Vandaag weer voor 't eerst gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Vandaag weer voor 't eerst gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 17:11

Na het ongeluk van Odin in het draaihek van de stapmolen afgelopen maandag had ik 4 dagen alleen maar met hem aan de hand gestapt. Vrijdag, zaterdag en zondag had hij aan de lijn gelopen, de eerste dag nog enorm stijf en kort, maar daarna ging het al wat beter. Behalve zijn gekneusde bovenbeen (bloeduitstorting tussen zijn peesplaten) had hij door zijn ongelukje ook enorm veel spierpijn in zijn rug en achterhand, en zijn hals leek ook weer wat minder te zijn.
Na een paar dagen het been gekoeld te hebben bleek dat hij ook nog een flinke wond op de voorkant van zijn spronggewricht had, maar daar was het vel weer overheen gekomen dus dat was me toen het been nog dik was op een of andere manier niet opgevallen. Nu sterft de huid langzaam af en zie je de wond opeens wel. Hij lijkt daar gelukkig niet veel last van te hebben.

Vanmiddag ben ik er daarom maar weer eens opgestapt. Ik was niet alleen benieuwd naar de conditie van zijn gekneusde linkerachterbeen, maar ook naar zijn rechtervoorknie, die ruim 2 weken geleden is ingespoten met ontstekingremmer (hij had die knie overbelast met springen).
Ik heb hem gezien de kou eerst heel lang ingestapt, en toen ik ging draven bleek dat hij goed liep!!! Ik was hier zo blij om, ik zat gewoon te lachen op mijn paard (gelukkig was ik alleen in de bak...).
Linksom, wat voordat zijn knie behandeld werd een probleem was, vooral in de bochten, ging ook gewoon goed.
Wel was Odin enorm fris en liep hij als een soort macho door de bak heen te paraderen. Ik had mijn handen echt vol aan hem, maar was hier alleen maar blij om!
Hopelijk kan ik de training nu gewoon weer hervatten en kan ik vanaf januari weer eens gaan starten een paar maanden achter elkaar...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:15

gelukkig dat het weer goed is .. maar wat was er nou precies gebeurd want dat volg ik niet helemaal Schijnheilig

Groetjes Haha!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 17:34

Spetterlover schreef:
gelukkig dat het weer goed is .. maar wat was er nou precies gebeurd want dat volg ik niet helemaal Schijnheilig

Groetjes Haha!


Hij had eerst zijn linkervoorknie overbelast, waarschijnlijk tijdens de springles. Daarvoor was hij ingespoten in zijn knie, met ontstekingremmers. De dag voordat ik hem weer mocht gaan rijden (hij had eerst 3 dagen gestapt na zijn inspuiting, hierna moest hij 1 week gelongeerd worden en daarna mocht ik hem weer gaan rijden), heeft hij een ongeluk gehad in onze stapmolen. Hij is terwijl de molen draaide op de een of andere manier met zijn linkerachterbeen in het hek achter zijn kont terecht gekomen, waarschijnlijk door een flinke hoge bok omdat hij geïrriteerd geraakt was door het paard wat in het vak achter hem liep.
De molen draaide door, Odin had zijn ene been in het hek (en dat hek draaide gewoon door natuurlijk) en heeft zijn been weer (hoe heeft niemand gezien) weten los te trekken uit het hek. Door alle herrie die dat veroorzaakte kwam het stalpersoneel er gelukkig snel aan (zij hadden hem er ook ingezet) en konden ze hem uit de molen halen, helemaal in paniek natuurlijk. Hij had de hele molen verbogen zodat die ook niet meer draaide! Gelukkiig is de schade beperkt gebleven tot een flinke kneuzing op zijn bovenbeen, heel veel wondjes op zijn onderbeen en voorkant sprong en enorm veel spierpijn in de rest van zijn lijf.

Wat er had kunnen gebeuren als hij zich niet los had gekregen of was gevallen wil ik niet weten! Ik denk dat hij enorme mazzel heeft gehad dat hij er zo (relatief) goed is afgekomen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:39

Ah wat zielig dat ie vast zat, gelukkig is alles weer aardig goed.