shire pleegt zelfmoord i.v.m. liefdes verdriet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

shire pleegt zelfmoord i.v.m. liefdes verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:31

zit ik net naar een bizar tv programma te kijken "de dieren tolk" is er een verhaal over een shire die constant uitbrak en toen zich zelf voor de trein gegooid heeft. De baas ( nouja ex baas ) van de shire wilde weten "waarom"... De dierentolk heeft contact gezocht met de geest van de shire en heeft hem gevraagd waarom ie er telkens vandoor ging en uit eindelijk onder de trein kwam.. de shire vertelde:

"ik ben de liefde zelf gewest, ik heb jaren geprobeert te laten zien hoe veel liefde ik kon geven , maar werd niet begrepen. "
"ik brak uit omdat ik op zoek ging naar een merrie uit het verleden .. maar eenmaal uitgebroken wist ik niet waar heen ikmoest , links , rechts rechtdoor..."
"Ik ben bewust voor de trein gaan staan ik wilde dood.. ik dacht dat ze daar mischien zou zijn..."


------------


Pff jeetje wat moet je daar nou van denken?? Geloof best dat een paard liefdes verdiet kan hebben , maar dat ie bewust zelfmoord kan plegen?? Verward


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:33

Beetje raar verhaal hoor. Ik geloof er niet zo in.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:34

sorry maar die zit in hoger sferen wat belachelijk zeg sorry nee dat gaat er bij mij niet in hoor!!! wat dat aan gaat ben ik down to earth en vin dik de meest van dit soort mensen gewoon charlatans of hoe je dat ook noemt die proberen een slaatje uit iemands verdriet te halen!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:36

Kan in heel veel dingen meegaan, mensen die dieren aanvoelen en ook kunnen aanvoelen hoe een paard zich op dat moment voelt. Maar een paard dat bewust zelfmoord pleegt gaat mij toch echt een beetje te ver.
Zelfmoord plegen vereist in mijn ogen wat meer cognitieve vaardigheden dan waar een paard toe in staat is.

Je suis Charlie.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:38

Als het klopt, wil ik weleens weten wat mijn kat denkt over mij nadat ik haar heb laten inslapen... Weet alleen niet of het waar is...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:38

vind dit pure onzin, geloof er geen barst van . Een paard kent geen 'liefde' zoals wij bij mensen kenne, een hengst hupt gewoon van de ene merrie naar de andere met het gedacht zich voort te planten, iig ken ik geen enkele hengst die zich zowat verloofd heeft met een merrie.

Wat volgens mij de echte gedachten van dat paard waren: Hij had ondervonden dat hij de vrijheid kon nemen op een bepaalde manier en natuurlijk ga je er liever lekker eens vandoor op zoek naar iets lekkers dan de hele dag in dezelfde wei te moeten staan. Jammer genoeg wist het paard niet, zoals elk normaal dier, dat een trein niet stopt voor je. Dus is hij zonder nadenken de spoorweg opgelopen er tegenaangeknalt...
dat lijkt mij een véél logischer en geloofwaardiger versie dan het paardenbrein en emoties met het mensenbrein en zijn emoties te gaan vergelijken Clown

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:39


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:39

Zelfmoord is een menselijk 'iets'. Een dier heeft (gelukkig) niet die mogelijkheid om zijn geest tot een dergelijke daad aan te zetten. Daar zijn ze te 'simpel' voor.
Ze moeten het niet te gek trekken. Als een paard alleen staat en de rest vormt een koppel dan is het logisch dat het andere paard zich eenzaam gaat voelen en sneller zal uitbreken. Is gewoon kuddegevoel.
Als mijn paard alleen in de wei moet blijven staan en de rest staat binnen dan breekt die ook uit. Maar niet uit liefdesverdriet Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:40

Ik heb het net ook gezien.

Vaag hoor!
Ik zie al tegen mijn vader toen ze het in het voorstukje hadden over een paard wat voor de trein stond: die wilde zeker zelfmoord plegen Haha!

Had alleen niet verwacht dat ze dat ook echt zouden gaan zeggen.
Beetje vreemd verhaal hoor.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:42

Hier zijn al minimaal 2 topics over, hoor...
Misschien had deze hengst wel gewoon een complex omdat hij te vroeg bij zijn moeder was weggehaald (daar kunnen paarden toch door geschaad worden in hun ontwikkeling?) en was dát de merrie in kwestie...

Ik vind het programma ook wat zweverig, maar op zich geloof ik wel in dit soort dingen. En er is natuurlijk flink geknipt in die fragmenten, je weet niet wat ze verder nog gezegd heeft.

Ik heb mijn pony opgegeven voor het programma; ik hoop dat ik uitgekozen word, dan kan ik zélf eens gaan kijken in hoeverre ze mij kan overtuigen. Want het programma alleen is te weinig informatie om een goed doordachte mening op te baseren, denk ik.

Edit: Zwelgje, wat denk jij van dieren die op een gegeven moment gewoon 'opgeven'? Dat het ene dier doodgaat, terwijl andere dieren dezelfde verwondingen (en ergere) wel overleven... zou daar ook niet een beetje een keuze van het dier om wel of neit door te vechten achter zitten?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:49

Nimue schreef:
wat denk jij van dieren die op een gegeven moment gewoon 'opgeven'? Dat het ene dier doodgaat, terwijl andere dieren dezelfde verwondingen (en ergere) wel overleven... zou daar ook niet een beetje een keuze van het dier om wel of neit door te vechten achter zitten?


Volgens mij is dat gewoon de wet van de sterkste. Het ene paard is sterk van nature uit, geeft minder snel op en kan meer verdragen dan het andere. Zelfde als bij mensen eigenlijk. De een kruipt al in elkaar bij een schop, de andere kan nog doorlopen als hij beschoten is...
ps ik denk dat ze dan ook allemaal hebben gevochten om te overleven. Maar de sterkste hebben het overleefd, en de zwakste, ondanks hoe hard ze probeerden om het te halen, niet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:54

heb zo'n paard ook een keer meegemaakt,
het paard had bij ons op stal gestaan, was net verhuist,
zn verzorger ging een buitenrit op hem maken, hij is toen in volle rengalop op een prullenbak afgerend, zodat dat meisje eraf sprong,
hij is toen terug gerend naar de weg, en is daar aangereden,
heel treurig verhaal, maar het leek ook net of het paard dat met opzet deed

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:57

ik denk dat tie de trein gewoon niet zag hoor een paard heeft hersens en kan veel onthouden maar zelfmoord plegen nee zo rationeel kan een paard toch echt niet denken hoor!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:40

Lijkt me een typisch geval van menselijke gedachten projecteren op een paard. Ik geloof er helemaal niets van.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:09

ik vind het maar raar en geloof niet zo in het zelfmoord plegen ..

-

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:13

hij brak uit en zag de trein niet, of te laat
Een paard kan niet denken ik ga nu voor de trein staan want dan ben ik dood.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:15

O dan vraag ik mezelf ook nog steeds af wat er in Rio's brein omging toen hij zichzelf in zijn box dusdanig verwondde dat we hem in moesten laten slapen...

Echt zulke enorme onzin dit soort verhalen. Ik vind het echt schandalig dat er mensen zijn die nog proberen geld te slaan uit het verdriet en de onwetendheid van andere mensen!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:24

Yeah right...

Als een paard bewust zelfmoord zou kunnen plegen, dan ken ik nog wel wat drama's waarbij een paard zichzelf een hoop ellende had kunnen besparen door er tijdig uit te stappen.

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:25

Geloof het ook niet zo sterk nee....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:34

Ooit had ik twee parkietjes, de ene ging dood en de andere stopte toen met eten en was met drie dagen ook dood. Daar kan ik de logica nog van inzien.

Hoe gek ik ook met Shires ben en hoe hoog ik ze ook inschat Knipoog , dit verhaal gaat er bij mij niet in.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:57

Tjemig wat een onzin zeg..... Maar goed als er mensen zijn die erin will geloven, waarom niet.

Maar als je paard steeds uitbreekt neem je toch maatregelen??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:03

Heb jij wel eens gezien hoe groot en sterk zo'n Shire is Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:13

Ik betwijfel het ten zeerste of een paard in staat is om bewust te kiezen voor zelfmoord. MAar van dolfijnen en walvissen hoor je wel eens zelfmoordacties. MAar is dit bewust, of is er een foutje op getreden waardoor ze onbedoeld in een verkeerde richting terecht komen?

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:13

Zep schreef:
Heb jij wel eens gezien hoe groot en sterk zo'n Shire is Haha!


Ja maar ik weet dat je er wel voor kan zorgen dat hij niet meer uitbreekt hoor.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:16

yeh right leuk verhaal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oza04, Tomboy0, Yavanna en 29 bezoekers