorheen, wat kruiden zoals bijv. dille en natuurlijk peper en zout en klaar!

    Oh, en de kruidenstokbroodjes van de aldi/lidl zijn ook erg lekker!

    Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:35

    Gevulde eieren, tomaatjes met feta-kaas (schrijf je het zo???), olijfjes in knoflooksaus, etc etc. Vingers aflikken

    Dorée

    Berichten: 6707
    Geregistreerd: 20-05-01
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 14:40

    Picasso schreef:
    Gevulde eieren, tomaatjes met feta-kaas (schrijf je het zo???), olijfjes in knoflooksaus, etc etc. Vingers aflikken


    Cherrytomaatjes met mozzarella en basilicum op een stokje zoiets?? Haha!

    "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
    'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

    Acda en de Munnik

    RodeoGirl

    Berichten: 2934
    Geregistreerd: 24-04-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:17

    Snackuhhhhhhhhhhhh!!!
    Hihi wij halen bijna altijd patat op!...Mams heeft nooit zin om op een verjaardag te koken en daar zit ik niet mee Haha!

    Tartuffo

    Berichten: 1630
    Geregistreerd: 30-06-03
    Woonplaats: Hier aan de kust....

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:58

    Als ze bij ons 's middags komen dan maak ik een grote pan soep en sandwiches erbij.
    Komen ze 's avonds dan maak ik 's middag meestal een stekelige ananas
    ** Schil de ananas en snij de blokje kaas/worst etc.. en steek die met stokjes in je ananas. Kan iedereen pakken en het staat heel vrolijk.
    Daarnaast altijd toastjes... of bij de edah zijn die mini sausijsje te koop, die gooi je ff in de oven ....

    ** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
    ** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

    kebie

    Berichten: 1574
    Geregistreerd: 16-01-01
    Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:21

    Omdat ik meestal iedereen uitnodig voor thee/koffie met taart vanaf een uur of drie, blijven de meesten ook tot na etenstijd.
    Ik maak vaak 1 of 2 hartige taarten die ik in kleine puntjes snij en een stuk of 2 pizza's in stukken. Soms serveer ik ook nog sate (van de chinees) met stokbrood. Dit kan je allemaal van te voren klaarmaken en klaarzetten.
    Voordeel van uitnodigen op dat tijdstip is dat iedereen voor 12 uur s'avonds weer de hort op is en ik de volgende dag niet compleet brak ben Haha! .

    Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

    Karin

    Berichten: 65336
    Geregistreerd: 10-01-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:28

    Dorée schreef:
    Cherrytomaatjes met mozzarella en basilicum op een stokje zoiets?? Haha!


    Die tip wilde ik je net geven, die maak ik ook vaak.

    En pastasalade is ook zo gemaakt, daar kun je heel veel mensen mee voeden. Haha!

    .
    If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

    MootjeK

    Berichten: 1195
    Geregistreerd: 27-07-03
    Woonplaats: Vleuten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:29

    Stokbrood met verschillende kaasjes, tapenade en zo en misschien ook wat warme hapjes? Dat stilt de trek altijd net iets meer, voor mijn gevoel. Had laatst bij iemand een plakje bladerdeeg met zo'n mini-cocktailworstje erin, die deden het erg goed. Lekker, simpel en snel te maken. Vingers aflikken
    Bah, nou heb ik honger. En ik ga pas over drie kwartier lunchen...

    Vanes

    Berichten: 3164
    Geregistreerd: 06-12-02
    Woonplaats: Noord-Holland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:48

    Tja ik heb verschillende dingen staan en het verschild ook wel eens per jaar.
    laatst had ik mini broodjes met peso en zalm filet, en mini cadetten met kaas en ham als eten.
    Voor de hapjes s'avonds heb ik vaak olijven,komkommer,borrelnootjes, toastjes brie en diverse soorten kaas, gevulde dadels met roomkaas, en de nodige dip sausen.

    Oscar
    Forumcoordinator

    Berichten: 131980
    Geregistreerd: 23-09-01
    Woonplaats: Braboland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:20

    Goede vraag !
    Over een paar uurtjes ben ik ook weer jarig, dus 'k moet morgen ook aan het werk *LOL*
    Meestal kies ik voor wat standaard dingen zoals verschillende soorten kaas en salades met stokbrood, nootjes, bonbons ed.
    Voor later op de avond heb ik altijd wat hartigs voor in de frituur in huis.
    Niet dat ik zelf nog in staat ben om dat klaar te maken Bloos, maar er is altijd nog wel iemand nuchter genoeg om de frietpan aan te slingeren.

    Karin

    Berichten: 65336
    Geregistreerd: 10-01-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:21

    Alvast gefeliciteerd Oscar! Party!!

    Die Mora Minisnacks (of hoe ze ook mogen heten) doen het idd altijd erg goed, in de oven of frituur.

    .
    If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

    Oscar
    Forumcoordinator

    Berichten: 131980
    Geregistreerd: 23-09-01
    Woonplaats: Braboland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:24

    Dank je wel !

    Oh ja, lekker Vingers aflikken
    Mijn zwagertje kaant zonder problemen een stuk of 25 bitterballen weg, die doen het ook altijd goed *LOL*
    Goede tip, ik zal morgen ook een paar dozen minisnacks kopen.

    Feetje

    Berichten: 11126
    Geregistreerd: 08-12-02
    Woonplaats: Het zonnige zuiden

    Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:54

    Goulash met stokbrood Vingers aflikken

    En van te voren zoutjes enz. Haha!

    Gefeliciteerd Oscar!

    Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

    Dorée

    Berichten: 6707
    Geregistreerd: 20-05-01
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 16:04

    Ik heb nu ook echt intense honger. En nadorst... Haha! Het was erg gezellig gisteravond en het was nog niet eens mijn verjaardag want die is pas de 22e! Ik denk dat ik maar even naar de Ap ga om ontbijt te halen en ik heb al wat ideeen. Zo;n croissantje met worstje gaat er nu ook wel in denk ik Haha!

    "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
    'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

    Acda en de Munnik


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers