Eindelijk weer.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 17:42

Ja ja, na bijna 3 maanden totaal niet meer op een paard gezeten te hebben toch weer vandaag voor het eerst geprobeerd.

Sinds dat Tamara (Metellica van Bokt) op een nieuwe stal staat en ik daar uiteraard ook kom, heb ik een afspraak gemaakt om daar op een merrie te rijden die daar een beetje werkloos staat. Er is een half jaar door omstandigheden niet op gereden en nu is er al weer 3 keer op gereden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het wel weer raar was om op een paard weer te zitten. Het voelde raar aan maar wel vertrouwd weer. Het oude gevoel kwam weer naar boven. Ik heb denk ik ruim een half uur gereden (ja ben mijn conditie van het rijden een beetje kwijt) maar het ging eigenlijk niet echt verkeerd. Ik was best blij toen ik er af kwam en na de zinvolle opmerkingen van Tamara en de eigenaresse van het paardje toch ook wel weer tevreden.
Het blijkt nu dat ik het nog niet verleerd heb Haha! en de eigenaresse zei idd na het rijden dat ondanks ik zo lang niet meer gereden hebt en het paard totaal niet ken waren er wel stukjes dat ze redelijk naar beneden ging lopen en ontspannen aan de teugel ging werken. Het begin loopt het paardje altijd iets onregelmatig maar dat is na verloop van tijd weg.
Ik dacht toen ik er af was dat ik genoeg had voor het begin maar nee... Metellica moest er ook nog aangeloven.
Ik was het er eerst niet mee eens om er op te rijden, ja die is nog maar 4 en ik stap niet graag op jonge paarden.
Maar goed, Tamara heeft Metel eerst gereden en daarna ben ik er op gegaan.
Moet wel zeggen dat ik dat iets enger en vreemder vond om op die eerste te rijden maar het ging beter, ook voelde ik dat zo.
Metellica is makkelijker naar beneden en meer ontspannen maar is wel te merken dat het jong paard is in zijn gedrag. Maar is te begrijpen.
Maar Tamara heeft mij heel goed geholpen, ik heb toch nog steeds wat kleine kinderziektes met rijden en daar heeft ze goed op gelet en aanwijzingen gegeven, ik weet dat ze nu vreselijk gaat Bloos Bloos Bloos , maar ze heeft mij er lekker doorheen geholpen. Bedankt daarvoor.
Ik heb nu wel met de eigenaresse afgesproken dat we gaan nadenken over de merrie, om die misschien wat vaker te rijden en misschien zelfs ooit nog een keer wedstrijden te rijden.
Dat is en zal altijd mijn droom blijven om met een paard uit te komen op wedstrijden!! Al is het niet mijn paard als ik maar een kans krijg.
Ben blij hoop dat ik weer wat verslagen kan gaan schrijven voor bokt want het is te lang geleden!

Greets en ik ben nu *LOL* *LOL* *LOL*

Roel

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:20

Hee wat leuk dat het zo goed ging!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:47

Hee Roel!
Welcome back *LOL* !
Ik heb zelf een keer 16 jaar niet gereden... maar toen bestond Bokt nog niet, zelfs nog niet toen ik weer opnieuw begon.
Vlak na mijn nieuwe begin kwam de borstkanker, waar ik heeeeeeel snel van genas, want ik wilde naderhand een verzorgpaard en ja.... dan moet je toch vlug beter worden nietwaar *LOL* .
Dus dit keer word ik ook vlug beter, anders is er vast geen leuk paardje meer over dat ik in de lente kopen kan Knipoog .
Roel, gek gevoel he, als je een tijd niet hebt gereden? Spieren die niet meer zo meewerken als ze toen deden Frusty ....
Gelukkig kun je daar nu weer aan werken! Schrijf maar een heleboel verslagen oke?
Geniet ze!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:27

Ik heb ooit eens een jaar niet gereden! Toen ik weer begon was ik echt verschrikkelijk stijf, ik moest geholpen worden met het opstappen, echt heel erg! Maar het gevoel van voldoening wat daar weer tegenoverstond, eindelijk weer op een paard te zitten was geweldig!!! Veel succes en plezier verder met die merrie als het wat wordt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:21

Euh lang niet gereden ?? Je hebt net 3 maanden niet gereden dat is toch niet veel Verward .

Is het nou wel zo verstandig om weer een verzorgpaad te nemen na al die vervelenden dingen die je met verzorgpaarden hebt meegemaakt ?. Maak wel eerst goede afspraken desnoods op papier. Ga eerst lekker rijden en genieten voordat je denkt aan wedstrijden die komen namelijk vanzelf.
Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 00:47

Nou eh, gefeliciteerd hoor.... geniet ervan...

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:27

Ja ja, het is gebeurd Roel is weer op een paard gestapt Party!!
Het ging ontzettend goed op de merrie.
En hij heeft ook nog op mijn paardje gereden ook die liep heel erg goed!
Roel iig bedankt dat je wat aan mijn aanwijzingen had Bloos
Vond het niet makkelijk om iets uit te leggen, maar het ging allemaal best wel goed.
Heel veel plezier en ik zal je ook zeker blijven helpen!

Go Roel go Roel haha *LOL*
Greetz Tamaar

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 17:45

Klopt Tamaar, je hebt mij goed geholpen.
De eigenaresse heeft mij een leuk voorstel gedaan om de merrie 3 dagen in de week te gaan rijden.
Er worden duidelijke afspraken op papier gezet vooral voor mijzelf.
Maar ik ga dus op de woensdag en het weekend weer lekker rijden...

Ben benieuwd!!
Greetz Roel