Pfff, zie het niet meer zitten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Pfff, zie het niet meer zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 18:50

Ok, zoals sommigen van jullie misschien wel weten heb ik sinds 31 oktober een eigen paard: Ushi.
Ik ben voor ze naar hier kwam zo een 6 keer ofzo gaan rijden bij de eigenares thuis,
en daar ging het altijd redelijk goed, niet SUPER, maar ging toch wel redelijk vond ik. Scheve mond
Sinds ze hier is gaat het alleen maar achteruit en ik vind het echt niet meer leuk Huilen
In de stal staat ze vaak met haar oren plat in haar nek als ik haar poets, of zelfs als ik nix doe.
Ze dreigt soms ook met bijten, ik straf haar altijd, maar ze doet het nog steeds soms.
Het rijden gaat ook echt langs geen kante meer de laatste tijd.
Ze loopt helemaal onder me weg, gebruikt haar achterhand niet meer, loopt niet meer nageeflijk, ...
De laatste paar dagen is ze er ook nog op gekomen om te beginnen bokken.
Ze is gewoon helemaal veranderd, en niet in de goede zin
De vorige eigenares (Teigetje) helpt me echt super en komt in de kerstvakantie ook langs.
Maar van mn ouders mag ik dus ook geen privéles gaan nemen, zelfs niet om de 2 weken ofzo.
Ik krijg wel 1 keer per week les, maar dat is in een groep van 9, daar krijg ik niet genoeg individuele hulp.
Zo is het gewoon niet meer leuk, noch voor mij, noch voor ushi. Verdrietig

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:54

vervelend zeg Boos!

Kan je niet de groepsles inruilen voor privéles?

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:56

Waarom mag je geen priveles nemen dan? En anders, vraag eens rond aan iemand die meer ervaring heeft om jou te helpen... Want het is toch wel heel erg zonde dat het nu zoveel minder gaat. Voor Ushi zal het ook wel een omschakeling zijn, een andere stal, maar hij hoeft zich daarom niet zo te gaan gedragen. Als ik dit zo lees krijg ik het gevoel dat hij een loopje met je neemt. Dus probeer toch nog eens met je ouders over priveles te praten, al is het maar van bijv. een instructrice in opleiding ofzo, maar iig iemand die je kan helpen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:07

Paarden moeten vaak erg wennen aan nieuwe omgeving en aan nieuwe eigenaar. Als je dan geen priveles kunt nemen heb je idd kans dat ze een loopje met je neemt. Bokken kan ook nog uit frissigheid komen.
Je weet iig hoe ze kan lopen dus je weet dat het niet aan het paard ligt.

Consequent zijn naar het paard. Aan je ouders vragen of je priveles mag. Kijk of ze goed staat in haar boks of dat ze gelukkiger zou zijn op een andere plek (rustiger/drukker/meer uitzicht/andere paarden ernaast).

Ik hoop dat goed kunt profiteren van het bezoek van de vorige eigenaresse in de kerstvakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:10

ja jammer dat je geen prive les kan nemen, maar vraag dan hulp van iemand die je helpen kan, want je moet nu gewoon even doorzetten, zoals Apple al zegt is het uitproberen en veranderingen kunnen zulk gedrag veroorzaken.
Hoe was ze bij dr andere eigenaar?
Niet alleen gaan modderen hoor! Daar verpest je je rijplezier en je paard mee!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:10

Ik ben het helemaal eens met Apple, Ushi moet natuurlijk ook wennen aan haar nieuwe huis alles is anders voor haar.
Ook zal ze een periode van uitproberen hebben om te kijken hoe ver ze kan gaan bij haar nieuwe baasje, wees dus zeer consequent voordat
ze straks een loopje met je blijft nemen.

Fijn dat Teigetje je komt helpen in de kerstvakantie, geef de moed niet op hoor je moet even door deze periode heen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:11

De les die ik nu neem is een keer per week 4 euro voor een uur,
privéles kost toch al gauw 15 euro per uur.
En dat willen mn ouders gewoon niet betalen.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:25

Ik vind het echt supererg voor je Ach gut
Het zou echt beter zijn moest je privéles van Christine ofzo krijgen, ipv die groepsles zaterdag, want Fabienne zit alleen op je kap en daardoor wordt Ushi nog drukker (je moet met kortere teugels rijden e.d.)
Zoals je zei wil ik wel eens ff op Ushi, maar denk niet echt dat ze het bij mij niet gaat doen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:26

Kan je niet zelf een krantenwijk nemen oid waarvan je priveles kan betalen?

En niet zo snel opgeven hoor, je hebt die pony nog maar net, het dier moet wennen aan de nieuwe omgeving en eigenaar. Plus dat het wintertijd is en de paarden dan meestal wat fris zijn.

Ga eens na wat er allemaal verandert is in het leventje van Ushi? Wat betreft stalling, is haar box kleiner dan dat ze gewend is? Komt ze nog net zoveel buiten als voorheen? Heeft ze de mogelijkheid om vrij te bewegen zonder dat ze aan het werk moet en zorg jij ook dat dat gebeurt?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:27

Christine is juist het zelfde, HEEL de manege is het zelfde....
Als ik les zou nemen wil ik van iemand buiten de manege les. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 07-12-03 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:33

flair"]
Kan je niet zelf een krantenwijk nemen oid waarvan je priveles kan betalen?
[/quote]
Voor nog extra werk te gaan doen heb ik nu echt geen tijd meer met Ushi en school

[quote="flair schreef:
Ga eens na wat er allemaal verandert is in het leventje van Ushi? Wat betreft stalling, is haar box kleiner dan dat ze gewend is? Komt ze nog net zoveel buiten als voorheen? Heeft ze de mogelijkheid om vrij te bewegen zonder dat ze aan het werk moet en zorg jij ook dat dat gebeurt?

Ze stond vroeger 24/7 op een wei met minstens 1 paard erbij, soms meer.
Nu staat ze op een manege waar ze een ruime box heeft, maar niet buiten kan.
Ze kan vanuit haar box heel veel paarden zien, maar aanraken kunnen ze elkaar niet.
In de zomer kan ze met de manegepaarden mee op de wei, maar nu gaat dat niet.
Ik laat haar zo veel mogelijk lopen in een van de pistes of paddocks, maar er is meestal geen vrij.
Er staan zo een 50 à 100 eigenaarspaarden, en er zijn 2 binnenpistes en 3 paddocks...
+ er zijn nog eens heel veel lessen waardoor 1 van de 2 binnenpistes bijna altijd bezet is.
Ik besef dus ook wel heel goed dat het allemaal een hele aanpassing is voor haar,
maar dat ze zo hard zou veranderen had ik niet verwacht en het maakt het er niet leuker op Verdrietig

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:35

Daar zal het probleem liggen. Ze komt nu dus grootendeels alleen haar box uit om te werken als ik het goed begrijp. Logisch dat ze daar zuur van wordt, ik hoop voor je dat ze er snel aan went. Er zijn genoeg paarden in dezelfde situatie als jij je paard houdt, maar niet ieder paard kan daar tegen.

Is andere stalling geen optie?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:39

flair schreef:
Is andere stalling geen optie?

Nee, dit is de manege die het dichts bij is, en die ik kan berijken met bus.
Ik had aan mn ouders voorgesteld om een wei te huren,
maar dat willen ze niet ivm voeren en vakantie enzo...

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:40

Even een vraagje. Geefje haar wel genoeg afwisseling?? Buitenritje, een keer een sprongetje, een keer longeren. Een keertje een stukje wandelen, laten grazen. *LOL* Gewoon lekker afwisselen. Bij mijn paardjes merk ik dat ze dat echt nodig hebben. En als het kan zo af en toe is lekker met een vriendje spelen.
Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat, fijn dat haar oude baasje je wilt komen helpen.
Succes ermee OK dan!

XANTHA

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:45

Jolynn schreef:
Even een vraagje. Geefje haar wel genoeg afwisseling?? Buitenritje, een keer een sprongetje, een keer longeren. Een keertje een stukje wandelen, laten grazen. *LOL* Gewoon lekker afwisselen. Bij mijn paardjes merk ik dat ze dat echt nodig hebben. En als het kan zo af en toe is lekker met een vriendje spelen.
Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat, fijn dat haar oude baasje je wilt komen helpen.
Succes ermee OK dan!

Ik longeer soms wel eens, spring minstens elke week, doe wat vd met haar, ...
Ik zou niet denken dat ze te weinig afwisseling heeft, maar zou natuurlijk kunnen.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:07

Jolynn heeft wel gelijk, vooral wandelen en gewoon lekker met haar poetsen is erg goed voor jullie band.

Toch is er een kans dat ook dit niet helpt. Een vriendin van mij heeft een paard wat ze vrij jong gekocht heeft. Liep L-niveau, was braaf, enzovoort. Vanaf dat ze hem kreeg zijn de problemen begonnen... na een cursus bij Emiel Voest vorig jaar gaat het nu wel beter, maar er is nog steeds zoveel wat ze niet met hem kan (buitenrijden, terwijl ze dat altijd graag wilde), en ze heeft hem nu al 6 jaar ofzo.

Ik zou de moed zeker nog niet opgeven; je kunt nog aan andere mensen hulp vragen, en misschien af en toe een ervaren ruiter erop laten rijden, en dat soort dingen. Maar je moet er wel rekening houden dat niet elke ruiter bij elk paard past. En als je eigenlijk nog nooit súper op haar gereden hebt, kan het zijn dat jullie niet zo'n goed team zijn. Dit hoeft geen belemmering te zijn; je kunt naar elkaar toe groeien. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat daar tijd en moeite in gaat zitten, en dat je daar harder aan zult moeten werken dan met een paard of pony waarmee het gelijk klikt.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar je moet denk ik wel realistisch naar de situatie kijken en je realiseren dat het wel een tijdje kan gaan duren voor alles Perfect gaat.

Maar ik ben er van overtuigd dat jullie er samen wel uit gaan komen! Lachen

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:59

Misschien helpt het als ik een beetje schets waar Ushi vandaan komt en hoe ze van karakter is.
Ushi is eigenlijk een heel lief en zeer werkwillig paardje, ze heeft echter behoorlijk wat pit. Normaal gezien zal ze die pit nooit tegen je gebruiken, ze kan wel heet worden maar is eigenlijk eerder een binnenvetter. Ze zal dus eerder een tic nerveux laten zien dan bvb een bok.
Het is een paardje met een heel sterke achterhand maar ze vindt het meestal nogal moeilijk om die te gebruiken. Een deel van het werk met Ushi bestaat er dus in om haar naar ontspanning toe te rijden, om haar rug en achterhand te laten gebruiken. Ze is heel fijntjes gereden, is heel erg slim en voelt de ruiter ook heel erg goed aan. Zo kreeg ik ooit van mijn instructeur de opmerking dat ze zo gespannen stapte (terwijl ze normaal een superstap heeft) en dat ik ontspannener moest zitten. Ik snapte er niks van, ik zat niet gespannen maar wou net mijn uiterste best doen, gevolg toch spanning. Ik ging ontspannener zitten en de stap werd weer normaal.
Hier bij mij stond Ushi constant buiten. We hebben een aantal stallen maar nog geen staldeuren. De paarden kunnen dus continu buiten en kunnen dan op een paddock lopen. Ik voerde haar ook altijd erg "slapjes". Dus een zeer lichte mengeling, wortelen, bieten en veel hooi. Heb ooit eens drie keer sportmengeling gegeven toen de andere op was en ik nog geen nieuwe had en toen was Ushi een bom.
Toen Anja Ushi kwam proberen hebben we haar zo veel mogelijk geholpen en altijd wat les gegeven. Mijn vriendin kwam dan speciaal langs en zoals Anja al schrijft, het ging elke keer beter. Anja heeft volgens ons veel ruitergevoel en het klikte ook echt met Ushi.
Waar Ushi nu staat, is het echter eerder een fabriek dan een manege. Tenminste zo ervaar ik dat. Er staan gigantisch veel paarden, Ushi staat in een grote hangaar waar niks anders dan stallen zijn.
Aan de ene kant is dat natuurlijk positief, het is Anja haar eerste paardje en zo heeft ze altijd hulp bij de hangd,maar aan de andere kant denk ik dat voor Ushi de aanpassing veeeel groter is dan ik zelf eigenlijk verwacht had. Ze heeft nogal op een manege gestaan maar die waren eigenlijk veel kleinschaliger dan waar ze nu staat.
De paarden worden er goed verzorgd en krijgen een dikke portie krachtvoer. Anja heeft al enkele keren gevraagd om Ushi hetzelfde te voeren als de manegepony's, die krijgen minder krachtvoer maar blijkbaar gaan ze daar in de manege niet op in.
De manier waarop er daar gereden wordt, is zoals er op veel plaatsen gereden wordt, als het hoofdje maar knikt dan zijn de mensen content. Maar ruggebruik en achterhandgebruik dat kent men niet.
Anja is nog jong en dus is voor haar niet makkelijk denk ik om tegen de stroom in te roeien en correct dressuurmatig te gaan rijden. Je blijft toch ook altijd met een zeker groepsdruk en misschien zelfs een prestatiedruk zitten. Ik denk dat ze daardoor zelf veel te gespannen raakt en haar eigen gevoel niet meer echt kan volgen.
Ik denk ook dat het normaal is dat paard en ruiter moeten wennen en dat je na amper één maand nog niet in paniek mag slaan. De overgang van een manegepaard naar een eigen paard wordt denk ik nog vaak onderschat. Zelfs al rijd je in de manege bij de gevorderde ruiters, dan nog denk ik dat een eigen paard (dat geen voormalig manegepaard is) in het begin een uitdaging is, en dat beide partijen moeten wennen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:46

Als ik het zo lees, denk ik dat het voor Anja misschien het beste is om maar helemaal geen les meer te nemen. Die lessen doen zo te zien meer kwaad dan goed (kan ook niet echt veel kwaliteit zijn voor 4 euro, denk ik).
En dan is het misschien een goed idee om een erg ervaren bijrijder te zoeken, die ook veel ervaring met 'moeilijke' paarden heeft, en als tegenprestatie voor het feit dat ze zelf mag rijden Anja privé-les kan geven. ALS er zo iemand te vinden is.
Maar daar zou ik naar op zoek gaan, als ik de kans had.

En alles natuurlijk héél rustig aan doen; noch het paard, noch jezelf overvragen door gelijk dingen te willen doen die eigenlijk nog een stapje te hoog gegrepen zijn.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:52

Ik zou op de box een papier neerhangen dat ze maar een pondje biks mag en meer hooi. Dit paard wordt veel te rijk gevoerd denk ik.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:06

Ik ben ook niet voor een manège als Meerdaalhof, en ik kan wel begrijpen dat Ushi er wat chagrijniger van zou worden.
Kan je ze niet in Herent zetten bij ons? Peter houdt wel rekening met je eisen, en ik zou ze voor je kunnen buitenzetten. Plus hij kan dan ook nog eens erg goed lesgeven. Kost je wel wat, maar je bent er ook wat mee...

Bel ook zeker eens naar het nummer dat ik je zonet heb gePB't, wie weet is dat wat voor je.

Maar zeker niet opgeven, ik heb na een maand ook serieuze dominantieproblemen met Licor gehad, maar nu zijn we weer helemaal een team!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:27

Dit verhaal komt me heel bekend voor en is dus echt volkomen normaal. Ok, het is niet leuk op dit moment maar het hoort er gewoon bij Ach gut Je paard is je op dit moment gewoon aan het uitproberen en wil graag de baas over je spelen. Als je bij de box komt en ze doet de oren in haar nek dan heeft ze het gevoel dat je in haar territorium komt. Dat gaat vanzelf wel over op den duur en dan krijgt ze vanzelf het gevoel dat haar maatje in de buurt is als je weer een keer bij de box komt.

Mijn Haf (Kim) deed dat in het begin ook vrij veel en doet nu soms ook haar oren in haar nek als ik er ben, maar toch vind ze je stiekem wel heel interessant en staat ze je aan te kijken als je haar negeert. Dat wil overigens ook wel eens helpen. Gewoon net doen alsof ze er niet is, dan zoekt ze je vanzelf wel een keer op.

Vandaag nog ervoer ik dat samen iets ondernemen ook een bijdrage levert aan de band die je met je paard aan het ontwikkelen bent. Vandaag heb ik een lange buitenrit gemaakt met Kim (ruim 2 uur in de kou Haha! ). Als je dan weer op stal bent en bezig bent met de zweetdeken dan vindt ze het toch wel erg prettig als je in de buurt bent. Ook als je even bij haar op stal staat dan zie je dat die oren naar voren staan en dat ze je bere interessant vindt en je aan het onderzoeken is en lekker bij je blijft staan als je met haar bezig bent.

Wat anderen hier ook zeggen is dat je idd erg consequent moet blijven en niet te aardig moet zijn op de momenten dat je op moet treden. Je moet niet denken dat ze je niet meer mag als je haar een keer corrigeert. Zo wilde Kim me vorige week een knauw geven naar mijn gezicht. Nou is dat dus absoluut not done! op dat moment krijgt ze van mij echt een goede tik tegen haar hoofd. Daar schrikt ze dan natuurlijk van en deinst even voor je weg, maar je zult zien... na 1 minuut is ze dat al weer vergeten en komt ze je vanzelf weer opzoeken.

Komt echt wel goed Ach gut

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:55

Misschien kan ik wat helpen ,ik weet misschien een stal in Korbeek-Dijle, waar de paarden overdag buiten op de wei gaan. Er is wel enkel een
buitenpiste, maar ze gaan 3x per week naar een binnenpiste.
Ik zelf sta er niet maar ken wel de stal en het is er best gezellig.(en goedkoper )

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:50

Ik denk ook dat je beter kunt stoppen met die lessen. Met 9 personen in een bak, dan kun je meer van beweging geven spreken als van les geven. Is het mss mogelijk om je door iemand priveles te laten geven zonder ORUN diploma? Ik ken genoeg mensen die heel goed les kunnen geven en geen diploma hebben en niet zoveel vragen. Is er niemand die gewoon daar ook zijn paard gestald heeft staan en er verstand van heeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:16

Ik wil niet vervelend overkomen of zo,want zit alleen maar met je mee te denken:
Maar weet je zeker dat het niets medisch kan zijn?
Dat bokken kan bijvoorbeeld betekenen dat ze last van haar rug heeft of ergens anders pijn heeft en daardoor verzet toont.
Ze kan daarbij ook last van haar gebit hebben! Scheve mond

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:16

Qua stalling is Ushi er niet erg op vooruit gegaan, da's duidelijk. Daarnaast moeten jullie nog erg wennen aan elkaar èn krijgt ze teveel voer. Als ik jou was zou ik toch eens goed met je ouders overleggen of je haar toch niet ergens anders kunt stallen. Misschien wel goedkoper zodat er ook geld overblijft voor privéles. Het zou toch zonde zijn als het niet gaat lukken tussen jullie tweeën.

Toen ik 13 was had ik mijn eerste verzorgpony. De eigenaar ging een half jaar naar het buitenland. Toen ik aan proefrijden was en de eigenaar er bij stond gedroeg ie zich keurig. Ik mocht een stukje verderop gaan rijden, moest ff door de boomgaard en daar was een stukje land waar ik kon rijden en toen trok meneer alle registers open. Einde van het liedje hing ik in de appelboom! Clown . Met opstijgen beet ie in m'n kont, met hoeven uitkrabben leunde hij met z'n volle gewicht op mij met buitenrijden was geen grasspriet tussen de stoeptegels veilig en als ik hem dan een tik gaf spurtte hij er als een gek vandoor! haha hoezo uitproberen?
Na een paar weken waren de verhoudingen gelukkig duidelijk en was het een schatje waar ik alles mee kon doen.

Dus niet te snel de moed opgeven hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lugea, Rhinocornn, wend2009 en 25 bezoekers