Hond zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 19:21

Hoe zie je of een hond drachtig/zwanger (hoe noem je het bij een hond?) is? Wij vermoeden eigenlijk dat onze hond Jaimy puppies krijgt! Het lijkt ons ook wel leuk, voor 1 keer, dan wordt ze daarna gesteriliseerd.

Ong 6 weken geleden was ze loops en dat duurde maar een krap weekje, toen was het over. Nu wordt ze boller net onder/achter haar ribben en haar tepels zijn gezwolllen en groter. Ik denk erover een scan te laten maken... Party!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:25

ik denk wel dat ze zwanger is! Want die 2 dingen zijn echt DE tekens van zwangerschap! Leuk joh!!!! Puppies!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:27

Onze hond is elk jaar schijnzwanger Verdrietig
Krijgt ze gezwollen tepels, ze drinkt ineens hartstikke veel, de vacht ziet er niet uit en ze sleept elk knuffelbeest dat ze in huis kan vinden naar haar mandje en knuffelt de hele avond met haar 'kindjes' Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:28

Heeft ze met een potentiële (en potente!) vader gespeeld terwijl ze loops was? Onbevlekt ontvangen zal ze wel niet zijn! Dan is het een simpel optelsommetje 1 loopse teef + 1 hitsige reu = een heleboel puppies!

Het is toch wel een beetje een fatsoenlijke vader he? Dat je niet van de hele vreemde kruizingen krijgt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:30

Citaat:
Op 2001-10-25 19:27, schreef Cody:
Onze hond is elk jaar schijnzwanger


Die van ons was (was, ze is er niet meer Huilen ) dat ook, dat was echt superzielig, ze voelde zich overduidelijk niet lekker, niet eten (een week lang!), niet naar buiten durven om te plassen want dan moest ze haar 'kinderen' alleen laten. Plus dat ze ook ontzettend veel last had van haar loopsheid, dan was ze echt van slag. En wij moesten een stok meenemen als we haar ging uitlaten om de opdringerige reuen op afstand te houden (iedereen laat z'n hond hier gewoon los lopen). Uiteindelijk hebben we haar laten steriliseren en daar is ze ontzettend van opgeknapt!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 19:31

Eeey, ze drinkt ook opeens ontzettend veel, nu je het zegt.

Margreet, we hebben zelf twee Rottweilers: een reu en een teef. Geen broer en zus overigens. Maar wel al 5 jaar samen en nog nooit puppies, terwijl de vorige eigenaren dat wel wilden.... Verward
Idd zijn Jaimy en Igor tijdens haar loopsheid ook samen geweest, want scheiden ging echt niet. Bovendien leken puppies ons wel leuk, gezien de ruimte die we nu toch hebben...ik hoop dus eigenlijk dat er echt iets komt.
Jaimy en Igor zijn superbrave Rottweilers met papieren... Lovers

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:48

Citaat:
Op 2001-10-25 19:21, schreef suzanne:
Hoe zie je of een hond is drachtig/zwanger (hoe noem je het bij een hond?)



Drachtig, bij alle dieren

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:15

mijn knijn was dit jaar schijnzwanger, pffff wat een gedoe, d8 dat ze drachtig was, dus helemaal klaar voor jongen (kfok ermee), hetw as nog wel me knijn dat ik al 4 jaar had en toenw as ze al bijan eenw eek over de uitgerekende tijd dus ff een ervaren man opbellen, ja dat konw el es een moeilijke bevalling worden, paar dagen later nog nix, naar DA ja is schijnzwanger, brr, arm beestie

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:16

Ik ken het verhaal van het HF en daar was igor niet zo superbraaf meen ik Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:48

Van het HF ??? Hou je wat achter Suuz *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:50

HF????? Verward Ik mis iets? Wat is HF?
Igor is een superbrave hond. Wel waaks, maar bij lange na niet vals...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:53

Ik vind ze ook erg braaf, alleen kan ik haast niet geloven dat Jamie ook zuiver Rottweiler is, ze heeft een smallere snoet en andere oogopslag?
Weet je zeker dat de vorige eigenaren ze altijd bij elkaar lieten ook tijdens loopsheid *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:56

Ze wilden heel graag puppies, dus ik neem aan dat ze bij elkaar bleven. Scheiden is ook onbegonnen werk trouwens, ze komen door de deuren als ze elkaar niet kunnen zien.
Ze hebben allbei papieren, maar die eigenaar kon de stamboom niet vinden miden in zijn verhuizing. Als ze echt drachtig is zoeken we het via het chipnr uit met het stamboek.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:03

Dat zou wel typisch zijn, dat die mensen al zolang pups wilden en ze nu dan inene wel zwanger is???
Misschien wilden die mensen het wel te graag *LOL*
Als ze idd dracht heeft en werpt, kun je ze misschien wel interesseren voor een pup...de rest wil de buurvrouw vast wel overnemen *LOL*
Als schapen of kippen hoeders Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 21:04

Onze leuke buren (waar de kids spelen) zagen het al helemaal zitten: alle omliggende buren een Rottweiler pup! Haha! Geen haan meer in de buurt en geen ongewenste buren langs je erf.... Lips are sealed Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:08

Hahahahahahaha, geweldig....alleen heeft Orry door omstandigheden het niet zo op Rottweilers Lachen
Als ik dan langskom krijgt hij last van paranoia *LOL*
(denkt dat hij overal denkbeeldige Rottweilers ziet Lachen )

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 03:02

*Zucht* zijn 35.000 Rottweilers in Nederland dan nog niet genoeg Verward . Om maar te zwijgen over het enorme aantal dat helaas in asiels zit omdat mensen niet weten waar ze aan beginnen. (Geldt ook voor tig andere rassen!!)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 18:44

Vandaar Lunatic...dat wij Jaimy en Igor uit het asiel hebben gehaald. Dwz: via het asiel direct bij de vorige eigenaren vandaan.
En hoezo 35.000 Rottweilers? Wat dacht je van al die andere honderdduizenden honden. Mensen weten in het algemeen niet waar ze aan beginnen met een hond, dat heeft niks te maken met het ras. Je kan een Jackie net zo goed verknallen als een Rottweiler. Onze Rottweilers zijn echt superbraaf. Bovendien....als ze al puppies krijgt hebben we al meer geinteresseerden dan zij puppies kan werpen: allemaal mensen die al honden hebben of hebben gehad, en allemaal met veel grond.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:22

Quote:

Ze hebben allbei papieren, maar die eigenaar kon de stamboom niet vinden miden in zijn verhuizing. Als ze echt drachtig is zoeken we het via het chipnr uit met het stamboek.


Suzanne weet je wel zeker dat ze papieren hebben? Je zegt dat jouw Rottweilers al 5 jaar bij elkaar zijn, dus ik neem aan dat ze dan ook 5 jaar oud zijn. De Raad van Beheer (de instantie die de stambomen afgeeft) is pas 4 jaar geleden begonnen met chippen....... Als jouw honden 5 jaar zijn en een chip hebben......zou het dus ook zo kunnen zijn dat er geen papieren zijn, want toen werden rashonden nog getatoueerd om een stamboom te kunnen krijgen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 16:28

Echt waar Monnik?

Volgens de vorige eigenaar hebben ze papieren. Zoals Orri al zegt, hebben wij zelf ook het idee dat Jaimy (teefje) een kruizing is, ze is wat te spits in de neus.
Ik zal gauw eens gaan bellen met de rasvereniging!
Ze zijn nl idd 5 jaar oud en gechipt. Maar de chip zit er pas sinds 1999 in, staat op het formulier. Tatouages heb ik nergens kunnen ontdekken(oor toch?)

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:27

Oh oh Suzanne, Wil je niet ontmoedigen, maar ik vrees dat er geen papieren bij zijn......
Die vorige eigenaren vertellen altijd zo'n mooi verhaal. Kocht mijn vorige paard en die eigenaar vertelde dat de papieren zoek waren, maar dat ik ze nog kon opvragen via het stamboek. Paard had geen papieren natuurlijk. Paard was er niet minder om, maar het gaat om het verhaal van de eigenaar!
Als je Rottweilers 5 jaar zijn, dan zijn ze van 1996 (volgens mijn berekening) en ze zijn pas in 1999 gechipt, dan zijn ze waarschijnlijk gechipt voor een dierenpaspoort, maar dat is iets heel anders dan een stamboom. In 1996 werden rashonden nog net getatoueerd en ja de tatouage moet in beide oren zitten.

Succes met het uitzoeken van het een en ander!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:19

Hmmm... als ze werkelijk puppies krijgt, zijn mijn ouders misschien nog wel geïnteresseerd. Wij hebben altijd Rottweilers gehad, alleen de laatste jaren niet meer....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 13:05

Oke Kitty...als ze ECHT puppies krijgt zal ik aan je denken!!!! Party!!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:04

Citaat:
Op 2001-10-26 03:02, schreef Lunatic:
*Zucht* zijn 35.000 Rottweilers in Nederland dan nog niet genoeg Verward . Om maar te zwijgen over het enorme aantal dat helaas in asiels zit omdat mensen niet weten waar ze aan beginnen. (Geldt ook voor tig andere rassen!!)



Als je nou eens goed leest, zie je dat ik zei dat dat ook geldt voor tig andere rassen. En ik vind 35.000 meer dan genoeg, als je hond ook nog eens niet raszuiver is, zie ik het nut niet in van een nestje. Moet je zelf weten, maar ik vind dat van bijna alle mensen die met hun huishond een keer een nestje nemen 'omdat dat leuk is'. Ik heb 2 Thai Ridgebacks (om een voorbeeld te noemen) daar zijn er 56(!) van in Nederland. Een van de twee is kampioen en daar ga ik mee fokken, om het ras te verbeteren met een moederhond en een vaderhond die voldoen aan de rasstandaard. Mijn andere teef is niet ''goed genoeg'', dus daar ga ik niet mee fokken. Bovendien: als ik geen goede reu vind, doe ik het helemaal niet. Ik heb mijn honden niet speciaal voor de fok, maar voor mijn hobby en de hondensport. Af en toe een tentoonstelling en that's it.
Daarbij neem ik liever een herplaatsingshond dan een pup, alleen heb je geen ''2de hands'' Thai. Mijn Dalmaat heb ik wel van de herplaatsing.
Snap je een beetje wat ik bedoel? Ik hoop dat alles goed gaat en dat er leuke pups uit komen, maar dit is ongeveer mijn mening.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:52

Tja Es, ik ben het grotendeels wel met je eens. Maar deze discussie hebben we hier al eens eerder gehad.
Nu gaat het er volgens mij om dat ALS er pups komen ze zo goed mogelijk terecht gaan komen en dat Suzanne en haar man goed ingelicht worden! Een nestje pups zet je niet zomaar op de wereld, daar komt veel bij kijken.
Suzanne ben je al iets wijzer m.b.t. de papieren van je honden?