Afstammingsvraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Afstammingsvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 16:13

Ik heb een KWPNer ruin genaamd Joop.
Het is een Landjonker (was eerst Frühling) x Purioso x Iron x Banko.
Kan iemand me helpen met info over zijn afstamming?
En heeft iemand een paard staan waar deze hengsten ook in zitten?
Dit is Landjonker:
Afbeelding

Op Joop's stamboom staat de naam Frühling bij vader, maar volgens de papieren is Frühling in 1994 naar Duitsland gegaan om voor het Oldenburgerstamboek te dekken.
Sindsdien heet hij Landjonker.
De vader van Landjonker is Landadel.
De hele Ladykiller XX lijn zit er in, net als de Furioso lijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:17

purioso is een echte stamvader, ik heb zelf 3 paarden waar purioso of furioso bloed in zit

fruhling ben ik niet zo'n fan van, heb er nog niet zoveel leuke paarden van gezien, maar dat zegt niets,iedereen heeft een andere smaak he?
iron en banko zeggen me niets, tuigbloed ofzo>?

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 16:39

crossmonster schreef:
purioso is een echte stamvader, ik heb zelf 3 paarden waar purioso of furioso bloed in zit

fruhling ben ik niet zo'n fan van, heb er nog niet zoveel leuke paarden van gezien, maar dat zegt niets,iedereen heeft een andere smaak he?
iron en banko zeggen me niets, tuigbloed ofzo>?

Dat weet ik zelf ook niet...
Misschien dat iemand anders het wel weet?
De Ladykiller lijn is ook heel uitgebreid, maar vooral bekend door Burggraaf (als ik me niet vergis).
Dus als iemand een Burggraafje heeft, is die ook familie van mijn paardje!

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:47

Ik heb ook een Fruhling (Landjonker), bekendste nakomeling is Fighting Alpha. Maar er lopen er genoeg in de sport springen en dressuur ook >z-niveau. Mijn paard heeft geen makkelijk karakter en dat schijnt wel vaker voor te komen bij Fruhling's. Verder heeft mijn paard redelijk wat van vaders uiterlijk geerft.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:05

Frühling is een Landadel x Tin Rocco.
In Tin Rocco zit weer het begeerde Roman bloed, al is niet iedereen het eens met het karakter van de moeder van Roman.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:13


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:47

lor1_1984"]
[quote="crossmonster schreef:
purioso is een echte stamvader, ik heb zelf 3 paarden waar purioso of furioso bloed in zit

fruhling ben ik niet zo'n fan van, heb er nog niet zoveel leuke paarden van gezien, maar dat zegt niets,iedereen heeft een andere smaak he?
iron en banko zeggen me niets, tuigbloed ofzo>?

Dat weet ik zelf ook niet...
Misschien dat iemand anders het wel weet?
De Ladykiller lijn is ook heel uitgebreid, maar vooral bekend door Burggraaf (als ik me niet vergis).
Dus als iemand een Burggraafje heeft, is die ook familie van mijn paardje!
[/quote]


wij hebben twee burggraafs lopen, en alle paarden die ik heb en rijd die zijn famillie van elkaar (niet allemaal van elkaar, maar wel allemaal van een van de andere paarden, snapje?) idd furioso zit in een paar en uiteraard amor, en van wittensteinstam zit in 3 paarden
le mexico staat ook enkele keren op de papieren

dus als je het zo bekijkt dan zijn wel heel erg veel paarden famillie, en daar zie je dan ook helemaal niets van in terug, alleen als het vader of grootvader betrefd

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:00

Purioso
Afbeelding
Afbeelding
Purioso is intelligent, gehoorzaam en altijd goed gehumeurd. In het begin van het onderzoek toonde hij zich snel opgewonden in de nabijheid van andere paarden. Aanvankelijk toont hij zich stijf en is kort in de bewegingen. Moeilijke mond, wellicht veroorzaakt door een oude wond op de lagen. Geeft de eerste weken de indruk verreden te zijn. Wordt gedurende het onderzoek steeds soepeler. Spant rug door gevoelige mond waardoor rug zeer gevoelig wordt. Heeft veel voor de slede gewerkt om rug te sparen. Nadat hij op de neusriem werd gereden toont hij meer ruggebruik en ruimere gangen. Aanvankelijke problemen met beweging in achterhand verdwijnen bijna. Draf en galop goed, stap blijft echter onvoldoende. Aangespannen zeer goed. In terrein moedig. Toont bij springen goede techniek. Attent, heeft levendig orenspel. Rijproef: goed betrouwbaar, bemerking op souplesse en stuwing in de achterhand. Springen ohz: goede verrichting met veel souplesse en ruggebruik, attent op de hindernissen. Springen vrij: goed attent op de hindernis, enigszins overhaast, weinig ruggebruik. Aangesp proef: goede, eerlijke verrichting. Terreinproef: ligging en stuwing matig, weinig souplesse. Voldoende aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als terreinpaard en veel aanleg als springpaard. De voedingstoestand is bij aankomst goed. Tijdens het onderzoek is dit zo gebleven. Stalgedrag goed; paard met een goed karakter. Wever. Oude wond op de lagen van rechter onderkaak. Toont lichte spierspanning bij percussie van rug en lendenen. Hoeven matig verzorgd. Kogels vol. Kleine gewrichtsgallen. Tijdens onderzoek enkele malen behandeld voor gevoelige rug.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:36

Toch nog 1 gevonden.
Iron:
Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 10:57

Bedankt voor de info!
Ik kan hier hopelijk weer wat verder mee.
Mijn moeder zal het ook leuk vinden om foto's te zien van Purioso en Iron.
Maar...
Als ik het over Joop's afstamming heb, weet niemand wie Iron en Banco zijn...