achter slot en grendel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

achter slot en grendel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 23:40

Gaan de stallen bij jullie savonds op slot?
Of niet, vanwege de kans op eventuele brand?

Op stal gaat snachts alles op slot, de laatste draait alles op slot en geeft de sleutel af.
Ook op de paar buitenstallen zitten sloten.
Voor tegen diefstallen en van die mishandelaren Frusty

Zelf vind ik het een fijn idee. Niemand die snachts je paard kan bezoeken/meenemen.
En bij eventuele brand, zal er toch iemand moeten zijn die de stallen openmaakt en de deuren openmaakt, dan maken die paar sec van slot open maken weinig uit lijkt mij.
Hoe denken jullie daar over?
Aangezien de meeste mensen hun stallen absoluut niet op slot willen hebben.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:53

Nee, bij ons gaan ze niet op slot.
De pensionstal waar mijn pony staat is een aantal jaren geleden bijna volledig afgebrand. De stallen staan er nog (de complete boerderij die ernaast stond was alleen de fundering van over), maar stonden ook in lichterlaaie met de paarden er nog in.
De stalhouder wil de stallen dus pertinent niet op slot hebben, ik kan het me ook wel voorstellen. In een panieksituatie kan het gebeuren dat je niet zo helder denkt als normaal, en dan kan het van pas komen als de alleen de deur open hoeft te trekken.
De stalhouder slaapt gelijk naast de paarden, er zit alleen een muur tussen zijn bed en de stallen, en je hoort de paarden daar dus ook gewoon. Bovendien staan er hier een aantal paarden die hinniken zodra de deur opengaat.
En de honden maken alles wakker als er ook maar iemand op het terrein komt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:05

Hond op het erf werkt prima. Het is maar een klein opdondertje maar als er iets aan de hand is slaat ie wel aan. (o.a. als er een paard vastligt ofzo) Mijn oude demente duitse herder ziet er misschien wel afschrikwekkend uit maar zal je als inbreker toch eerst moeten wakker maken voordat ie je in de gaten heeft. Of ie je dan ook ziet is ook nog maar sterk de vraag.... Mocht er wel wat aan de hand zijn kom ik altijd langs de werkbank waar een grote momentsleutel hangt. Zal ik ze even een momentje geven dat ongewenste bezoek... ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:18

Never nooit niet, wat als je een avondje weg bent, en de buren ontdekken dat er brand is, maar ze kunnen de paarden niet bevrijden, want die staan "veilig" achter een gesloten deur? Dan staan die paarden daar in blinde paniek, in een halfbrandende schuur, en de mensen kunnen er niet bij... Je reinste nachtmerrie Scheve mond

Mijn paard staat nu op een pensionstal in de polder op een boederij. Thuis stond ze ook op de boerderij, mensen die op je erf komen hoor je snel. En zeker als de paarden dan ook nog dichtbij het huis staan. Daarnaast moet je gewoon een hond op t erf hebben, t liefst een beetje een "gevaarlijk" ras (dat dus die naam heeft ) En, je doet er toch vrij weinig tegen of je moet dure installaties gaan aanleggen, maar heb je dat er voor over, en die mogelijkheid tot?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:26

Hetzelfde geldt voor inbrekers in je huis, al ze echt willen komen ze er toch wel in. Stal op slot? Nee, ben ik ook geen voorstander van. Zoals al gezegd in paniek denk je minder helder en het zal je maar gebeuren dat je niet op tijd je deur van het slot af krijgt.......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:49

bij ons gaat snachts de honden de manege in. Vroeger een andere herder, echt een schat van een dier overdag, maar snachts moest je niet in je eentje de manege binnen lopen, dan was je niet echt veilig... nu die hond overleden is zijn er twee pups, volgens mij rennen die de mensen eerder tegemoed van blijdschap, maar goed..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:51

Nee, onze pensionhouder woont bij de stal, hij doet 's nachts wel het hek van het erf dicht, en hij heeft twee waakse honden. Bovendien moet je eerst langs zijn huis, voordat je bij een stal in de buurt komt. Heel fijn idee, ik heb mijn paarden nog nooit ergens gestald waar er niemand bij woont Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:03

De manege waar Pjelk staat gaat nooit op slot. Ik weet eigenlijk ook niet waarom. Er loopt igg geen enge waakhond en er ook woont er geen betrokkene dichtbij. Zelf vind ik het wel makkelijk zo want als je doordeweeks rustig rijden wilt hoef je er echt niet voor tien uur te komen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 01:18

Omwonende van stal weten waar de sleutel snachts altijd ligt *vaste verstop plek Knipoog *
Dus die kunnen er ook bij Knipoog
Er is ook een waakhond op het terrein, en de stalling ligt tegen het woongebied aan, maar toch vind ik het ene prettig idee, als je al die vreselijke verhalen hoort.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:19

loulou staat nou dag en nacht in de wei, dus niet achter slot en grendel Haha!

maar de stal zelf is altijd op slot
het ligt nogal achteraf en niet aan huis ofzo.

wel hebben de overburen (mijn oom en tante) de sleutel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:46

Ethelate schreef:
Omwonende van stal weten waar de sleutel snachts altijd ligt *vaste verstop plek Knipoog *
Dus die kunnen er ook bij Knipoog


Hey, da's handig als de buren dat weten, dan weten de boeven dat ook sneller... Als die even hun huiswerk doen, dan zien ze zo wat de gewoontes zijn, en dus ook waar de sleutel "verstopt" wordt... En wat als er toevallige fietsers zien dat er brand is, die weten niet waar de sleutel ligt. Ik blijf het bloedlink vinden om een paardenstal op slot te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:55

Over huiswerk gesproken, sommige boeven lezen ook internet Haha!. Op deze manier kan men er wel heel makkelijk achter komen wat de makkelijkste manier is om op een stal binnen te komen. De meeste stallen van de meeste bokkers zijn vrij gemakkelijk te vinden volgens mij.
Het is wel algemeen bekend (ook bij boefjes) dat het verstandig is om voor de paarden een vluchtroute beschikbaar te houden en dus daarom de deuren van de stal niet af te sluiten. Het is misschien handig om niet al te veel los te laten hierover.
Zadelkamers en -kasten mogen wel héél goed afgeloten worden, maar dat hebben jullie allemaal wel, neem ik aan Knipoog.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:20

Bij ons staan de stallen altijd open, de eigenaar woont er naast en heeft ene pracht van een duitse herder die hoe lief ze ook tegen ons is een hekel heeft aan onverwachts bezoek Haha!

Op het moment dat er brand uitbreekt zijn die paar seconden *die altijd langer worden want iedereen is in paniek* van belang.
In die paar seconden kan het altijd net een tikje erger worden.

En een slot is leuk, maar willen ze echt iets stelen helpt geen enkel slot.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:20

Inderdaad Lovely boeven lezen ook internet, dan mogen ze van mij goed lezen dat al mijn zooi achter slot en grendel zit behalve mijn pony's. Er zit wel een schuif op de staldeur, mar een slot? no way!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:12

Citaat:
Ethelate schreef:
Omwonende van stal weten waar de sleutel snachts altijd ligt *vaste verstop plek *
Dus die kunnen er ook bij


Je kunt die mensen beter een sleutel geven ivm veiligheid.

Bij ons gaat alleen de zadelkamer op slot, verder niks.
Maar mijn paarden staan toch buiten dus dat is geen probleem.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:50

Nee hoor, 'mijn'stal Tong uitsteken gaat ook niet opslot.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:07

Een staldeur op slot ?? No way , ik moet er niet aan denken!
Als het brand, ga ik rennen, niet eerst een sleutel pakken!
Net als wat de anderen ook al zeggen: als ze m´n paard wat willen doen, komen ze toch wel binnen Scheve mond . (Open ramen bijv.)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:17

Ik zou niet weten of ze bij ons op slot gaan ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:28

nee het hek om de gehele manege gaat wel op slot, nee wat als er brand uitbreekt..?? en gelukkig zit er een sloot om heen en we hebben een waakkat!! hahhaha nee dat is een schatje!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:44

Nee, bij ons zijn de stallen niet op slot. De deuren staan vaak nog open op een kier om het nog wat extra te laten luchten. Ik denk ook dat het niet zo'n goed idee is in geval van nood, want in paniek weet je vaak de sleutel niet meer te vinden enz.
Op de deur van de zadelkamer komt binnenkort wel een slot.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:51

Bij ons kun je van 2 kanten de stal in. Aan de ene kant zitten ook zadels enzo. Van daaruit kun je er dus niet in, en het is ook met camera's beveiligt. De andere kant is van buitenaf. Die deur staat altijd open (of het moet wel heel hard vriezen) voor frisse lucht. Mocht er ooit brand uitbreken, dan kunnen de paarden zo vanuit de stal de wei in gejaagd worden. Zadels leg ik niet bij de stal neer. Er wordt tegenwoordig teveel ingebroken in paardenstallen, dus dat vind ik niet veilig.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:03

Nee, mijn stallen zijn niet op slot. Toen ik nog mijn stallen midden in de loods had, had ik wel een ketting om de deur heen, maar dat was alleen om te zorgen dat mijn (toenmalige) paard de deur niet stiekum 's nachts opendeed. Nu is wel mijn zadelkamer op slot, maar de stallen zelf niet.

Toos paardloos

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:19

mango schreef:
nee het hek om de gehele manege gaat wel op slot, nee wat als er brand uitbreekt..?? en gelukkig zit er een sloot om heen en we hebben een waakkat!! hahhaha nee dat is een schatje!!


Wat denk je dan van onze waakhond??? (een kruising schippertjexmaltezer)

Maar nee, de stallen op slot vind ik een gevaarlijk idee.
Als ik stallen bij huis zou hebben, zou ik wel zorgen voor een goed hek om mijn erf, maar de stal zou echt niet op slot gaan!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:25

Bij ons gaat wel de deur op slot, maar als ze erin willen kunnen ze achter gewoon over de poort klimmen.

Maaaarrr..... er loopt wel een Rottweiler rond Tong uitsteken

(Wat nou als een persoon met niet zo'n goede bedoelingen dit nou allemaal leest en je ergens anders op Bokt ook vermeld hebt waar je paard/pony staat.... Clown )

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:12

Bij ons gaat het op slot, maar als ik dat vantevoren had geweten was ik er niet gaan staan. Ik ben er absoluut geen voorstander van dat ALLES potdicht zit, in geval van nood kunnen de dieren geen kant op en ik vrees dat mn verzekering niet eens uitkeert als zoiets gebeurt.
Maargoed we moeten het er mee doen voorlopig....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers