ontstoken oog, hoelang duurt het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-07 19:18

Titel zegt het al, mijn rechter oog+ oogleden zijn flink onstoken.
Heb van HA wel druppels gehad , maar wie weet hoelang dit grapje duurt?
Mijn oog zit helemaal dicht, is paars en traant aan 1 stuk door Clown , is ook lekker op mijn werk, ga dan maar eens jonge paarden rijden Boos!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:20

Eigenlijk zou je gewoon even thuis moeten blijven.. Al het vuil van de stal komt er dan weer in. Misschien met 2 weken?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Moska

Berichten: 3391
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:21

Wat veroorzaakt de ontsteking en ben je ook bij een oogarts geweest? Ik heb drie jaar geleden ook een oogontsteking gekregen, ben naar de huisarts geweest, kreeg de verkeerde druppels en ben vervolgens ruim drie maanden uit de roulatie geweest... Ik kon echt niks meer, zo ziek was ik er van. Later nog een keer dezelfde ontsteking gekregen en toen direct naar de oogarts geweest, deze was binnen een maand over. In die tijd heb ik wel gewerkt, maar dan met een ooglapje, op zich een prima oplossing voor werken met de computer, paardrijden deed ik zonder.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*


daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:23

Het duurt meestal een week per oog en meestal gaat de ontsteking over naar het andere oog. Ik mocht latste in totaal bijna 2 weken geen lenzen in, make up op en niet naar stal. Mocht wel werken zolang ik het beeldscherm kon lezen Haha! en niet gek werd van de hoofdpijn of misselijk werd.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-07 19:35

Bij mij komt het doordat er een kras over het (hoorn?) vlies zit en daar is toen een bacterie in gekomen, en doordat ik er lekker in ben gaan wrijven is mijn hele oog inclusief oogleden gaan ontsteken.
Wilde ook niet thuis blijven van mijn werk, vind het ook zo l*llig om te zeggen, ja ik heb een zeer oog, ik kom niet.... Paarden moeten toch eten hebben en gereden worden. Maar doordat ik er dus ook niks mee zie is dat erg lastig, auto rijden trouwens ook, moet zo de snelweg over maar vind het best eng, terwijl ik normaal echt kan genieten van auto rijden...
Maar als ik het goed begrijp ben ik hier dus wel een weekje zoet mee.? Was het vergeten aan de HA te vragen.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:40

Minstens, als je tenminste wel je oog schoonhoudt. Lijkt me ook niet veilig met autorijden, met 1 oog kan je toch een stuk minder diepte zien.
Ik heb laatst ook oogonsteking gehad, maar toen was m'n oog rood en voelde ik er zelf eigenlijk niks van. Dat heeft twee weken geduurd, toen ben ik naar de huisarts gegaan, heb zalf gekregen en toen was het binnen paar dagen weggetrokken. Maar heb nog wel ruim een week de zalf gesmeerd en geen lenzen in gedaan. Dat was dus een stuk minder ernstig als wat jij hebt.
Misschien stom idee.. maar als je naar stal moet misschien een stofbril opzetten dan komt er minder stof in je oog. Al zou ik toch komende paar dagen het proberen te vermijden. Blind worden is ook niet alles.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Kiim__x

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Op het paard op de Veluwe

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:43

Ik had vuur rode ogen. Ook druppels gehad. Hele dag tranen, 's ochtends ogen dicht. Het heeft bij mij zo'n 3 à 4 weken geduurd.

All I want is the wind in my hair, to face the fear but not feel scared. <3

LaraCroft

Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:26

Ik heb 1 keer oogontsteking gehad, maar ik was naar de opticiën geweest (was ik toevallig in de buurt) die kon me precies vertellen wat ik had, en zei dat ik het een week aan moest kijken en als het dan nog niet over was even naar de dokter gaan. Binnen een week was het over.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-07 11:20

Kiim__x schreef:
Ik had vuur rode ogen. Ook druppels gehad. Hele dag tranen, 's ochtends ogen dicht. Het heeft bij mij zo'n 3 à 4 weken geduurd.


Zo! Daar word je ook niet vrolijk van!!!
Heb er nog wel last van maar een stuk minder. Aleen op mijn werk is het erg lastig, heb er gewoon een gaasje voor geplakt, staat erg stom, maar dan komt dr tenminste geen stof in Vork
Is nu nog syeeds rood en aan het tanen, maar wel al eensstukje opengelukkig, dus kan weer wat diepte zien.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

sidneey

Berichten: 2399
Geregistreerd: 20-07-05

Re: ontstoken oog, hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:45

bij mij duurt het nu al twee jaar Bloos
het is al een stuk minder als eerst, maar over gaan doet het niet..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, GrapeshotBot, littletash, nicolailover, Rose94, Sjors__ en 139 bezoekers