Brrrrrrrrr koud he !!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Brrrrrrrrr koud he !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 13:30

Wat was het koud he vanacht !! ben blij dat ik mijn paard goed heb ingepakt gister (300gr waterdicht+300gr onderdeken, alleen baal ik er zo van dat het weer kan gaan omslaan zo blijf je dekens wisselen....

Wat hebben jullie op ?


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:41

Ah verschrikkelijk is dat..Ik had er eerste een zomerdeken opliggen,met een fleece eronder.Heb er nu toch maar de winterdeken opgegooid..(400 grams?)
Bij mij was de grond ook al helemaal hard.Niet echt verantwoordt om daarop te gaan trainen..

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 13:53

nee niet echt nee.. onze buitenbak is ook een drama... gelukkig hebben we wel een binnenbak Haha! anders zou ik gek worden, heb begrepen dat het een aardig strenge winter gaat worden...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:56

Ik vind het heerlijk weer!
Echt genieten, die blauwe lucht, dat zonnetje, en die heerlijke frisheid na die weken grijze luchen en motregen en vocht in de lucht. Eindelijk heb ik weereens het idee dat het lícht wordt overdag!

Ik vind het ook fantastisch om met dit weer te rijden; jammer dat de grond bevroren is, maar verder is het genieten. En Santa ziet er zo lief uit als haar vacht zo heel pluizig wordt omdat de haren uit elkaar gaan staan. Net een teddy-beer! Lovers

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:58

ik vind het niet leuk! me paardje is kreupel en nu is de bak bevroren dus kan ik ook nie zien of hij weer goed loopt als de hoefsmid dalijk is komen kijken Boos!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 14:02

nou ik haar die wintervacht !!!! ik heb het liefst ze zo dik mogelijk in de dekens (wel comfortabel natuurlijk) want anders krijg je ze toch nooit meer droog na het rijden......

Ikdeliefste

Berichten: 172
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:08

Ik heb tot nu toe nog helemaal geen deken op gehad, heb geluk met een paard dat het niet snel koud heeft...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:13

Stan heeft een 300 grams water- en winddichte deken op. Heb me ook een beetje zorgen gemaakt over dat het zo koud werd. Was van plan om er nog een deken op te gooien. Heb het niet gedaan, anders heb ik niets als het écht koud wordt. Plus dat het minder koud gaat worden en dan blijf je dekens wisselen, met als gevolg kans op longontstekingen enz...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:14

Bij mij thuis is zelfs de sloot al voor een deel bevroren. Ik ga me zo maar goed inpakken voor als ik naar de stal ga. Twee dagen geleden kon ik nog zonder jas rijden, maar ik heb nu zelfs mijn jas aan met het uitmesten, terwijl je dan toch hard aan het werk bent en het eingelijk warm hoort te krijgen. Ik verlang weer naar de zomer Cool

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:15

ik had het ook zooo koud vanochtend!!!
Mango heeft helemaal nix te klagen staat lekker tot zn knieen in het stro met een winterdeken om!!

zal einde vd week wel weer een andere deken worden want dan word het weer +10 graden stom weer, van mij mag het gewoon of heel koud blijven of warm blijven maar niet telkens dat veranderen daar krijg ik een punthoofd van!!!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:30

Inderdaad,dat veranderlijke weer is ook niet alles..Ik vind dat altijd wat engig met die dekens....Welke moet je er nu weer opleggen..Lijkt me ook niet echt fijn hoor,dan weer een dikke,dan een dunne..Dan ken je s avonds weer terug,omdat het 's nachts ineens weer onder nul wordt..BAh,een hoop gedoe!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:48

MissStynk schreef:
nou ik haar die wintervacht !!!! ik heb het liefst ze zo dik mogelijk in de dekens (wel comfortabel natuurlijk) want anders krijg je ze toch nooit meer droog na het rijden......

Tsja, ik las op een website (www.naturalhorses.com) het volgende:

"When your horse is sweaty after riding on a cold day -- it is your responsibility to cool it down by walking it. Blankets are for human vanity or riding in horse trailer in cold weather. Don't punish your horse for your own vanity and don't be too lazy to cool him off. "

Nou zie ik het niet zo extreem, maar een beetje ben ik het er wel mee eens. Paarden die geen deken nodig hebben zou ik geen deken opdoen; dan zet ik ze na het rijden wel met een zweetdeken, en stap ik wat langer. Volgens mij heeft een pony die buiten staat meer aan zijn eigen vacht dan aan dekens-die-zich-niet-aanpassen-aan-de-temperatuur.

En ze ziet er zo lief uit met die wintervacht. Lachen

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 15:01

goed uitstappen lijkt me vanzelf sprekend !! maar als mijn paard een teddybeer is vind ik het niet prettig dat als je een kwartier aan het rijden bent het lijkt als of ze een marathon heeft afgelegd.... en droog worden ho maar.. als ze uiteindelijk onder de welbekende zweetdeken staat op stal duurt het evengoed nog een eeuwigheid. Nee doe mij maar gewoon goed onder de dekentjes... en mocht het iets minder gaan vriezen dan haal ik de onderdeken er gewoon weer onderuit, weet het anders ook niet !

Er zijn een hoop paardjes geschoren bij ons op stal en die hebben zelfs een heel fleece masker/hals op tegen de wintervacht... Als je min 4 keer per week rijdt dan wil je wel hoor !!! Ik heb zelf een fries en scheren is voor mij geen optie gewoon omdat ik het geen gezicht vind zo grijse fries met zwarte benen.. ha ha Haha! maar anders had ik het ook wel geweten hoor.....

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:30

Ik vond het eigenlijk niet eens zo koud vanmorgen, had het kouder verwacht (liep om kwart over 6 naar buiten, moest om 9 uur in Utrecht zijn en was toen nog in Brielle.
En Duvel heeft lekker zijn eigen vachtje op en een lekkere laag stro in zijn box. Bovendien heb ik gisteren met mesten alleen de urine plek eruit geschept en de rest van de mest en schone stro over de bodem van de stal gespreid en er een schone laag stro nog bovenop gelegd, dus die heeft het vast niet koud gehad, denk ik.
En tot nog toe is het nog haast niet nodig geweest dat we hem zijn zweetdeken op moesten doen na het rijden om droog te worden, gewoon goed stappen was tot nog toe steeds voldoende. Hij wordt trouwens iedere dag gereden en ik ga er ook mee op wedstrijd. Dan heeft hij in de trailer wel een wollen deken op, maar dat zijn toch wel andere omstandigheden dan op stal.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:47

Ik vond het dus echt berekoud vanmorgen.
Moest al om 3.45u de deur uit... dus, dik ingepakt de kou in.
Geen pretje als je buiten werkt met dit weer, maar toch altijd beter dan regen Knipoog

Paardjes hadden nergens last van, die vermaken zich wel zo Haha!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:00

Lekker d'r teddy-vachtje aan. Na het rijden goed uitstappen en daarna met stro afvegen en met een lekker zweetdekentje op de stal in. (van achteren lijkt ze nu net een ijslander, hihihihi)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:03

Ik vind t ook echt veel te koud, gelukkig heeft mn verzorgpony een lekkere dikke winterdeken ! Lachen

-

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:04

Bak was bevroren bij mij, dus geen rijden Boos! hopen dat donderdag (dan ga ik weer) het weer gaat dooien. Ik wil ook een binnenbak Boos!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:08

Ik heb een tip voor jullie zelf! >>> Koop een thermo shirt met lange mouwen en een thermo broek met lange pijpen! Daarover je kleren en je blijft zelf op temperatuur!

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:02

die thermo spullen helpen idd goed. heb ook thermosokken/ schoenen en hanschoenen lekker hoor. alleen het water sjouwen en mesten gaat niet echt met handschoenen aan. brr iedere dag bevroren handen en voeten t mag gauw weer zomer worden van mij

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:06

MissStynk schreef:
Als je min 4 keer per week rijdt dan wil je wel hoor !!!

Ik rijd gemiddeld 3x per week, maar vooral in de koudere, drogere periode eigenlijk vaak wel 6 of 7 keer. En die van mij staat buiten, dus die heeft nog een enorm dikke vacht, ook.
Maar ik rijd erg rustig, dus alleen onder het zadel wordt ze echt nat. En dan krijgt ze lekker een zweetdekentje op die ik er dan een paar uur later weer af ga halen.
Ze heeft van zichzelf zo'n mooie, dikke vacht die haar zo goed beschermd, dat ik geen deken op wil doen. Eén jaar heeft ze met een deken gestaan, en dat was gruwelijk. Dat ding was dan wel waterdicht, maar uiteindelijk ging hij toch lekken op de naden (en ook aan de voorkant liep het water er langs de hals onder), en ze kreeg drukplekken op de schoft en van de bilriempjes omdat ze er zoveel mee liep en hij dus veel heen en weer schuurde (ze had er wel eentje met loopsplit). Daarnaast werd haar vacht er dof en stoffig van, en vond ze het zelf helemaal niet leuk.

Dus nope, geen dekens meer voor mij. Dan stap ik maar wat langer uit en rijd ik er maar een keertje extra heen om die zweetdeken af te doen. Lachen

Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten, en zeker stalpaarden hebben ze denk ik vaak wel nodig, omdat die niet zo'n superdikke vacht krijgen.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:06

Woes staat met de nieuwe BR winterdeken (die rooie..) en die is ook waterdicht...maar daar zit het 1 of andere binnen voering in waardoor hij heerlijk glanst..ook kan je hem gewoon opleggen als hij wat nat is...gaat er niet meer door "na zweten.."
En hij heeft zelf gezorgdt voor de "xtra deken.." dus hij is ook een teddybeertje..(wel een snoezig teddybeertje hoor...maar dat zijn ze allemaal...)
Gelukkig kan ik hem gewoon rijden en longeren met dit weer want die stal waar ik nu staat heeft een super goede buitenbak...
Is nu heerlijk om in te rijden...
Dus als het zo doorgaat deze winter teken ik ervoor....
Er niets lekkerder om in de buitenlucht te rijden...
(natuurlijk met een ingepakt baasje en een warme auto erna om weer te ontdooien....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:16

Mijn Wonderboy was vanacht gedeeltelijk verandert in een schimmeltje.
Allemaal rijp op z'n vacht. Een donkerbruine pony met een witte rug en kont Haha! .
Hij had er helemaal geen last van en was gelukkig net zo chagerijnig als anders als hij twee tellen op z'n voer moet wachten.
Morgen toch de digi maar weer mee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:22

Tis idd erg koud! Ik heb net gereden, op stal was het echt ijskoud! *LOL*
Maar dan heb je wel weer een goed excuus voor warme chocolademelk met VEEL slagroom Bloos

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 23:39

Nimue schreef:

Dus nope, geen dekens meer voor mij. Dan stap ik maar wat langer uit en rijd ik er maar een keertje extra heen om die zweetdeken af te doen. Lachen


Ik had dit graag gedaan maar helaas werkt dat bij ons op de manege niet zo ! Ik ben genoodzaakt om in de avond uurtjes mijn paard te doen dus als ik dan klaar ben met rijden en ik de zweetdeken op zou laten denk dan maar niet dat ik nadat de manege gesloten is even terug kan komen....

Maar als jij die mogelijkheid wel hebt wees dan maar blij Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colinda20, Dartel, Destinietje, GoogleAdsense, manonnevot, marte_kandia, Meert, Sas75, shaddy82 en 107 bezoekers