winter deken nu al op??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 22:33

mijn pony heeft nu nog een tussen deken op,is het niet te warm om nu de winter deken op te doen?
en als het gaat vriezen is hij dan ook nog wel warm genoeg?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:47

tja mijn pony heeft vanaf begin september al de winterdeken voor de gewone temp op(200 grams vulling)pas als het echt koud word en gaat vriezen doe ik de 300 grams vullingdeken op.maar in principe vind ik de 200 grams vullingdeken al goed genoeg voor deze temperaturen,ik gebruik geeneens een zg. tussendeken

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:55

ik gebruik de winterdeken nu al
zie ik hier heel veel vooral bij stalponys want die blijven stil staan

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:14

De mijne heeft nu al een zweetdeken onder haar tussendeken.... maar die heeft het ook echt koud nu. In de winter (als het vriest) krijgt ze de dikke winterdeken met hals en daaronder een zweetdeken. Maar nu nog lang niet hoor.. Cool

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:19

De temperatuur is nog best hoog nu.
Fie heeft nu een tussendeken op, die staat (nog) in een buitenbox.
Quieta staat onder een zomerdeken, maar die staat in een vrij warme binnenstal. Buiten doe ik er een regendekentje overheen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:14

Wij hebben nu alleen een canvas deken op 's nachts, Als het hard waait en een beetje guur is, dan hebben ze deze deken ook op.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:55

mijn arabiertje heeft nu een dunne winterdeken op. Vanaf eind augustus heeft ie met een zomerdeken gestaan. Nu dus met een dunne winterdeken. Mocht het nou in eens heel koud worden, leg ik er de zomerdeken onder. Haha!
groetjes ymke

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:24

Evita heeft nu de zomerdeken er op liggen, die heeft ze sinds begin oktober ofzo op. als het kouder wordt krijgt ze haar winterdeken en als ze net geschoren is (over een maand ofzo) dan leg ik er nog een onderdeken onder.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:28

Gipsy staat nu overdag onder haar zomerdeken (dat wisselt per dag, hangt van het weer af) en 's nachts onder een tussendeken. Als de temperatuur onder de 10 graden blijft staat ze permanent onder een tussendeken, onder de 5 onder een winterdeken en als het vriest onder een tussen- en winterdeken (overdag soms de tussendeken er tussenuit). Uit ervaring blijkt dit voor haar het beste te werken, ze blijft superdun in het haar, scheren is nergens voor nodig en als je haar een te dikke deken op doet dan staat ze te zweten onder haar deken. Warmbloedig typetje dus!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:58

Ik ben begonnen met een ongevoerde regendeken en nu staat lot onder een tussen dek. Als het straks gaat vriezen 's nachts krijgt hij zijn winterdek op en als het overdag gaat vriezen een extra dik winterdek

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:38

Ik ben begonnen met zomerdek een paar maanden geleden. Daarna tussendeken (fleece) en nu staan ze bij mij onder winterdeken. Als het echt gaat vriezen gaan ze onder de 500 gr vulling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:56

Als ze van het land komen, gaan ze bij mij onder een katoenen zomerdeken.
Milena heb ik vorige week geschoren, dus die staat nu onder een 200 grams herfstdeken (zo'n blauwe WheaterBeeta).
Als het straks wat kouder wordt dan ga ik door naar m'n 300 grams herfstdeken (Rambo) en als het gaat vriezen dan zet ik m'n winterdeken (400 grams Harry's Horse) in.
Na het rijden gebruik ik altijd eerst een wollen zweetdeken voordat ze weer naar stal gaat.

Leonardo wordt niet geschoren, dus die heeft alleen maar een zomerdeken en een winterdeken en als het heel erg koud wordt doen we die allebei om. Maar ja, Dick is ook niet zo'n dekentjesfreak als ik..... (ik geloof dat Mileen er een stuk of tien heeft ofzo Schijnheilig )

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:58

Keriem zata al vanaf de 2e week van sept (zoiets) onder een tussendek.. (in een butienbox)
hij heeft vorige week 2 daagjes onder een winterdek gestaan omdat ie zn eigen deken zeiknat had gerold.
als ie buiten staat staat ie zonder dek...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:02

ik heb Jino nu onder een harry's horse regendek..
een dunne.. maar hij is wel vrij warm...
van de week zou er zelfs nacht vorst komen dus ik denk dat ik straks of morgen maar een fleece dek er onder leg..
een echt winterdek doe ik pas als het overdag ook echt behoorlijk fris wordt

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:52

Felix heeft zijn eigen dekentje Haha! Al zit ik er wel aan te denken om hem te scheren.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:45

Ik twijfel ook tussen tussendek (die heeft ze overdag sowieso op, in de wei, dat blijft nog wel zo tot het onder de 7 graden oid komt) en winterdeken voor 's nachts op (buiten)stal, ik denk vanaf vannacht maar wel winterdeken, 't schijnt kouder te worden 's nachts!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:50

Mijn pony staat in een stal waar geen tocht is, maar wel voldoende frisse lucht. Hij krijgt altijd een hele dikke vacht, dus ik heb nu al de winterdeken erop. Mocht hij het heel koud krijgen (als het gaat vriezen ofzo) dan doe ik er nog een deken tussen.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:16

Ik gebruik momenteel een zomerdeken, de temparatuur is nog behoorlijk hoog, bij 7 graden ga ik over naar een tussendeken, in de winter gebruik ik een rambo, als je nu al zo´n dikke deken opdoet dan zou je van de winter wel 3 dekens op kunnen doen om haar warm te houden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:20

Robin heeft pas zijn zomerdeken op, sinds euhm.. 1 week ofzo. Het is altijd ongeveer 20 graden geweest.. maar hij heeft nu wel een dikke wintervacht. Word volgende maand geschoren.
Volgende week ga ik er zijn winterdeken opleggen. En als hij geschoren is komt er een onderdeken onder..

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:24

De mijne staat in een binnenstal onder een zomerdeken maar dat gaan we binnenkort wel weer veranderen. Ze krijgt een iets dikker deken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:41

Mijn paard staat vanaf eind aug. a; onder een zomer dek. Vanaf half september staat hij onder het winterdek. Verleden week heb ik hem geschoren en hij ziet er nu weer strak uit Haha!

Bij koud weer voel ik iedere dag meteen aan zijn oortjes. Als die koud zijn gaat er gewoon een dekentje bij. Zo staat hij in de winter onder 3 dekens, 2 onderdekens van 350 gram en een canvas winterdeken met molton vulling. Bij extreme vorst gaat hij in de stalbandages. Maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn paard een koukleum is maar dat komt ook omdat ik hem soms wel 3 keer per winter scheer.