SniK...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

SniK...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 14:22

Woensdag kwam ik bij de stal, en het was al pikkedonker Schijnheilig Ik de wei in (en die is nogal groot) om Pia op te halen. Na 10 minuten stond ze op stal, en ik opgezadeld enz. In stap was ze al lekker ontspannen, maar toen ik aandraafde bleek ze kreupel te zijn... Verward Nouja, kan een keer gebeuren, hoeven nagekeken, maar niks bijzonders. Eigenaar erbij gehaald, een paar daagjes rust voor Pia. Toen ben ik nog maar een keer de wei ingelopen om Melanie op te halen. Toen die op stal stond ging ze lekker kuilvoer eten, wat er net in was gedaan. Ze at een paar happen, en ze verslikte zich. Ik wilde haar opzadelen maar heb het even aangezien. Uiteindelijk kromp ze steeds ineen met haar hals, en toen ehb ik de eigenaar er maar weer bijgehaald. Samen een poosje staan kijken, er kwam toen ook slijm uit en ze had ene soort braakneigingen, dus de dierenarts gebeld. Ze bleek zich gewoon verslikt te hebben, meer niet. Even in de gaten houden en dat was dat. Zaterdag Pia weer geprobeerd, maar nog steeds(wel minder) kreupel. Melanie was weer beter, dus die maar opgehaald. Ze nam 1 hapje, weer verslikt.... Hoezo pech? Huilen


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:33

laat de da even haar keel nakijken. Zit er niks in wat er niet in hoort? Of is er wat mis met haar keelkop? Of ligt het aan de kiezen, laat er eens naar kijken, lijkt me wel verstandig.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:17

Das idd pech... Ach het komt vast allemal wel weer goed... Maar het blijft wel raar dat ze zich 2x verslikt, heb dat zelf nog nooit meegemaakt!!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:32

ik heb van de zomer een draver(GAYJO,van de draververkiezing hier op bokt)) voor de verkoop gehad die zich ook verslikt had,ik zag hem in de verte staan ,slijmslierten kwamen uit zijn neus en ook braakneigingen leek hij te hebben.
de veearts heeft het gebrobeerd met eerst een prikje die de slokdarm zou verwijden,dat hielp niet,toen een sonde door de neus om het verder te duwen ,maar ook dat hielp niet.ikmoest hem even afzonderen zonder voer en water en ze zou een 2 uur later terugkomen.
hij stond er nog hetzelfde bij,weer een sonde door de neus met water erin om het door te spoelen maar hij kreeg toen van al die bewegingen in zijn neus een bloedneus,JA,EN SCHRIK NIET er komt zo'n 4 literbloed uit zijn neus lopen of de kraan openstaat.

verder met een sonde was niet meer mogelijk.
afgezonderd moest ik deze draver een nacht achterlaten. de volgende moest ik bellen hoe hij er bij stond.
ik ben nog een aantal keren gaan kijken.de volgende ochtend 8 uur was hij weer helemaal normaal.hij begroette me toen ik met mijn autootje bij de wei aankwam.hij had dorst en honger!

biks op de grond was geen optie meer voor hem omdat hij het te gehaast naar binnen ging zuigen.dus een voerbak aan het hek was voor hem de oplossing.

s'middags is de veearts nog geweest voor een prikje en ik moest de eerste weken! zijn temperatuur in de gaten houden want een longontsteking volgt zo'n verslikking wel eens op!

deze draver heeft er niets aan over gehouden en heeft nu een leuke baas!
de rekening was schrikbarend (ruim 300 euro) maar ja ,als mijn paarden wat mankeren krijgen ze hulp!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:35

ik weet niet of je hier wat aan hebt, het is misschien iets heel anders, maar mijn haflinger was van de zomer ineens heel sloom en was veel aan het kwijlen/slijmen en daarop kauwen leek het, die had last van haken op de kiezen.
omdat ik toen geen idee had wat het was, wilde ik het even kwijt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers