Vraag aan verzorgers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Vraag aan verzorgers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 11:44

Ik vroeg me af hoevaak jullie, jullie verzorgpaard rijden pw.
En wat jullie dan doen.
Eigenlijk wil ik is iets gaan doen met mijn verzorgfjord wat ze nog nooit heeft gedaan, omdat we vaak hetzelfde doen.
Dus, hebben jullie nog iets speciaals wat ik alleen kan doen te paard?
Alvast bedankt!


_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:01

ik kom elke dag bij ze het zijn er nu 5. op de genen die oud genoeg zijn berijd ik ze of zonder zadel crossen een kilometer of 2 over de vlakte. springen. hindernis baan om pionen. het bos in. spelletje. over boomstammen springen etc.

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:08

Ongeveer 2x per week.. ivm met andere sport en school. anders was ik wel vaker gegaan!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:10

Ik kan hem elke dag rijden, het is vooral dressuurmatig trainen, en af en toe springen. Niemand anders rijdt hem voor de rest, behalve soms eens in een les.
Het is dus inderdaad een manegepaard, maar deze is meer voor de handel, of zoals de "baas" het noemt, je eigen paard Haha!.

Je kan ook met je verzorgpony bv laten wennen aan een zeil etc, maar alleen als je weet dat je hem kan houden.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:14

Ik rijd Nicoline 4x per week. Op zondag heb ik altijd les.
Meestal dressuur ik, maar sinds kort maak ik ook weer eens sprongetje. En na het rijden VD ik soms wat met haar. Ze kent nu "voet" en een beetje de buiging (ze is 10 jaar en leert dus wat trager Haha!).

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:14

voor mij zijn het net mijn eigen paarden.
ik heb vaste afspreken dat ik ze doe.
maar wil ik tussendoor komen om te rijden ofzo
dan kan dat altijd.
en in september gaat ze studeren.
en is ze alleen in het weekeind thuis dus dan doe ik ze 5 dagen in de week.
en ik ga vaak het bos met ze in vinden ze heerlijk.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:23

ik rijd 5 keer per week een uur tot 2 uur. Ik ga in ieder geval iedere week 2 keer crossen en op zaterdag naar het bos. Meestal ga ik op donderdag een beetje dressuren in de wei of juist slalommen op straat. En dan weer een keer een sprongetje van takken opbouwen of een dubbele sprong maken. Als er ergens plassen zijn ben ik er ook meteen te vinden. Die schijtert van mij wil er niet doorheen namelijk --> we doen nu aan plasspringen Tong uitsteken

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:03

vorig jaar september mocht ik een pony opleren en inrijden.Ik ging elke dag,en 4x in de week reed ik.Na een tijdje reed ik in principe elke dag,en af en toe een dagje rust.Daarna verhuisde ze van weide,dus kon ik nog maar 2x in de week gaan.
Sinds eind november met ik gestopt met haar te verzorgen,want ik kreeg steeds ruzie met de eigenaars en het andere meisje dat met haar reed.
Nu heb ik een half pension paard,en met hem rijd ik 3 dagen in de week.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:10

Ik rijd 6 keer per week, ik heb deze pony ingereden en nu rijden we bijna elke dag dressuur, en soms springen. 1 keer per week ga ik naar les, en af en toe wedstrijden in het weekend. Ik mag helaas niet met haar buitenrijden...ze staat nl. aan een hele drukke weg met geen ruiterpaden ofzo in de buurt. Mijn andere (staat op dezelfde fokkerij) rijdt ik ong. 2 keer per week, die hoef ik alleen maar een beetje in beweging te houden want die wordt later weer doorverkocht.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:24

ik rijd zo'n 2 keer per week op Lodewijk en Rascal. Ik heb met hun gereden, wel eens een buitenrit gemaakt maar daar was altijd iemand bij. Ik heb gesprongen gelangeteugelt, Lodewijk en Rascal kunnen ook voor de kar...

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:23

Ik rijd Hof 5/6 x in de week. Ik rijd meestal met hem dressuur, en voor de afwisseling soms eens naar buiten of een sprongetje maken. Heel af en toe longeren ..

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:44

2 a 3 keer per week. De ene keer buiten rijden. De andere keer dressuur en dan weer springen. Met mijn verzorghaf kan ik nog niets doen want die moet nog ingereden worden. Dus de ene keer zadel erop en longeren. De andere keer wandelen. En dan alleen poetsen en kroelen en longeren om toch beweging te krijgen

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:30

Ik mag elke dag Vasco doen als ik wil. Ik laat hem wel eens vrij springen. Ik ben ook bezig om spaanse pas aan hem te leren.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:45

Als je 7 dagen in de week gaat kun je heel veel verschillende dingen doen:
- dressuren
- springen
- longeren (met of zonder balkjes)
- NH-en
- wandelen
- oefenen op je zit door een ander te laten longeren en zelf zonder beugels en teugels te rijden en oefeningen te doen
- het paard een dagje vrijgeven en die dag alles (incl paard) goed schoonmaken en verder lekker tutten met het paard

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:00

De ene week 2 keer, de andere week 3 keer.
Op dit moment rijd ik haar iedere keer (meestal dressuur, af en toe een klein sprongetje of naar buiten), omdat haar eigenaresse ook niet zo vaak en ook niet lang rijdt de laatste tijd (ivm ziekte) en ze ook erg fris is.

Als de eigenaresse vaker rijdt, ga ik ook wel eens met haar wandelen ofzo, of iets anders, maar niet rijden. Gewoon een dagje een beetje tutten enzo, extra lang in de paddock etc.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:01

ik rij 1 a 3 keer per week, ligt eraan hoeveel tijd ik heb en of het weer het een beetje toelaat

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:07

Toen ik nog verzorgpony's had kwam ik er toch wel zo'n 4 a 5 keer in de week. Meestal ging ik dan rijden, en in het weekend vaak buitenritjes met de eigenaresse op haar andere pony. Soms ook alleen even lekker knuffelen en alleen stal mesten.
Met de shetjes ging ik vaak wandelen en invlechten e.d.


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:09

Herlando 4x en Macho verschilt. Maar iig 2 dagen, en af en toe vaker want dan ga ik samen met de eigenaaresse Macho samen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:12

Twilight is mijn verzorgpaard Haha! en ik ben de enige die haar rijd.
Dat is meestel 3x in de week.
Maar ik ben er elke dag en dan krijgt ze wel knuffels Lachen

Verder ben ik vrij in hoe vaak ik rij en wat ik dan doe.
het is de bedoeling dat ik haar het een en ander leer.
Voornamelijk dressuur, maar omdat ik het ook leuk vind een sprongetje te maken heb ik dat nu ook een paar keer gedaan en dat vind de eigenaar alleen maar prettig.
Hoe meer ze kent hoe beter. Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:16

Ik ga 2 keer per week naar Oki, heb één keer een uur les, het andere uur rijd ik vrij in de bak, dressuur.

Sprongetjes maken wil ik zelf eerst goed leren (dus les) en daarvoor meot ik haar eerst beter in de hand hebben... uitrijmogelijkheden zijn er niet, dus buitenrijden is niet echt mogelijk (en bovendien vind ik mijn botten wel mooi, heel als ze zijn Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:27

Shetty schreef:
ik rijd zo'n 2 keer per week op Lodewijk en Rascal. Ik heb met hun gereden, wel eens een buitenrit gemaakt maar daar was altijd iemand bij. Ik heb gesprongen gelangeteugelt, Lodewijk en Rascal kunnen ook voor de kar...



Nou moet iemand mij toch eens vertellen wat gelangeteugelt is...dat ken ik niet
Is dat iets nieuws, of gewoon een verbasteringswoord voor iets ?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:51

Ik kan er altijd heen wanneer ik wil behalve op zondag.
ivb met school kan ik ongeveer 3 keer per week, soms wat meer en in vakanties kom ik er 6 keer (dus iedere dag behalve zondag)
Met de pony's die onder het zadel zijn beleerd rij ik vooral dressuur, maar voor de afwisseling ook wel ees springen of buitenrijden.
Met de jonge pony's ga ik vaak gewoon poetsen, wat aan de hand stappen en draven en sommige ook een beetje longeren en met een 1,5 jarige pony doe ik wat vrijheidsdressuur

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:52

Niet, lange teugel een enkele keer met mijn verzorgpony en wandel af en toe met hem. Als Dennis z'n verzorgmeisje op Dennis gaat rijden neem ik hem af en toe aan de had mee.
Het is een jong Dartmoor hengstje die nog bijna niets kan en ik hand en verkeers mak aan het maken ben om hem volgend jaar te gaan betuigen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:08

Ik weet nou dankzij Dennis dat er met langeteugelen gewoon werken met lange lijnen bedoeld wordt, 'nepmennen' zoals wij dat noemen Haha!

Wist echt niet dat dat hetzelfde was, ik hoor dat hier nooit eigenlijk....

Sorry voor t offtopic gaan

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:11

Ik rijd Darwin 3 a 4 x per week. De overige dagen staat ie lekker in de weide met zijn maatje, of wordt er marathon mee gereden... Genoeg afwisseling dus. Ik rijd voornamelijk in de bossen, heel af en toe in de bak...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Foreverkliek, irene_sarah, LouLouB, MyChoice, NRJ en 135 bezoekers