Ik ben vandaag bevroren en heb een miskraam gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik ben vandaag bevroren en heb een miskraam gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 19:15

Vandaag was ik weer naar mijn verzorgpony's geweest. Daar hebben ze ook een minishetje die ik soms ook beetje verzorg en longeer of mee wandel.
Die bleek nu dus 6 maanden drachtig te zijn en vanochtend heeft ze een miskraam gehad Verdrietig
Ik heb het ook gezien, een gedeelte. De achterbeentjes, ze leken zo volmaakt alleen in het klein, ze waren ongeveer 10 cm lang. Ook de nageboorte heb ik gezien alleen van de rest van het lichaam heeft nog niemand gevonden.
Ik vind het zo jammer!

Maar ik bedn ook met een andere verzorgster van depony's naar buiten geweest op Brenda. We zijn 2,5 uur weggeweest en hebben heel veel gestapt. Brenda was fantastisch maar 2 schrikreacties en geen neiging tot op hol slaan!
Maar het laatste stuk van de rit was niet echt leuk, we hadden het zo koud! Onze voeten en handen vroren er echt af, midden op de dag was het 1 graad boven nul dus nu vroor het zeker wel!

Toen paardjes op stal gezet, beetje gepoetst en ik moest toen nog naar huis fietsen en toen kwam ik thuis.........
Pijn dat mijn handen deden! Gelukkig is dat nu ook weer over en heb ik een fijne middag gehad op het nieuws van Snoopy na dan Ach gut

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:20

Fijn dat het rijden met Brenda zo goed gaat OK dan!

Maar jammer van het shetje. Arm beestje. Hopelijk gaat het met de andere merries beter.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:51

Heey Blacky had pas ook een miskraam Boos! je zag alleen de nageboorte in haar reet hangen.. maar we wisten nog geens dat ze drachtig was maja ze is nu weer helemaal de oude..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:10

IloveShets schreef:
Heey Blacky had pas ook een miskraam Boos! je zag alleen de nageboorte in haar reet hangen..


Sinds wanneer komen veulens via de kont?

Erg vervelend, maar hoe bedoel je nou dat ze de rest van het lichaam niet hebben kunnen vinden? Maar oppassen dat het er niet nog in zit!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:18

stef schreef:
Erg vervelend, maar hoe bedoel je nou dat ze de rest van het lichaam niet hebben kunnen vinden? Maar oppassen dat het er niet nog in zit!


De stal is schoongemaakt maar ze kan erop hebben gestaan, daarom kan het zeg maar geplet zijn en niet meer te herkennen zijn. Ik weet dat het niet smakelijk is maar zo'n beestje was nog zo week, vooral het hoofdje is na 1 keer erop staan niet meer te herkennen. Verdrietig
Het veulen is er wel helemaal uit hoor, dat is bijna zeker en volgens mij was de dierenarts ook al langs geweest maar dat weet ik niet helemaal zeker.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:27

met 6 mnd heeft het de grote van een klein hondje (jack russel o.i.d.) dat zie je echt niet zomaar over het hoofd, ook niet als het plat is

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:24

ach gos fleur! Wat naar dat je dat hebt gezien!
echt zielig voor de shet hee!

fijn dat het met Brenda zo goed ging.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:31

jeetje dat lijkt me een vreselijk gezicht..sterkte ermee..

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:51

IloveShets schreef:
Heey Blacky had pas ook een miskraam Boos! je zag alleen de nageboorte in haar reet hangen...


Hmmm... dit klinkt niet bepaald vriendelijk Scheve mond

Maar ik vind het ontzettend vervelend voor je Fleury! Lijkt me geen prettig gezicht...

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:00

lijkt me echt zo erg om mee te maken echt zielig. sterkte