wanneer viel jij voor het eerst van een paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 21:00

Hoe oud was jij toen je voor het eerst van een paard afviel?

Ikke toen ik 14 was, ik ree al 8 jaar en was er NOOIT afgevallen. Echt waar!

Enne, wat deden jullie toen jullie eraf vielen?

Ik stapte weer op en ging verder.

Mijn stiefzusje was 9 jaar, reed voor het eerst, dat paard schrikt ergens van. Valt eraf en is er nooit meer opgegaan. Is trouwens ook meteen van paardrijden afgegaan. Verward

[Edit] hele lange titel aangepast [/edit]
_________________
I love all my animals!!!! to everybody a big [img]../upload/445/kusjuh.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-27 23:01 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:07

ik geloof dat ik toen 10 was,ik reed toen al maar ik heb geen flauw idee meer waar ik vanaf ben gevallen en wat ik toen gedaan heb!

soms is het beter om te zwijgen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:08

Ikke mijn 3e les al. *LOL* Maar stapte ook meteen weer op hoor.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:09

Mijn broer die 4 jaar ouder was als reed op een pony.
Ik mocht van mijn moeder nog niet maar na lang zeuren mocht ik stappen.
Ik viel er dus meteen af en mijn moeder dacht (hoopte Knipoog ) dat ik nooit meer paard wilde rijden.
ik was toen 6 jaar en al die jaren ben ik blijven zeuren en voor men elfde verjaardag mocht ik op paardrijden.

Dus mijn eerste val toen ik les kreeg ging als volgt.
Na men 7e les was er een onderling spring wedstrijdje en ik deed mee. Iets van 20 cm hoog.
ik had een balk en een weigering en lag er toen dus ook naast maar er weer opgeklommen en verder gerreden en ik was nog 7e van de 20 ook nog. Vraag me nu nog altijd af wat de rest allemaal wel niet in dat parcourtje gedaan heeft.

Dus met vallen en opstaan heb ik het geleerd.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:11

Ik toen ik 10 was. Ik ging voor het eerst los galoperen. De pony voor mij wende af en die van mij ging dus hard galoperen. Ik gleed zo van z'n kont af. Ik schrok er wel van maar ging er meteen weer op. Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:12

volgens mij was ik 12 en reed 3 jaar. was tijdens een springles pony gaf bok onverwacht en malein lag ernaast (en mijn neefje van toen 5 ofzo riep keihard 1-0 )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:21

Ik was 7 jaar en reed nog niet zo lang, de pony spurte weg in gallop en deed ineens een stop, dus ik met een boog eraf! Ben er gewoon terug opgestapt en verder gereden. Wel met de nodige traantjes als ik me goed herinder.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:44

ik ben er vaak genoeg afgevallen Schijnheilig
voor het eerst toen ik 11 was ofzo, van Twingo af.. toen werd ik met een (mislukte) salto gelanceerd omdat ze schrok van een roeiboot in de buitenbak, ik had het al zien aankomen.. ach daar leer je van


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:49

Ik was gloof ik 8, en was met mn pony alleen in de wei aan t rijden. Komt er een trailer langs, begint ie te rennen Clown . Ikke viel dr af, kwam op mn buik terecht auwie dat deed zeer! Scheve mond\ Hihi, ik was pissig, ik stond op, heb hem een schop gegeven en ben weer verder gereden! Haha! Tja, toen was ik nog klein... Schijnheilig

Danielle *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:01

ik geloof dat ik een jaar of 20 was. Ik ben ook vrij laat begonnen met rijden, ik was een jaar of 18 toen ik voor het eerst begon met lessen.

Ik weet niet meer precies hoe het gebeurde maar ik ging over de diagonaal, spoorde mijn paard een pasje aan en die gaf daarop een flinke bok. Ik vloog er voorover af en belande op mijn rug/nek in het zand. Het paard sprong over me heen.

Ik ben er meteen weer opgestapt maar heb nog een week met duizelingen en hoofdpijn rondgelopen Gaaaap Dat was dus geen lief manege paard. Daarna ben ik veel vaker van paarden af gevallen Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:03

volgens mij was ik een jaar of 8 en we waren op een mini camping waar ze een heel schatig shetje hadden waar wij heel de dag mee bezig waren! We hadden er niet veel verstand van, en het zadel moest natuurlijk niet te strak (DAS ZIELIG, we waren 8!!!!En wisten nix van paardjes af!!!!)
Dus wij draven (op zo'n kei klein shetje, hobbeld dus veel) en toen zag hij een sprietje gras en bonk, met zadel en al naar voren gegleden!
Ik lag helemaal in een deuk en bent toen weer lachent er op gegaan! *LOL*

Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:22

ik tijdens mijn 2e les toen ik verplicht in galop moest Extreme duivel Ik was toen 9 jaar.
Ik wou ook gelijk niet meer. Totdat 2 jaar later er een meisje bij mij in de klas zat die ook reed, ik mocht mee en ja.... nu heb ik 2 eigen knollies Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:32

zoooooo das lang gelden de laatste keer was een paar weken terug maar de eerste keer.......volgens mij 13 jaar geleden op een van mijn eertse paardrijlessen toe sloegen alle pony's op hol door de wind op het dak (ofzoiets) . Dat is voor zo ver ik me herineer de eeste keer geweest........ Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:39

Ik was 12 toen ik begon te lessen, en in dat jaar ben ik er heel wat keertjes afgerold. Ach mijn instructrice zei altijd: je moet er minstens 100x afvallen voor je een goede ruiter bent! Tsja, je wilt graag goed worden, dus rollen maar!! Schijnheilig

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 23:19

ik was 12 volgens mij.Van Sjord de fjord.Ik reed al een behoorlijk tijdje daarom mocht ik ook op sjord.Ik weet niet meer precies wat hij deed maar hij draaide ofzo en ging galoperen en toen lag ik ernaast.
De laatste keer weet ik ook nog wel.Van Tilla,half jaar geleden.WE zaten te klooien in de bak en toen wou mevrouw ook de bak uit maar stopte opeens en ik er voorover af Haha!
En een paar weken geleden ben ik voor het eerst gebeten door een paard(dat hij dat durfde Haha! )
waarom ik dat allemaal vertel.... Verward
ach ik heb denk ik zin in kwebbelen Tong uitsteken

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 23:48

toen ik 10 was geloof ik! ik reed net 2 maanden en ik ging op ponykamp, ik reed op zo'n slome pony die niet vooruit te branden was. opeens sprong hij opzij omdat hij ergens van schrok (ja, dat verwachte ik niet!) en toen viel ik er dus af....
maar ik ben ook gelijk weer opgestapt natuurlijk.
ik ben nog nooit van guido afgevallen, en die heb ik ondertussen alweer 3 jaar!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 00:13

dat weet ik niet meer toen ik 5/6 was ofzo *van sheba*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 09:00

Ik weet niet meer hou oud ik was. Zal ong 6 geweest zijn. We gingen met school naar mensen met paarden en iedereen mocht er even op. Het meisje wat naast mij liep vond dat het zo goed ging en zei dat we wel konden draven. Hobbel hobbel hobbel BONK. Het was ook de 1eX dat ik op een paard zat. Ik ben d'r zo weer opgestapt en verder gegaan.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 09:09

ik bben 4 maanden heel goed gevallen dat was ook de eerste keer ik maakt een salto viel voor lasagna en lasagna maakte ook een salto en knalt bovenop mij
sleutelbeen gebroken en mijn zenuwen on mijn arm beschadigt waardoor mijn arm een paar weken verklamd is geweest
maar dat is nu allemaal weer over
en gisteren ben ik voor het eerst na het ongeluk van lasagna afgevallen ik bleef best rustig na de val dus
wen gister heb ik me eigen niet bezeerd

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 09:12

phoe, en ik ben 8 jaar lessen en prive-rijden blijven zitten? (5 jaar op de manege alleen maar op 1 bokker paard gereden Haha! ) Volgens mij sowieso een wonder.

(Ben niet voor niks kampioen Bull zitten in Limburg! Haha! maar das een ander verhaal)

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 09:48

Ik ben er nog nooit afgevallen , ben alleen vorig jaar samen met IJsco onderuit gegaan, dus dat was ook meteen een beste smak.
Kijk ALS ik iets doe, doe ik het ook goed natuurlijk Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 10:36

de eerste keer was tijdens een springles, die pony maakte een onverwachte bocht na de hindernis en toen was t plof. heb dr even om moeten lachen en ben dr toen weer opgegaan en verder gereden. tja wat moet je anders????

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 10:49

Pff dat weet ik allang niet meer, maar ik weet nog wel dat ik altijd moest rijden op een kleine zwarte pony, en toen gingen we springen, en hoe het kwam weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat eerst m'n cap viel en daarna ik (handig hoor zo'n cap Schijnheilig ) Volgens mij ben ik er daarna wel weer opgestapt, maar heb niet meer gesprongen (jah ik ben best een schijterd hoor Haha! )

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 12:14

Nu moet ik hard denken.... heeeel hard...
Ben er zovaak afgevallen! Reedt altijd op de kwalletjes van de manege, dus ja....

Maar de eerste keer was geloof ik van Sweety? Toen was ik 10 ofzo? Het onweerde, opeens een harde knal, zat in de galop, Sweety bokte en stijgerde... en Nikki...... ging BOEMMMM!!! Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, JudithO, Mark0919, Mieke, Regenpier, XXleonieXX en 45 bezoekers