manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 09:58

Zondag komt de vorige eigenaaresse van Roocky rijden. Ik zou graag zijn mannen wat fatsoeneren *LOL* , maar ik weet niet hoe ik daaraan moet beginnen.
Ik houd erg van lange manen (ook omdat die lekker warm zijn *LOL* ) , maar die van rocky lijken wel heksenhaar Knipoog . Het mag niet zo dun worden op het einde en het moet glanzen.

Hoe moet ik precies tewerk gaan om lange, deftige manen te hebben? Verward Recht afsnijden geeft zo'n onnatuurlijk effect Scheve mond\ .

[img]../upload/313/pony-avond_020.jpg[/img]
Dit is een foto van in de zomer, maar de manen zijn ondertussen al weer veel langer.

Oja, tips voor een leuke vlecht ofzo iets zijn natuurlijk ook welkom Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-10-26 09:59 ]</font>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:09

Verlesen en (een beetje !!!) staart-en-manen-spray erover!!! Kom je al een heel end Lachen !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:12

je kan met een mesje de uiteindes er af snijden, dan heb je die pieklen eruit maar hou je wel een natuurlijk effect.

Maar mijn mening:
er af die hap!
Staat veel frisser, een korte coupe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:20

Recht trekken/ snijden en een beetje equistar erin! Mooi die lange manen!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 10:30

sorry, wat bedoel je precies met verlezen? En vooral hoe moet ik daaraan beginnen? Ben geen kenner van toileteren Knipoog

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:31

staart en manen lekker wassen staart en manen spray dr in doet alwonderen met de schaar kleine knipjes hel losjes..
zeker niet recht knippen dat ziet er heel onatuurlik uit sucses!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:44

ik ben van menig dat je nooooooit! in de manen moet gaan knippen, en vooral de voorpluk niet! dat staat echt heel lelijk! ik zou zeggen borstel met een zachte borstel naar een kant, beetje glans/antiklit spray en het staat netjes.
Als je wilt invlechten kun je met lange manen het beste een hengstenvlecht maken (met lint?) want knotjes met elastiek of pecktouw lukt niet zo goed met lange manen, dan krijg je super dikke knotten en das ook lelijk. Mijn pony heeft ook lekkere lange manen en die spray ik ook altijd ff e borstel ze naar een kant. (ik was ze ook nog want ze heeft witte manen)
Ik vind die korte manen trouwens helemaal niet mooi, ze zjin alleen handig als je knotjes wil maken, verder staat het onnatuurlijk en lelijk! maar das mijn mening. (als je ze kort doet zou ik de staart ook ff de zijkanten trekken/scheren/knippen, dat is een 'echte dressuur look' en recht afknippen, wel zolang mogelijk laten dan!)
_________________
leven met paarden
is als een hemel op aade
maar als ze sterven
valt er niks te erven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *volcano* op 2001-10-26 14:49 ]</font>

NNDCTR
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:45

Ik zou er eigenlijk niet in gaan knippen of trekken. Dit geeft juist een onnatuurlijk effect, ze gaan dan zo 'stijf' hangen. Gewoon even wassen, laten drogen, antiklitspray, uitpluizen en even borstelen.

Persoonlijk zou ik ze helemaal kort (handbreedte) trekken. dat staat heel netjes en ziet er altijd verzorgt uit.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:06

wil je ze gaan uitkammen, dan beneden beginnen en steeds kleine plukjes. Dat doen wij ook bij de welsh. Die heeft nu eindelijk (na lang sparen) hele mooie lange manen.
Je verliest altijd haren, maar als je het goed en voorzichtig doet komen vrijwel alleen oude/dode haren los.

Veel succes

Groetjes Anke

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 08:55

Erg bedankt! Ik heb ze gisteren gedaan. Ik dacht eerst te trekken, maar als ik alleen de kort genoege haren laat staan, moet ik meer dan de helft wegtrekken en dat gaat toch ook niet?
Daarom heb ik de dunnen puntjes weggeknipt (sorry), maar omdat dat zo'n recht effect gaf, heb ik daarna er knipjes in gegeven op verschillende hoogtjes over de laatste 5 cm en nu staat het ook wat voller en natuurlijker. Ik ben er best tevreden van.
De staat het ik ook zo gedaan en ik heb alleen de witte haren weg gedaan.
Ik heb manenpray gekocht (eerste keer in mijn keven *LOL* ) en ik ben er echt heel tevreden van. Het kamt uit als niets *LOL* . Ik ha misschien vandaag de manen eens wassen, dan zijn ze mooi voor morgen *LOL* . Door die spray zijn de haren niet zo in lokken en vliegen ze bij het lichtste briesje Lovers .
Erg bedankt allen!

Femke

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:49

spray is heerlijk zacht misschien kan je een paar uur voordat de eigenaar komt allemaal vlechten maken (hoeven er maar 5 te zijn ofzo) en vlak voordat ze komt eruit halen: krullen!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 15:27

Yentl: jaaaa! das is een goed idee, krijgt Rocky zo van die bekjes *LOL* . Moet ik er ook wat spray op doen als de vechtjes erin zitten, of is dat niet zo? Verward