County dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

County dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 21:57

Heb vanmiddag met het County dressuurzadel van een stalgenootje gereden, is al een ouder model.
Heb zelf een goede middenklasse vzh, die geen dwingende zit heeft. Was dus voor mij ontzettend wennen.
Ik had wel ellende met mn beugels. Ze waren goed op maat, en toch was ik ze constant kwijt. En dat heb ik anders écht nooit. Verward M'n spieren kwamen ook wel een beetje in protest.
Wie rijd er nog meer met een County? Hebben die zadels specifieke kenmerken? Ik ken ze niet echt. Verward

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:56

Ik heb vroeger een County Compettetor(?) gehad. Een wereld zadel. Hij had een diepe zit en je "plakte" er in vast. Ik heb het paard waar hij op lag verkocht en hij paste helaas niet op mijn andere paard. Ik heb het zadel ingeruilt voor een ander. Huilen Huilen

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:17

Ik heb ook een County dresuurzadel. Ik vind het een prima zadel, en zo diep vind ik de zit niet, ik vind een hele diepe zit ook niet fijn. Ik vind het op zich een prima zadel, het enige ik er minder aan vind is dat de lepel zo hoog is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:24

Supertje schreef:
Ik heb ook een County dresuurzadel. Ik vind het een prima zadel, en zo diep vind ik de zit niet, ik vind een hele diepe zit ook niet fijn. Ik vind het op zich een prima zadel, het enige ik er minder aan vind is dat de lepel zo hoog is.


Welke heb jij dan? Ik heb een County Competitor 2000 en vind het een super zadel!!
Ligt eigenlijjk op alle paarden lekker, ik word niet in een houding gedwongen en heeft geen extreem diepe zit. Mijn beugels doe ik onder mijn zweetbladen, ik ben ze eigenlijk ook nooit kwijt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:59

Wij hebben ooit een County gehad, met extra lange zweetbladen. Maar die is helaas gejat...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:54

Heb ook een county competitor, is al ruim 4 of 5 jaar oud. Erg zachte zitting, ook heel diep, en inderdaad niet dwingend. Fijn zadel hoor.