[CT]Alternatief voor clicker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[CT]Alternatief voor clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 17:58

Het harde geluid van de clicker weerhoudt mij ervan om met clickertraining te beginnen .Ik sta namelijk op een dressuurstal, en in de paddock oefenen gaat nogal lastig, omdat dat naast de bak ligt. en al die verwende dressuurknollen Bloos dan aan de haal gaan door die clicker Verward . Dus doe ik het maar in stal(voor het geval ik word overstroomd mer reactie's, ik weet dat hij in de stal vrij moet zijn. Maar hij doet het hartstikke goed, en let perfect op)
Maar als ik daar dan keihard ga klickeren Haha! ....... Weet iemand een alternatief voor clicker of zachtere clicker? geluiden met stem trapt ie niet in Verdrietig

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:20

belachelijk!
Ieder zijn meug, en als die knollen al van een click aan de haal gaan!!
Mijn clicker klikt echt niet associaal hard, heb hem in de speelgoedwinkel gekocht (klikkikker Haha!)

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:47

Ik zou er gewoon mee door gaan. Die paarden wenen er wel aan. Maar ook omdat ze anders in situatie's komen waar ze hun paard niet kunnen houden. Probeer hen te overtuigen dat ze juist die enge dingen moeten doen. Om zo het paard beter onder controle kunnen houden.

Als ik in de bak rij. En er komt een straal jager laag over. Dan sta ik rustig in de bak, maar de andere paarden zijn niet te houden. Wat zou er gebeuren als ze toen in het bos of op de weg waren.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 08:20

Heey.. je hebt geen zachtere clicker! Ik heb hem zelf ook voor VD waar ik pas mee begonnen ben.

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:46

josien schreef:
Ik zou er gewoon mee door gaan. Die paarden wenen er wel aan. Maar ook omdat ze anders in situatie's komen waar ze hun paard niet kunnen houden. Probeer hen te overtuigen dat ze juist die enge dingen moeten doen. Om zo het paard beter onder controle kunnen houden.

Als ik in de bak rij. En er komt een straal jager laag over. Dan sta ik rustig in de bak, maar de andere paarden zijn niet te houden. Wat zou er gebeuren als ze toen in het bos of op de weg waren.


zo wou dat ik zelf zo ontspannen kan zijn zodra ik ontspannen vblijfzitten gebeurd er ook nix maar ja als je in de stress schietdan weet je t wel. zit vaak tusen de oren bij mensen dat paarden het eng vinden

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:25

Ben er helemaal mee eens Alikesflame. Dit had ik vroeger ook. Maar door ervaringen word je wijs.
Zelf hielp het bij mij, om aan iets anders te denken. Iets leuks of iets dat je graag zou willen hebben. En dan is het de kunst om wel te blijven voelen wat het paard doet. Maar toch geheel ontspannen te blijven zitten of staan.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:28

misschien een goede click met je tong maken? doe ik ook wel eens.... (meestal als ik de clicker niet bij me heb.....)

Belangrijk is dan wel dat je een andere click maakt als wanneer je je paard voorwaarts clickt... Haha!


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:37

Je kan ook een pen gebruiken. Die klikken ook goed, maar minder hard.

De tongklick gebruik ik zelf ook, maar als je net begint zou ik eerst even een mechanische klik gebruiken om het aan te leren.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 22:43

Bedankt voor jullie reactie's . Ik ga het met een pen proberen(Eveline_b OK dan! ) En als dat niet gaat, dan wennen die andere paarden ermaaraan, als je echt zo goed dressuur kan, kan je ook blijven zitten Haha! . nogmaals als bedankt OK dan!

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:29

om het geluid van de ckicker te dempen, kun je de clicker bedekken in je handpalm ofzo, zodat hij wat demp. maar de paarden zouden maar moeten wennen aan het geclick, dus ik zou gewoon doorgaan met de clicker

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:55

Ik heb een ander probleem.
Mijn clicker klikt ook te hard.
Zo hard dat ik er zelf oorpijn van krijg...
Iemand daar een oplossing voor?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 4 bezoekers