Etterbakje van een manegepony : -)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Etterbakje van een manegepony : -)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 16:59

Gisteren ben ik voor de gein even naar m'n oude manege geweest, deze is ondertussen overgenomen en behoorlijk veranderd. We gingen even bij een ponyles kijken want ik dacht dat ik een ex-collega'tje van me hoorde lesgeven (en dat klopte Haha! ).

Onderweg naar de bak zagen we een Fjord loslopen met alles erop en eraan, beestje werd gevangen en ruiter + pony liepen weer verder naar de bak. Ondertussen liepen wij er vlak achter en konden dus zien wat dit etterbakje flikte. Hij sprong naar rechts, zodat de ruiter hem niet meer kon houden en draaide dan vliegensvlug om en trapte gericht naar het meisje Boos! , echt vuil !

Dit gebeurde nog twee keer en toen heeft mijn man de pony maar gevangen en voor het meisje naar de bak gebracht. Zelfs bij hem probeerde het dier uit te halen en gericht te slaan, had nu geen effect omdat hij niet losliet. Tijdens de les bleef het beest alleen maar in het midden rondjes draaien en hij heeft 1 x een mega-bok gegeven zodat het meisje er af vloog.

Ik heb er niks op tegen dat een pony een beetje pit heeft, maar in dit geval had ik toch wel wat meer begeleiding willen zien in het naar de bak brengen van het beestje. Vroeg of laat slaat de Fjord een keer raak en dan zijn de gevolgen niet echt prettig denk ik. Toen ik daar nog werkte hadden ze een steigerpony die wij zelf elke keer naar de bak brachten om ongelukken te voorkomen.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:13

als ik daar zou rijden weet ik zeker dat dat mijn favoriete pony zou zijn Haha!

op mijn manege kwamen dus ook gerelegeld zulke pony's en ik ze wisten gewoon al dat ik dat wel leuk zou vinden en ik hoefde dus nieteens te vragen of daar op mocht rijden..ik werd er gewoon op gezet Haha! .

En ik blijf het geweldig vinden zulke pony's, maar toch vind het wel onverantwoordelijk dat ze zulke pony's gewoon de lessen ingooien alsof het beginnerspony's zijn, er gebeuren jaarlijks teveel ongelukken door zulke rotknollen. Ik heb dus ookal de nodige blessures gehad; gebroken sleutelbeen, gekneusde neus (paar keer), gekneusde pols, enkel, schouder en natuurlijk de nodige bloeduitstortingen, blauwe plekken en schaafwonden Haha! .

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:28

Ik vind dat een paard dat regelmatig trapt absoluut niet op een manege hoort. Die heeft 1 consequente eigenaar nodig die het slechte gedrag steeds onmiddelijk afstraft, niet 100 verschillende mensen die er allemaal anders op reageren. Ik zou de manege-eigenaren maar eens uitleggen wat voor risico ze verzekeringstechnisch lopen, want dat is echt een nachtmerrie...

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:40

Sorry dat ik het zeg maar... wat een rotbok! Bloos Als het paardje echt gericht slaat, echt met de bedoeling dat meisje te schoppen, vind ik niet dat zo'n beestje op een manege thuishoort


Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:53

Dat hoord eigenlijk niet nee... Ik ben het hiermee wel metJoylady eens!!!!

Fenna :+:

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:28

oww
was dat bij Stal Lota?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 19:08

Nee, die stal ken ik niet Haha! . Als ik volgende week in de buurt ben zal ik de eigenaresse er eens over aan schieten, maar meestal wordt zoiets niet echt in dank afgenomen en moeten er eerst echte ongelukken gebeuren Scheve mond

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:42

Ik vind ook dat deze pony niet op een manege thuishoort. Maar jammer genoeg kom je dit soort manegepony's maar al te vaak voor...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:54

Kan je zo nog een manege opnoemen waar zoiets gebeurd...
Twee zelfs, waarvan ene ook nog illegaal is ook...maja...

Zo'n pony hoort niet op een manege thuis.
Die verdient (jaja) een consequente baas die dit soort gedrag niet tolereert.
Is voor beide partijen wel zo fijn

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:16

JoyLady schreef:
Sorry dat ik het zeg maar... wat een rotbok! Bloos Als het paardje echt gericht slaat, echt met de bedoeling dat meisje te schoppen, vind ik niet dat zo'n beestje op een manege thuishoort


Idd, duidelijk geval van een ponytje die niet op een manege thuishoort....
Vind ik zielig en nog gevaarlijk ook!

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:23

Het is zeker gevaarlijk! Dat soort pony's hebben een consequente baas nodig, die ze manieren bijbrengt! Voor onervaren kinderen is zo'n pony echt een gevaar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 6 bezoekers