Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-07 19:07

Vreemd verhaal... maar ik kom er net achter dat ik reeds twee maanden met een gebroken teen rondloop Ziek
Ik heb ongeveer twee maanden geleden een paard op mijn voet gehad... Ik heb een week of twee pijn gehad, maar die pijn is weg getrokken, alleen bleef mijn teen dik. Nuja, ik had geen pijn, en dacht dat de zwelling wel nog zou weg trekken.
Twee weken geleden begon die teen echter spontaan terug pijn te doen. Ik heb het een tijdje zitten aankijken, maar ben dan toch maar naar de dokter geweest, inclusief rontgenfoto's. Nu blijkt dus dat die teen gebroken is (en nog serieus ook, aan die foto's te zien). Het bovenste kootje is dus dwars door en er zijn nog wat losse botfragmenten.
Om een lang verhaal kort te maken: ik mag een afspraak maken bij het ziekenhuis, en ze gaan kijken wat ze er mee kunnen doen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met gebroken tenen? Hoe pakken ze dat aan? Ik veronderstel dat je dat kleine ding niet in het gips kan steken.... en om er een pin door te jagen of iets dergelijks Verward
Want doen ze met zo'n breuk?

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.


Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:18

Jaiks dat klinkt best eng Nagelbijten / Gniffelen
Doet het nu ook nog steeds zo'n zeer?
Aan gebroken tenen kunnen ze vrij weinig doen omdat ze niet fatsoenlijk te immobiliseren zijn. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:21

Als je naar de dokter gaat plakt hij er een stevige pleister op voor de steun. Verder kan hij er ook niets aan doen.

Ik persoonlijk zou er niet eens mee naar de dokter gaan. Maar dat doe ik zowiezo niet gauw. Heb een keer een paard op m'n blote voet gehad. Toen was er ook een botje gebroken (kon je zo voelen), maar ik wilde absoluut niet met m'n poot in het gips, dus ben gewoon door blijven lopen.
Als je er op duwt voel je dat er iets niet helemaal goed zit, maar ik heb er geen last van.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-07 19:44

Ik was eigenlijk niet van plan om er mee naar de dokter te gaan, maar dat onding begint de laatste tijd steeds meer pijn te doen Scheve mond Waarschijnlijk één van de losse botfragmentjes die ergens tussen aan het kruipen is of zo. Op zich heb ik geen probleem met een dikke teen, maar ik wel normaal kunnen rondlopen Haha!

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Oliefanter
Berichten: 440
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Bennekom

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:51

Ik heb al twee keer m'n teen gebarsten en een keer gebroken, de keren dat hij gebarsten was, niets aan gedaan (was ook niet zo ernstig) en de keer dat hij gebroken was een blokje van hout onder mijn schoen gelijmd zodat de tenen volledig ontlast werden! hielp goed, na een maand on geveer was het genezen. succes ermee!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:53

Na 2 maal gebroken te zijn heb ik een erg kromme kleine teen (ook paard op gaan staan) Ze tapen in het ziekenhuis aan elkaar vast en verder doen ze meestal niet zo veel. Kan je zelf ook kleine teen een de teen ernaast tapen.Had wel last met rijden tegen de beugel aan, ben toen voornamelijk zonder beugels gaan rijden. En o ja ik heb weken met van die lelijke bergschoenen gelopen want die hadden een breed voetenbed, dat deed niet zo zeer.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-07 20:05

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat die botjes na twee maanden nog niet terug aan elkaar vast zitten Verward Zeker aangezien ik er een maand bijna niet heb op gelopen. Ik zat braaf achter mijn computer aan mijn eindwerk te typen.
Dat is eigenlijk ook de reden dat mijn huisdokter me doorstuurd naar het ziekenhuis, want hij snapt er ook niets van.
Ik kan me ook niet inbeelden dat ik mijn voet extreem belast zou hebben ofzo... een keer de vrijdagavond een manegelesje meegehobbeld, dat wel. Maar ik had op dat ogenblik absoluut geen last meer van die teen. Behalve dan om in mijn schoen te raken, want dat ding blijft wel mooi dubbel zo dik als normaal Koe

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:28

Ik heb ook iets van 2 maanden met een gebroken teen gelopen, eigenlijk loop ik er nu nog mee, ook omdat er ene paard op had gestaan. Het kan niet gegipst dus ze zouden het dan gaan spalken. Mijn ringteen (om het zo maar te zeggen Clown ) hij is krom en dik, en als er iemand op gaat staan doet het reuze pijn.

merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:25

ik heb mijn kleine teen ook op 2 plaatsen gebroken gehad, maar die moest gezet worden want hij stond 90 graden scheef. na het zetten hebben ze er gewoon tape om gedaan, veel meer kun je met zo'n klein ding inderdaad niet doen..veel succes ermee iig!

The past is history, the future is a mistery and today is a gift, that's why they call it the present

Santara Classic M1 +12, M2 startgerechtigd! :D :+:

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:29

ik heb ze allebei tegelijk gebroken gehad (jaja baas boven baas), was met de ene teen achter een stoelpoot blijven hangen en de rest van mij liep gewoon door.
Doordat ik extra voorzichtig ging doen gebeurde practisch hetzelfde met de ander.
Dit alles in Australië op vakantie *zucht*.
Daar hebben ze de boel aan elkaar getaped, en rust houden.
Ze zijn nog wel een beetje apart gevormd maar heb er geen last meer van.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-07 21:41

merel90 schreef:
ik heb mijn kleine teen ook op 2 plaatsen gebroken gehad, maar die moest gezet worden want hij stond 90 graden scheef. na het zetten hebben ze er gewoon tape om gedaan, veel meer kun je met zo'n klein ding inderdaad niet doen..veel succes ermee iig!


Bloos! Dat moet een pijnlijk zicht zijn.

Er zijn nog veel mensen die hun kleine teen gebroken hebben... had ik eigenlijk niet verwacht Haha!
Maar als ze het bij de meeste mensen gewoon getaped hebben, dan zal er bij mij ook wel geen mes aan te pas komen Vork Ik begon al rampscenario's voor ogen te halen van geamputeerde kleine teentjes Rolleyes

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:28

ook ik heb een aantal weken terug m´n kleine teen gebroken, verassing: m´n paard is er op gesprongen.

Mijn kleine teen werd aan het teentje ernaast getaped en ik moest goed rust houden en moest stevige schoenen dragen. Heb er 2 weken echt goed last van gehad tijdens het lopen en daarna is het waarschijnlijk van binnen ontstoken ofzo en werd het dik en weer pijnlijk. Heb er nu vrijwel geen last meer van, hij is alleen wat gevoeliger als ik m stoot, als ik lomp m´n schoenen aantrek doet t al zeer

Heb er in totaal denk ik 4 weken last van gehad, in het ziekenhuis zeiden ze dat het 2 tot 3 weken zou duren

Valeriej

Berichten: 1121
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:46

Ik heb mijn teen ook al eens gebroken. De middenste eigenlijk. Toen hebben ze mijn 2andere teentjes daartegen geduwd en hem zo gespalkt met tape. Na 5dagen mocht ik die tape eraf doen en een paar dagen erna was de mijn ook weg Lachen

Jack Sparrow: " Close your eyes and pretend it's all a bad dream. That's how I get by.. "

_Orlando_

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: haaksbergen

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:50

Ik heb ook mijn kleine teen gebroken gehad, maar k was zo eigenwijs om
niet naar de dokter te gaan. Mijn teen was helemaal blauw, mijn vader
zei altijd dat ze een een gebroken teen niets te doen is, maar dat weet
ik niet Knipoog misschien kunnen ze er wel wat mee Knipoog

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:52

Whaha.. ik heb mijn kleine teen weten te verbrijzelen Knipoog er is een gewicht van mijn vader opgevallen Tong uitsteken (die dingen voor het trainen Tong uitsteken )

edit: ik ben toen ook heel erg veel bloed verloren. Mijn voet was toen helemaal ingetaped met een groot verband omheen.. had echt een klompvoet Knipoog
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 28-06-07 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:54

mijn moeder heeft haar kleine teen ook ooit gebroken gehad.
Heeft er ook wel even naar laten kijken, maar, behalve wat pijnstillers,
is er eigenlijk weinig aan te doen.
Zoals je idd zelf al zegt: in het gips gaat niet

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-07 18:31

Maandag moet ik er mee naar het ziekenhuis, dus dan zien we wel verder. Op dit ogenblik tape ik hem zelf in... het verlicht de pijn in ieder geval.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Kleine teen gebroken... iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:26

heb het ook gehad, sprong op blote voeten over een slootje. (afsluiting van ponykamp en als leidster moest ik natuurlijk eerst).
Dus ik spring er netjes overheen maar ik denk dat er een steen ofzo lag want i kvoelde hem kraken en verschieten en toen stond ie dus ook bijna 90 graden verkeerd, hebben ze gezet en tape erom heen, heb er 2 weken last van gehad en daana nooit meer.

Sterkte ermee in ieder geval.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bernoe, Lalladidoo, Marleen_L, Mo_86, primera, Prince, Roosch en 155 bezoekers