Ik weet niet meer wat ik moet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Ik weet niet meer wat ik moet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 23:42

Vandaag belde de moeder van een van de verzorgstertjes van mijn pony op, dat ze stoppen, omdat de kinderen niet meer op de pony durven te rijden :S
490 euro per maand is wel errug veel om te betalen voor ons, dus als we niemand vinden die de stallingskosten wil delen, moet ze of naar het land in overschie, of verkocht...
En ze kan helemaal niet naar dat land, want ze staat met dek, en ik heb geen waterdicht dek... Dit kan gewoon niet waar zijn allemaal! Niet nu in ieder geval! Weet er niet iemand iemand in schiedam die een verzorgpony zoekt????????? Ik ben het echt helemaal kwijt even! Ik ken die pony vanaf haar geboorte, ik heb toen we weg was op de camping heel de omgeving van lunteren afgezocht om haar te vinden en te kopen, omdat ze nogal lastig is als ze niet voldoende aandacht krijt, en dan krijg ik nu zoiets op mijn dak geslingerd... Lekker sinterklaaskado, hoor!


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:46

dat is inderdaad een rot bericht, ik weet ook niet hoe ik je kan helpen maar hoe kom je aan 490 euro per maand??? dat is wel heel erg veel! Bloos!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 23:49

ehmz, stalling paard 1 - 182 euro
stalling pony = 136 euro
stalling trailer = 11 euro
stalling karretje = 11 euro
stalling paard 2 = 150 euro

totaal = 490 euro :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:11

zou geen andere oplossing weten dan of een andere verzorgster/bijrijdster te zoeen, of iemand te zoeken die het paard/pony met je wil delen, dus ook de kosten

Is een andere mogelijkheid niet om je verzorgstertjes te helpen met de pony?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:38

Ik snap je optie van het land niet helemaal "want je hebt geen waterdicht dek"... Als die pony niet bereden wordt, dan hoeft hij toch geen dek op?? Als hij wel bereden wordt en perse een dek op moet, dan koop je toch een waterdichte?? Ik zie je punt niet hoor!

En ja, 2 paarden en een pony is veel, zou ik ook niet op kunnen brengen... succes!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:50

Zoek een goedkopere stalling!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:56

Ja, je zou kunnen overwegen om goedkoper te gaan staan, zodat je maandelijks wat minder kwijt bent. Er zijn vast wel goedkopere stallen, je zou een oproep op marktplaats kunnen zetten met je noodkreet om een verzorgster... succes

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:17

Rondom Rotterdam is dit al erg goedkoop hoor! Rot voor je dit verhaal. Zijn er andere oplossingen te bedenken?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:45

Begrijp ik het goed dat het probleem ligt in de stallingskosten van de pony ?
Uit je verhaal meen ik op te maken dat de (ex) bijrijders hier de helft voor betaalden.
Dat zou dan om de helft van 136 euro gaan, 68 euro per maand.
Met een krantenwijk kun je 68 euro per maand verdienen, misschien is dit een optie ?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 09:28

Precies 68 euro per maand......... staat gelijk aan twee weekenden niet stappen!

Nu maar hopen dat er niet een ernstig ziek word, want dan krijg je pas echte kosten...

wat een luxeprobleem zeg, bah

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 09:51

Waarom hou je 3 paarden als je het niet kan betalen vraag ik me dan af... Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:25

Misschien is het makkelijker om voor 1 van de paarden een betalende bijrijder te krijgen dan voor de pony. Als het een lastige pony is, dan is het extra moeilijk om iemand te vinden die de pony aan kan.
Wat is de stokmaat van de pony?
En een waterdicht dek heb je er waarschijnlijk in twee maanden uit. Dat is een eenmalige uitgave en de stalling blijft doorgaan als je niet snel iemand vind... Succes!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:46

Koortje schreef:
Ik snap je optie van het land niet helemaal "want je hebt geen waterdicht dek"... Als die pony niet bereden wordt, dan hoeft hij toch geen dek op?? Als hij wel bereden wordt en perse een dek op moet, dan koop je toch een waterdichte?? Ik zie je punt niet hoor!


Koortje, ik geloof dat het om een oplossing nú gaat. En je kunt een pony natuurlijk in deze tijd van het jaar niet oznder dek de wei ingooien als hij eerst met dek op stal stond.

Ik zou ook gewoon een waterdicht dek kopen, en misschien toch inderdaad overwegen een pony of paard weg te doen als je het echt niet kunt betalen. Drie paarden is best wel veel, en het is natuurlijk niet leuk, maar je kunt ze ook niet houden als je ze niet goed verzorgen kunt, toch?

Maar goed, hebben die verzorgers geen opzegtermijn, ofzo? Ze kunnen toch niet van de éne op de andere dag stoppen? Heb je geen contract? Dan heb je weer wat meer tijd om een andere verzorger te vinden.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 13:52

Ik ga er in ieder gevaal niet een verkopen. Dat kan ik niet aan, en stort ik helemaal in... Ze betalen nog door (voor zover ik weet) tot ik iets anders heb. Die waterdichte dekens zijn niet te betalen (bucas), en daar heb ik geen goede ervaringen mee .... De pony wordt wel degerlijk gereden.... Als ze niet met dek staat krijgt ze een teddyberenvacht, en zweet ze al na 2 rondjes stappen

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:37

Met alle respect hoor, maar ik vind het een beetje dubbel - alle oplossingen die worden aangedragen wimpel je af. Argument: anders stort je zelf in. maar het ging toch om je pony??
Er zijn - zeker voor pony's - goede tweedehands waterdichte dekens die je de kop niet kosten.
Over je verzorgers: je neemt een risico als je de kosten van je paard/pony met iemand anders deelt en daarvan dan afhankelijk bent. Je weet ook dat het altijd mis kan gaan (toch?).
De beste oplossingen zijn hierboven gegeven: een krantenwijk, even wat minder stappen. En ik zou er gewoon aan toevoegen: en als je dat er niet voor over hebt, verkoop je gewoon je pony. De meeste mensen hier hebben wel eens iets moeten verkopen - en meestal niet uit luxe hoor!!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 21:03

Ik ga helemaal nooit uit, en om minder uit te geven zodat de paarden betaald kunnen worden en we hier thuis zoals ieder ander mens normaal kunnen eten ga ik ook zelden naar de stad of iets dergelijks, en koop ik alleen dingen die nodig zijn zoals kleding. Mijn zakgeld zit al in de paarden, een krantenwijk heb ik gehad, maar daar gaat mijn huiswerk aan onderdoor...
Maargoed, dit topic heeft geen nut, geloof ik

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:08

nee klopt dit topic heeft geen nut........

Jammer.

Als jij had verwacht dat mensen het zielig voor je vinden, zit je verkeerd. Oplossingen zijn aangedragen......... maar niet goed voor jou....

Ik kan je niet helpen, sorrie

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:30

het is idd wel een erg luxe probleem. als je de stalling al niet kan bekostigen per maand, hoe moet dat dan als 1 van de dieren iets krijgt? laten staan omdat de dierenarts niet betaald kan worden? verder vind ik dat je boft qua kosten voor de stalling. wij betalen bijna 400 euro stalling voor 2 veulens (dit incl. wormenkuur, entingen, etc).
verder is een betalend bijrijdertje voor een pony veel moeilijker te vinden dan voor een paard. dus zoals eerder gezegd, zoek tijdelijk iemand bij voor 1 van de paarden of toch een bijbaantje zoeken en een gulden middenweg zien te vinden met werk en school. heel veel mensen moeten naast hun school werken en weten de tijd zo te verdelen dat het beide hun plaats heeft en daarnaast ook nog tijd hebben voor hun paard(en) / verzorgpaard(en).
als wij slechter komen te zitten zullen we ook 1 van de veulens moeten verkopen ook al gaat dat aan ons hart. zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar en paarden blijven een luxe goed in de samenleving.

je komt bij mij nu over als een verwend nest en als ik ergens de pest aan heb is dat het wel. je zal een keuze moeten maken en als dat is dat je ivm de kosten 1 van de paarden (of de pony) weg moet doen dan is dat jammer, maar niet anders.


Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:28

Ja, inderdaad... Ik zou als ik jou was toch ook maar 1 van je paarden wegdoen, want als er met 1 van je paarden iets gebeurd nu... Ja je zegt zelf al je hebt geen eens geld voor een deken omdat die zo duur zijn! Of je moet voor een van die grote paarden of voor allebei de grote paarden een bijrijder zoeken, bijvoorbeeld via marktplaats en dan gewoon geld vragen.

Ook vind ik dat je gestopt bent met je kranten om je huiswerk een beetje overdreven. Je kan dan toch ook s ochtends wat eerder je bed uitkomen of gewoon al in de pauzes beginnen??

Als ik jou was zou ik in ieder geval een andere stal zoeken... Ga anders bij wat boeren langs ofzo, die hebben soms nog wel is een schuur leeg staan ofzo! Succes met wat je ook doet in ieder geval..

Obelix is gewoon stoer!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:36

flair schreef:
Waarom hou je 3 paarden als je het niet kan betalen vraag ik me dan af... Verward


Precies !!!!! Ik snap niet dat je meerdere paarden hebt als je het niet eens zelf kunt betalen.... Verward Ik heb een paard op de manege staan en een veulen in de opfok maar als ik toch afhankelijk moest zijn van mijn bijrijdster Ik ben van mening dat je alles zelf moet kunnen ophoesten en ja ik heb het ook wel eens zwaar finacieel als de smit weer eens moet komen of ik een rekening van de DA krijg van een een of ander dingetje maar ja dat heb je als het goed is ingecalculeerd bij deze hobby.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:18

Verkopen of deken afwennen en dan het land in...

Wat ik niet goed begrijp is dat het dus vastzit op 68 euro per maand... Verward
Nog 3 a 4 maand en de pony kan 24/7 het land in.....

Ik vraag me af welke partij je ouders hierin hebben?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:27

ik kan me ook niet voorstellen dat dit valt of staat met 68 euro..........

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Jorissie en 113 bezoekers