Ophef om de geboorte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat vind je van de ophef omtrende de baby van Alexander en Maxima?

Ach het hoort erbij dus niet zo zeuren.
11 (19%)
Laat die mensen lekker genieten.
14 (24%)
Tja het hoort erbij maar wat minder overdreven mag wel.
32 (56%)

Totaal aantal stemmen: 57


Anoniem

Ophef om de geboorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:53

Wat vinden jullie nou van al die ophef over de geboorte van het nieuwe kroonprinsje of prinsesje??

Ik vind het vreselijk. Laat die mensen nou gewoon genieten. Oke dat het allemaal formeel moet prima. Maar ik zag net op het nieuws al die idioten met drank en oranje zooi voor het ziekenhuis staan. Dan ben je toch niet goed bij je knar?? Heb je dan helemaal geen manieren?
Laat die mensen lekker genieten van hun nieuwe gelukkige gezinnetje!

Bah als die gasten zich nou eens in hun situatie verplaatsen.


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:10

Tsja, het hoort er wel een beetje bij. Maar ik begrijp er niets van... Ook de koninklijke familie zijn mensen die behoefte hebben aan privacy.

* To Belg, or not to Belg *

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:11

Eerst maar afwachten of het kindje gezond ter wereld komt. Dat gezeik snap ik ook niet zo, het is ook maar gewoon een baby'tje. Laat ze lekker met rust...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:14

Eigenlijk merk ik er niet zo veel van, misschien omdat ik met mijn neus de hele tijd op de monitor van mijn compie gedrukt zit om niets van bokt te missen en anders op mijn paardje zit. Zie niet veel tv of lees ook niet veel tijdschriften (behalve die over paarden gaan)

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:22

Tja het is natuurlijk wel de toekomstige koning (of koningin) maar ik vind het echt zó overdreven! ongeloofelijk.
Dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Je gaat toch niet de hele dag voor dat ziekenhuis staan? Alsof ze niets beters te doen hebben..

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:27

Wie heeft zich al ingeschreven voor het jaarlijkse koning(inne)dagsneeuwbaltoernooi in 2043? Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:55

Sorane schreef:
Bah als die gasten zich nou eens in hun situatie verplaatsen.
in hun financiele situatie wil ik me best verplaatsen hoor.

Amor Vincit Omnia

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:12

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
Bah als die gasten zich nou eens in hun situatie verplaatsen.
in hun financiele situatie wil ik me best verplaatsen hoor.
[/quote]

Maar ook in al dat formele gedoe? En al die mensen die je "bewonderen"? Nee dankje . Er was onlangs een enquête gehouden hoeveel procent van de belgen in de plaats van iemand van het koningshuis wilde zijn. Het was iets van een 47%...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:21

Ik vind het een beetje té. Waarom zou zo'n kind wel al die aandacht krijgen, maar een kind wat niet bij die familie hoort niet.
Dan krijg je natuurlijk antwoorden als: 'Het is koninklijk' dan nog... veelste overdreven.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:25

Ik zeg je eerlijk. IK ben echt enorm blij dat het niet gister is geboren.
Gister moest ik namelijk werken.
(Werk in Bronovo).
Van mij hoeft al die zooi niet.
Ze bevalt ook gewoon net zoals al die andere vrouwen die elke dag op verlos liggen. Het is ook maar een mens.

Je gaat nu toch niet daar in die kou staan

22 Januari verwachten we ons kleintje

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:30

uh beatrix kwam net naar het ziekenhuis en keek heel blij! volgens mij is het geboren!!!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:54

ik vind het overdreven hoor

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:11

angelke schreef:
Maar ook in al dat formele gedoe? En al die mensen die je "bewonderen"? Nee dankje . Er was onlangs een enquête gehouden hoeveel procent van de belgen in de plaats van iemand van het koningshuis wilde zijn. Het was iets van een 47%...
ik heb niet voor een koningshuis gekozen en volgens mij niemand hier in nederland.

Amor Vincit Omnia

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:15

Het koningshuis mag best blijven, maar de koning/koningin moet geen politieke functie hebben.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:22

SuperPepeijn"]
[quote="angelke schreef:
Maar ook in al dat formele gedoe? En al die mensen die je "bewonderen"? Nee dankje . Er was onlangs een enquête gehouden hoeveel procent van de belgen in de plaats van iemand van het koningshuis wilde zijn. Het was iets van een 47%...
ik heb niet voor een koningshuis gekozen en volgens mij niemand hier in nederland.
[/quote]

Ach, ik heb ook niet gekozen om in België geboren te worden, ik heb niet gekozen om mens te zijn, ik heb niet gekozen dat ik een zus heb, enz. Zolang (de belgen van het koningshuis dan) niet te raar doen, kan het mij niet zo veel schelen.Dat er mensen daar willen gaan staan met oranje vlaggetjes in de kou, tja, hun keus, ik maak mij er niet druk over Lachen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:25

mij intresseert het geen fluit........ ik ben blij voor hun dat ze een gezond kind hebben.

Ik kan me wel voorstellen dat er andere mensen zijn die zich helemaal verkneukelen hierom..........

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:25

Ach wat leuk !

't Is een prinsesje geworden lees ik net op Teletekst !

Had ik het weer goed ,
eens kijken morgen op het werk waar we ook weer om gewed hadden *LOL* .

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:28

Wat andere mensen doe, kan me niks schelen. Maar ik ga me niet verlagen om als een gek bij het ziekenhuis te gaan staan. Voegt niks toe....
Het is gewoon een kind, net als alle anderen.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:43

angelke"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="angelke schreef:
Maar ook in al dat formele gedoe? En al die mensen die je "bewonderen"? Nee dankje . Er was onlangs een enquête gehouden hoeveel procent van de belgen in de plaats van iemand van het koningshuis wilde zijn. Het was iets van een 47%...
ik heb niet voor een koningshuis gekozen en volgens mij niemand hier in nederland.
[/quote]

Ach, ik heb ook niet gekozen om in België geboren te worden, ik heb niet gekozen om mens te zijn, ik heb niet gekozen dat ik een zus heb, enz. Zolang (de belgen van het koningshuis dan) niet te raar doen, kan het mij niet zo veel schelen.Dat er mensen daar willen gaan staan met oranje vlaggetjes in de kou, tja, hun keus, ik maak mij er niet druk over Lachen.
[/quote]het kan mij anders wel schelen dat er zoveel geld in het koningshuis zit, wat beter ergens anders aan besteed kan worden. en waarom hebben zij meer rechten dan de normale burger? waaraan ontlenen zij dat recht?

ook begrijp ik het gedoe rondom het kind niet, het is voor mij niet meer of minder waard dan de andere duizenden baby's die worden geboren elke dag.

Amor Vincit Omnia

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:05

Daar heb je inderdaad wel een punt SP, dat is ook wat ik zo hypocriet vind aan heel de kerk.Die hangt vol dure spullen, en dan zeggen ze: "Help je medemens."

En het is wel jullie geld(vermoed ik?) dat in het koningshuis gaat, met belastingen. En bij een president kies je er natuurlijk wel voor...Maar dat heeft ook weer zijn nadelen zeker Knipoog.


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:18

Ik vind het wat overdereven. Zo fantastisch is het nou ook weer niet!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:21

Ik begrijp wel dat het op tv is enzo.
Maar als 1 zender dat uitzent is het wel genoeg.
En verder... Laat die mensen lekker. Hoe zouden wij het vinden als je een kind kreeg en iedereen wil dat weten op tv\radio.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:22

Laat de familie en het volk toch genieten! Wat is er nou leuker dan een 'kerst baby' rond deze tijd. Er is toch al zoveel oliebol in de wereld! Laten we dan toch ook met zijn allen genieten van zulk leuk nieuws.
Tuurlijk moet het niet zo zijn dat de familie er mee lastig gevallen wordt, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik denk juist dat zij zeker apetrots zijn en er alleen maar van kunnen genieten!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:25

ik vind het wel terecht dat er zoveel over in het nieuws komt. Ze zijn in weze door ons betaald en dus min of meer een verklaring schuldig. Ik ben tegen het koningshuis en persoonlijk betekent dat kind niets/niets extra's voor mij, maar een btje openheid mag van mij wel dat hoort bij de rol waar ze in weze zelf natuurlijk altijd nog voor kiezen. je hebt namelijk altijd een keuze!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:26

Vind t ook overdreven, tis ook maar gewoon een kind hoor.. Alle programma's worden meteen onderbroken, komen extra nieuwsuitzendingen en iedereen zegt hetzelfde!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _HS_, Amazonbot, Besje, Brimi_Disa, c_alsemgeest, Eliine, Ellen_ov, Googlebot, hagelslag, herr_balou, IASCrawler, Janneke93, Macs, Majestic-12, MoSt81, Paardennamen, RenskeFrea, SentiBot, Snippergroen, Wescha, Westhof, YandexBot en 202 bezoekers