stel je hebt een stal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 20:54

en een paar balen stro, waar letten jullie nou op als jullie de stal klaarmaken?

zelf vind ik het erg belangrijk dat het dier niet op de betonnen vloer staat. en dat de randen hoger zijn dan de rest...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:56

heel dik opstrooien, tot de knietjes in het stro Kusje En de buitenkanten idd ietsje hoger. Maar waarom vraag je dit?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:57

Ik verspreid gewoon een paar plakken (ongeveer 3 in mijn 3x3m stal) en ik zorg dat je de vloer niet echt meer kunt zien. Naja, Sevin banjert toch alles onder (net een Koe ) , dus echt schoon en netjes is het niet de volgende dag niet meer...

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 21:08

Citaat:
Op 2001-10-27 20:56, schreef Nonnie:
heel dik opstrooien, tot de knietjes in het stro Kusje En de buitenkanten idd ietsje hoger. Maar waarom vraag je dit?



haha, dat doe ik dus ook altijd.

ik vraag dit uit pure belangstelling en om te weten wat anderen nou belangrijk vinden. je ziet zoveel verschillende stalinvullingen, sommige dieren staan op een natte vloer, anderen idd tot aan de knietjes in het stro Lovers

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:11

ja, toen ik nog op de kliniek werkte, deed ik dat altijd zo...Elke dag helemaal goed uitmesten, en dan weer minstens een halve baal opstrooien. Alleen jammer dat dat "gezellige"effect na een paar uurtjes weer helemaal weg is.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:14

Er moet zo veel stro in dat ik na 24 uur nog met mijn mooiste schoenen zo de stal in kan stappen. Beetje een dom voorbeeld maar ik wil dat de stal geel van het stro zien en niet bruin van de stront, ook na 24 uur.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 21:19

Haha! dat doe ik dus ook iedere ochtend jippie, om ze buiten te zetten voordat ik naar school sta, hop met m'n schone goeie schoenen de stal in... en ze blijven schoon *LOL* Lachen

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:20

Ja, dat zou ik ook wel willen Haha! Meestal lukt dat ook wel, maar we hadden bijvoorbeeld een hengstje, die schoof alles(echt alles) naar achteren in een hoekje, en gebruikte die als persoonlijke mesthoop Frusty Tja, dan kun je na 24 uur zelfs niet eens meer met kaplaarzen die stal binnen Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:39

Ik gooi op lottel zijn vaste mestplek maar een beetje stro. verder strooi ik dik op in het midden van de stal. Daar ligt hij altijd. 's Morgens heeft hij dan mooi het stro wat tegen de randen aan gelopen maar ligt er middenin nog het meeste daar waar hij lekker Slapen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 00:38

Toen ik zelf nog uit kon mesten had i een laag zaagsel voorin in het midden wat het vocht opnam, en daarover een lekkere laag stro. Als je er genoeg in doet, dan blijft de stal schoner en droger en kost het je uiteindelijk niet eens meer stro. Helaas ben ik nu afhankelijk van anderen. Mogen zelf niet uitmesten op nieuwe stal.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 00:50

ik ga van de winter zo doen dat je de grond absoluut niet aan kan raken dus een lekker dik laagje
maar niet echt veel want de volgende dag moet ik toch weer uitmesten
meneer het varken maakt namelijk elke dag zijn stal vies