drinkbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:04

Ik heb een beetje een lastig probleem. Mijn paard poept regelmatig in zijn drinkbak. Waardoor hij dus niet meer kan drinken. Zijn drinkbak kan ook niet meer hoger gehangen worden inverband met de spijlen. Weten jullie misschien waarom hij dat doet en wat ik er aan kan doen. Denk zelf eigenlijk niks meer. Beetje lastig probleem. Ik sta nu elke dag zijn drinkbak leeg te vissen. Het zit zelfs onder de lepel.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:30

dat ken ik, een pony die ik verzorgde deed dat ook een tijdje, ik het er elke keer weer uit halen. Op een gegeven moment heb ik het eens een dag laten zitten, dat heb ik een aantal keer gedaan. Ze kwam er toen snel genoeg achter dat als ze in haar drinkbakmeste niet meer kon drinken. Ze kwamen overdag buiten, en kon daar dus wel gewoon drinken (ze werd dus niet uitgedroogd Haha!). IK zou ook niet echt een andere oplossing weten.

Een van de jaarlingen deed dat ook een tijdje, maar daarbij is het eigenlijk vanzelf overgegaan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:04

Inderdaad, niet meteen weghalen, maar hem goed dorst laten krijgen Knipoog. Een paar keren en hij zal het wel vergeten. De mijne liet de drollen ook in z'n voerbak rollen, heb ik doodleuk z'n graan erover gemikt Tong uitsteken Eigen fout meneer ... beter mikken Haha! En reken maar dat ie nu uitkijkt waar hij z'n staart omhoog doet

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:21

eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
Tenminste, nog 1 klein ding, geen medelijden krijgen en het er toch uithalen, want dan leert ie het nooit!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 06:28

die van mij deed het van de zomer ook, maar dat ging na een tijdje vanzelf weer over, er is dus nog hoop

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:36

Stelletje schoften....
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.

Dan staan die paarden al in een hok en moeten ze ook nog een dag zonder water blijven staan, jullie zouden je kapot moeten schamen! En dan zelfs nog zo'n domme en kortzichtige tip doorgeven aan anderen...

Felicity, als de bak in de hoek hangt kan je er een stang voor plaatsen zodat jouw paard niet meer met zijn kont boven de bak kan komen.
Ja zou de bak ook iets hoger kunnen hangen.

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:55

Ik ben het helemaal met je eens, sjuimpje!
De drollen in de drinkbak laten zitten en eten over de poep heen gooien en op laten eten Boos! Hoe dom kun je zijn...

Zorg er gewoon voor dat de drinkbak en voerbak zo hangen dat er geen poep in kan komen Scheve mond

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:39

De enige goede tip vind ik die van Sjuimpje.
Voor de andere drie paarden'liefhebbers' Stoom uit je oren
heb ik geen goed woord.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:44

Ben het met vorige posters eens. Jullie zijn niet waard dat een paard aan jullie zorgen is toevertrouwd, bah.

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:45

Sjuimpje schreef:
Stelletje schoften....
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.

Dan staan die paarden al in een hok en moeten ze ook nog een dag zonder water blijven staan, jullie zouden je kapot moeten schamen! En dan zelfs nog zo'n domme en kortzichtige tip doorgeven aan anderen...

Felicity, als de bak in de hoek hangt kan je er een stang voor plaatsen zodat jouw paard niet meer met zijn kont boven de bak kan komen.
Ja zou de bak ook iets hoger kunnen hangen.



Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Maar je moet wel even goed lezen want er wordt duidelijk geschreven dat de waterbak niet hoger gehangen kan worden.
Ook wordt er geschreven door iemand dat de dieren overdag buiten wel konden drinken en dus niet uitgedroogd werden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:49

Ilkkah schreef:
:j eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
Tenminste, nog 1 klein ding, geen medelijden krijgen en het er toch uithalen, want dan leert ie het nooit!


Wat dacht je dan hiervan, ook niet goed gelezen???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:59

Een drinkbak kan dmv een plankje ook gewoon aan spijlen geklemd worden.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:00

paarden poepen niet met opzet in hun drinkbak
die staat toevallig onder hun staart
de mentaliteit van "dat zal ze leren"is middeleeuws en kortzichtig en wreed.
Dat getuigt niet bepaald van dierenliefde.
Het is geen leuk klusje om de drinkbak schoon te maken, dat ken ik, maar het is niet anders als de drinkbak nie t verplaatst kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:15

Het simpelste is om een touwtje voor langs te knopen, hetzelfde idee als de stang, maar dan simpeler. Het effect is hetzelfde, namelijk dat het paard niet meer boven de drinkbak kan komen met zijn staart.

Verder hebben wij allemaal een hele duidelijke zorgplicht naar paarden toe en het onthouden van water en/of voer is een schande.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:31

De dames met de drinkbak"problemen" hebben nog nooit op een grote stoeterij gewerkt????

Ik wel en als ik pech had, kon ik wel 20 drinkbakken leegscheppen en sommige paarden presteerden het ook om in hun voerbak te mesten.....

oliebol happens dames!!!!!

En paarden zonder water zetten of voer over de mest heengooien vind ik not done, dan ken je paarden menselijke eigenschappen toe: jij denkt dat ze ervan leren........vergeet het maar!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:56

smurf schreef:
En paarden zonder water zetten of voer over de mest heengooien vind ik not done, dan ken je paarden menselijke eigenschappen toe: jij denkt dat ze ervan leren........vergeet het maar!


Helemaal mee eens

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:32

Helemaal NIET mee eens!! Ik heb één enkele keer z'n graan over z'n voer gekapt, hij heeft er niets van gegeten, maar heeft ook NOOIT meer in z'n voerbak gemest! Dat ze er niets van leren is onzin! Ook z'n drinkbak heeft ie het twee maal gedaan, twee maal heeft ie dan tot de middag moeten wachten om te drinken, en nu mest ie gewoon in de uiterste hoek van de stal, ver van z'n hooi, voer en drinken weg. Dat ze er niets van leren is gewoon ONZIN, want als een paard niet kan leren, hoe verklaar je dan dat we met hun kunnen rijden en dressuren, springen, vrijheidsdressuur doen Verward ... Zo "schofterig" zijn we overigens niet. In de natuur moet een paard ook langer zonder drinken of voer kunnen. Als het vriest hebben ze geen toegang tot vloeistoffen, en in de winter onder sneeuw en ijs komen ze ook niet zo makkelijk aan eten. Het is niet dat m'n hengst anders geen eten heeft, een stal hoog in het stro en een hooiruif die overloopt van het hooi ... Gewoon z'n graan kan ie dan niet eten die ene keer en hij heeft er echt van geleerd! Kwa drinken heeft ie moeten wachten, ja! En hij ging niet eens meteen gaan bijtanken ...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:45

Ooit bij stil gestaan dat het paard zich gewoon 1 keertje vergist heeft?
Dat het gemis aan water daar helemaal niets aan heeft bij gedragen?
En wat een onzin om het te vergelijken met paarden in het wild, paarden in het wild staan niet op 9m2 waardoor het veel moeilijker is om eten, drinken en mesten uit elkaar te houden.

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:47

Wat een slim paard heb jij, sonjabelgium, hij snapt na 1 keer al wat de bedoeling is...zullen we het maar gewoon op toeval houden Clown

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:50

Gewoon een pak rubberen handschoentjes in je kastje bewaren en een Sorbo schoonmaakborsteltje kopen. Klusje van niets.

Ons vorige paard mestte regelmatig in haar drinkbak. Die hing vrij laag en recht achter haar (als ze het gangpad in stond te kijken). Gewoon elke dag even controleren.

Kevin heeft in het begin enkele keren in zn voerbak gemest (drinkbak hangt in zn stal hoger waardoor hij daar niet bij kan). Gewoon schoongemaakt. Na een paar keer had hij zn stal ingericht. Nu heeft hij een vaste mestplaats (lekker makkelijk met uitmesten), vaste plasplaats en vaste slaapplaats (alleen dan wel jammer dat hij zn hoop mest als hoofdkussen gebruikt Scheve mond).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:15

Geen kwestie van slim, kwestie van voelen en leren. Ze zijn echt niet zo dom hoor! Denk je nu werkelijk dat ze niet uit hun fouten leren? Hoe verklaar je anders dat de meesten (:D) niet een tweede keer door de stroomdraden lopen Knipoog ... Als ze het gevoeld hebben zit het er in, en ja, vergissen kan, hij heeft het me niet verteld Haha! Hij heeft wel opmerkelijk drastisch z'n mestplek verlegd waaruit ik opmaak dat hij gewoon zo slim is om te vermijden dat ie moet met z'n neus in de drol zitten. Mag ik nog opmerken hoe jullie "weten" dat je paard niet de hele nacht niet gedronken heeft omdat ie s'avonds in z'n drinkbak gemest heeft ... of hangt daar een camera'tje boven of zo??? Als hij om 8 uur in z'n drinkbak mest en je komt pas de volgende morgen terug heeft ie ook al uren moeten wachten hoor Knipoog Wat barbaars zeg Haha! Tong uitsteken

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:23

Mijn paard heeft een drinkbak in de box hangen en 1 extra aan de buitenkant van de staldeur Lachen
Het gaat er niet om hoe slim sommige paarden zijn, het gaat om de manier waarop sommige mensen hun paard "opvoeden"...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:29

Zou bij mij niets uitmaken, want één van z'n mestplekken is staart omhoog over de staldeur Haha!

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:33

Sonjabelgium, het doet er verder niet toe waar, wanneer en hoe je paard mest, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop jij dit oplost...

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 12:39

Ik vond die met een beugeltje ervoor wel slim bedacht. Alleen hangt zijn waterbak precies tussen de boxsdeur en zijn voerbak in. Dus er blijft daar niet zo veel ruimte over. En hoger kan hij echt niet. Ik denk dat ik gewoon een viezerik heb. Niks aan te doen.