Kür --> zelfde muziek als Anky??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Kür --> zelfde muziek als Anky??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 14:58

Ik dacht het helemaal voormekaar te hebben....
Leuke muziek gevonden voor mn kür, iemand die het goed in elkaar kan zetten, leuke proef bedacht...

Maar nou zit ik net een oude video te kijken met allemaal oude küren op muziek, waaronder die van Anky van Grunsven in den Haag, 1994.
Blijkt dat haar drafmuziek gewoon dezelfde is als die ik voor mezelf in gedachten had!
Het gaat om Eloise van Barry Ryan, gespeeld door het London Symphoy Orchestra....

Nu zit ik dus hevig te twijfelen of ik deze muziek wel moet nemen, want om nou op dezelfde muziek te gaan rijden als Anky.... Scheve mond
Wat vinden jullie? Doen of niet?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:02

Als het alleen om de muziek gaat tijdens de draf, zou ik het gewoon zo houden hoor. Wat maakt het uit? Het is al bijna 10 jaar geleden. Er zullen wel meer mensen die muziek hebben gebruikt en waarschijnlijk zullen er weinig mensen zijn die zich kunnen herinneren dat Anky die muziek ook een keer heeft gebruikt...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:05

gewoon doen!!.
en ben het met georgette eens~!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 15:05

Tsja, ik het het idee dat de meeste kürjuryleden al die proeven van Anky goed kennen (lijkt me)....

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:07

Gewoon doen hoor ,
er is altijd wel iemand die het al eens heeft gebruikt....

Zolang het maar bij een klein stukje blijft en je geen hele kür kopieërt of diverse andere bestaande küren aan elkaar plakt , valt het wel mee toch ? Lachen

Als je het zelf niet fijn vindt kun je natuurlijk gerust even zoeken naar iets anders , maar wie heeft Werth dat wel weer eens gebruikt Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 15:16

Ja, is misschien wel zo..
Maar ik zou er bijvoorbeeld minder moeite mee hebben als 'gewoon' iemand hier uit de buurt ofzo het zou gebruiken, maar Anky...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:29

ik zou het gewoon doen, je hebt neit expres gekopieerd dus..

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:05

Ze gebruikt die kur allang niet meer en volgens mij (ik weet het niet meer zeker) is het draf gedeelte later zelfs veranderd. Als je maar niet dezelfde figuren rijdt en daarnaast nog andere muziek gebruikt is er niets aan de hand.
Er zal toch steeds minder muziek komen waar nog geen kur op is gereden.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:45

Bettine schreef:
Ja, is misschien wel zo..
Maar ik zou er bijvoorbeeld minder moeite mee hebben als 'gewoon' iemand hier uit de buurt ofzo het zou gebruiken, maar Anky...


Kijk anders of je aan hetzelfde muziekstuk kunt komen, alleen dan door een andere band/orkest gespeeld als je er zelf moeite mee hebt? Rijd je in ieder geval een stuk fijner lijkt mij!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:48

Georgette schreef:
en waarschijnlijk zullen er weinig mensen zijn die zich kunnen herinneren dat Anky die muziek ook een keer heeft gebruikt...



nou eeeuhm de kur van Anky in Den Haag - 1994??? Neem toch wel aan dat 'men' die nog niet vergeten is...! Haha!


Overigens, als het gewoon een deel van je kur is en je er ook genoeg andere muziek in hebt zou ik het er niet om laten hoor.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:10

Dat is niet alleen de muziek van de kür in Den Haag, maar Anky heeft dezelfde muziek opnieuw gebruikt (maar dan bewerkt door Slings en Kerkhof) voor haar winnende Kür in Sydney!!! Dit is namelijk de Song song blue-kür.......
Die staat niet alleen in het geheugen gegrift van veel juryleden, maar ook van menig ander (dressuur)liefhebber.
Tja, kun je geen andere muziek vinden. Er is zoveel keus, kan me niet voorstellen dat je niet wat anders kunt vinden..........

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:44

Kom op zeg, het is bijna 10 jaar geleden!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:49

Georgette schreef:
Kom op zeg, het is bijna 10 jaar geleden!

Als je m'n vorige reactie had gelezen, hade je geweten dat het ook om de muziek gaat van de gouden kür in Sydney 2000. Is dat al 10 jaar geleden???

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:04

Ook al heb je niet bewust gekopieerd zou ik het niet doen geloof ik.
Ik ben een dressuurfreak en ken de muziek die Anky gebruikte vrij goed.

Ik zag van de zomer ook een Z2 kur waar exacte dezelfde muziek werd gebruikt uit een Anky kur en mijn reactie was niet erg positief Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:12

Aimee schreef:
Dat is niet alleen de muziek van de kür in Den Haag, maar Anky heeft dezelfde muziek opnieuw gebruikt (maar dan bewerkt door Slings en Kerkhof) voor haar winnende Kür in Sydney!!! Dit is namelijk de Song song blue-kür.......
Die staat niet alleen in het geheugen gegrift van veel juryleden, maar ook van menig ander (dressuur)liefhebber.
Tja, kun je geen andere muziek vinden. Er is zoveel keus, kan me niet voorstellen dat je niet wat anders kunt vinden..........

Het staat mij ook nog heel erg helder voor de geest hoor

Bettine, als je die muziek toch gebruikt, dan belet je jezelf een eerlijke beoordeling als je een jury treft die het stuk ook kent. Verder ben ik het wel met Aimee eens, dat er zo ontzettend veel muziek te vinden is.
Nou ja, ik snap ook wel dat je net dit stuk wilde, met net die sfeer en uitstraling.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 15:13

Aimee schreef:
Dat is niet alleen de muziek van de kür in Den Haag, maar Anky heeft dezelfde muziek opnieuw gebruikt (maar dan bewerkt door Slings en Kerkhof) voor haar winnende Kür in Sydney!!! Dit is namelijk de Song song blue-kür.......
Die staat niet alleen in het geheugen gegrift van veel juryleden, maar ook van menig ander (dressuur)liefhebber.
Tja, kun je geen andere muziek vinden. Er is zoveel keus, kan me niet voorstellen dat je niet wat anders kunt vinden..........


Het is niet dezelfde muziek als uit Sydney, ook niet bewerkt, die uit Sydney heb ik nlk ook op video zitten kijken gister...

Ik ben inmiddels al op zoek naar andere muziek idd, maar ik wil wel graag van hetzelfde orkest, om het geheel een beetje in stijl te houden...
Als ik écht niks anders vind moet ik het misschien maar gewoon doen, maar het lijkt me dat er toch wel iets anders te vinden is...

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:18

Waarschijnlijk klinkt het wat anders, maar Anky heeft wel degelijk dezelfde kür gebruikt in Sydney als in Den Haag (zoals ik al zei, wel aangepast). Dit omdat de Song song-blue-kür toch de enige echte Bonfire-kür is...........

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:19

Een beetje jury zal hiervoor heus geen punten aftrekken. Zelfs internationaal komt het wel eens voor dat ruiters bepaalde stukken muziek tegelijkrtijd gebruiken. De ruiters kunnen het toch niet helpen dat ze toevallig dezelfde smaak van muziek hebben?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 15:22

Aimee schreef:
Waarschijnlijk klinkt het wat anders, maar Anky heeft wel degelijk dezelfde kür gebruikt in Sydney als in Den Haag (zoals ik al zei, wel aangepast). Dit omdat de Song song-blue-kür toch de enige echte Bonfire-kür is...........



Sommige stukjes zijn idd hetzelfde, maar het stuk dat ik voor mijn kür wil gebruiken zit er in die van Sydney niet in!
Song song blue wel ja!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:22

Het komt zelfs voor dat ruiters de kür rijden van een ander. Zo was ik met Anky op concours en klonk in eens haar kür-muziek, er was alleen een ander aan het rijden. Geloof me, ze was niet blij......

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:32

Bettine schreef:
Sommige stukjes zijn idd hetzelfde, maar het stuk dat ik voor mijn kür wil gebruiken zit er in die van Sydney niet in!
Song song blue wel ja!


Klopt, de kur in Sydney was niet dè song song blue- kur maar een kur met muziek uit verschillende voorgaande kuren.
Toch blijf ik het onzin vinden te stellen dat men de kur van 10 jaar geleden zolangzamerhand wel vergeten is, ik en een heleboel mensen met mij hebben de Song song blue kur nog goed in het geheugen hoor!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:55

Vooral nu er een tijdje terug een video band te koop was bij het kruidvat boor 5 of 6 euro met alle kuren van Bonnie erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:19

O die muziek heb ik ook wel eens gebruikt voor een pony-kur, in 96 of zo. Gewoon gebruiken, Anky heeft die muziek trouwens alleen in Den Haag gebruikt, voor de wereldbekerseries die ze daarna nog met die bekende "song sung blue" kur heeft gereden had te andere drafmuziek.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:21

Aimee"]
[quote="Georgette schreef:
Kom op zeg, het is bijna 10 jaar geleden!

Als je m'n vorige reactie had gelezen, hade je geweten dat het ook om de muziek gaat van de gouden kür in Sydney 2000. Is dat al 10 jaar geleden???
[/quote]

Bloos! SORRY!!! Dat had ik niet gelezen...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 12:39

Ik heb gister nog een tijdje gezocht, en heb nu een ander ook geschikt drafnummer gevonden, voor mijn eigen gevoel is dat toch fijner.
Ik heb nu Saturday night's allright for fighting, klink gelukkig ook goed, en het goeder ritme enzo, dus dat doe ik die wel!