wie geeft mij meer info over facet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

wie geeft mij meer info over facet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 23:13

Hai,

Mijn paard is een afstammeling van Facet. Eigenlijk weet ik helemaal niks over deze hengst, dat vind ik erg jammer. Ik heb al wat gezocht op het internet maar ik kon niks vinden.
Weet iemand wat deze hengst heeft bereikt en heeft iemand misschien ook een foto van hem? Ik ben namelijk enorm benieuwd!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 01:19

Er moet toch best wat te vinden zijn over Facet. Mijn instructrice heeft een hele fijne fokmerrie van Facet (mv. Zaire). Facet staat momenteel in Amerika. Zie ook: http://www.eurodressage.com/news/dressa ... facet.html

Afbeelding

Facet 87.5359 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 21-02-1987
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.63 m
Pijpomvang: 20 cm

Verrichting 1990
Stap 7,5
Draf 8
Galop 7
Rijproef 8
Springen ohz 7
Springen vrij 6
Terreinproef 6,5
Karakter 9
Stalgedrag 7
Trainingsrapport 9

Totaal 75 punten
Plaatsing 9e van 30 (16)

Fokker G.W. van Norel, Wapenveld

Vanitas x Adriana Keur Pref van Tolbert x Pretty van Courville xx x Elfje Keur van Magneet x Towerfee Model Pref van Cambrinus

Kampioen HK Utrecht 1990

Verrichting Ermelo 1990
Opgewekt, vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk, attent met goed humeur. Bij begin onderzoek zadelmak. In het werk erg ongecompliceerd en zijn verrichtingen zijn in de loop van het onderzoek aanzienlijk verbeterd. Is gemakkelijk te rijden en geeft zijn ruiter vooral in dressuurwerk een goed gevoel. Goede stap. Draf is veerkrachtig, ruim en regelmatig. Blijft in draf mooi gesloten. Galop ruim maar zou achter krachtiger mogen zijn. Bij het springen toont hij veel inzet. Zijn springtechniek is ruim voldoende. Matige terreingalop, op de sprong tamelijk terughoudend. Veel bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Als dressuurpaard veel aanleg, als springpaard ruim voldoende aanleg. Bij aankomst schraal, is tijdens onderzoek enigszins gegroeid. Op stal is hij vooral in de eerste helft van het onderzoek zeer onrustig en heeft hij perioden waarin hij van de ene hoek van zijn box naar de andere hoek van zijn box loopt. Nadat hij in een andere box is geplaatst is hij rustiger geworden. In de tweede helft van het onderzoek is het onrustige gedrag minder waargenomen.

Afstammelingen 1992 (veulens)
De gepresenteerde veulens van deze hengst bleken voldoende te zijn ontwikkeld. Ze zijn voldoende rijtypisch gebouwd en beschikken over ras en kwaliteit. Het hoofd is sprekend, de hals is goed gevormd, heeft een goede lengte en wordt goed gedragen. De schoft heeft een goede lengte, maar moet zich nog wat meer ontwikkelen. De schouder ligt er vaak wat recht in, maar heeft wel een goede lengte. De rug is veelal iets gezonken. De lendenpartij is goed. De croupe is gespierd, heeft voldoende lengte en is voldoende van vorm. Het voorbeen is goed gesteld, maar dikwijls wat licht uitgevallen, met name is dat geconstateerd bij de uitgezochte veulens. Bij de uitgezochte veulens was het achterbeen goed gesteld, bij de geprikte soms wat lang en week gekoot. De stap bleek bij de geprikte veulens voldoende te zijn, bij de uitgezochte was deze wat vlug en kort. In draf maken de veulens front, is er sprake van een goed en sterk achterbeengebruik en een goede draagkracht. Het merendeel van de vergezellende merries was van matige kwaliteit, enkele goede merries zijn ook gesignaleerd. Twee thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van bovenstaande rapportage.
Getoond: 18 veulens uit 44 dekkingen.

Competitie
1991-1992 Dressuur Cat. A -- 1595 punten, 2e plaats

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 08:36

krunsjkim schreef:
Hai,

Mijn paard is een afstammeling van Facet. Eigenlijk weet ik helemaal niks over deze hengst, dat vind ik erg jammer. Ik heb al wat gezocht op het internet maar ik kon niks vinden.
Weet iemand wat deze hengst heeft bereikt en heeft iemand misschien ook een foto van hem? Ik ben namelijk enorm benieuwd!



http://www.germandressage.com/facet.html

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 11:27

supergaaf!! dankjullie wel! Mijn paard lijkt er stiekem best wel wat op Haha!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 20:20

Ik heb nog eens bij mijn foto's gekeken maar op deze foto lijkt hij er echt wel wat op...vind ik dan.. Schijnheilig

Afbeelding

ingvdh

Berichten: 6354
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:12

Facet is in Nederland gereden door Mieke de Kok en later uitgebracht door Ellen Bontje in de Grand Prix geloof ik. Heeft dus best wel wat gepresteerd in de sport.

Je leest idd weinig over zijn kinderen. Ik heb een kleinzoon van hem, het is de vader van zijn moeder.

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:11

Ik heb ook een nakomeling van Facet!! is een E-pony, maar lijkt er niets op, qua karakter volgens mij ook niet!!! maar toch leuk om te weten hoe die er uit zien enz

Benanta Eindstand: Z2+14 *\o/*
Indian Summer: PSG+2 / Inter1+1 / Inter 2+1 *\o/* Grand Prix startgerechtigd


fokfanaat

Berichten: 20203
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:57

ingvdh schreef:
Facet is in Nederland gereden door Mieke de Kok en later uitgebracht door Ellen Bontje in de Grand Prix geloof ik. Heeft dus best wel wat gepresteerd in de sport.

Je leest idd weinig over zijn kinderen. Ik heb een kleinzoon van hem, het is de vader van zijn moeder.


mijn instructrice rijdt een facet zoon in de lichte tour

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:01

Een jongen bij mij in de les rijd een dochter van Facet in de M2. is net als mijn pony ook een E-pony. maar lijkt veel meer op Facet dan die van mij

Benanta Eindstand: Z2+14 *\o/*
Indian Summer: PSG+2 / Inter1+1 / Inter 2+1 *\o/* Grand Prix startgerechtigd

fokfanaat

Berichten: 20203
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:03

Samsam"]
[quote="ingvdh schreef:
Facet is in Nederland gereden door Mieke de Kok en later uitgebracht door Ellen Bontje in de Grand Prix geloof ik. Heeft dus best wel wat gepresteerd in de sport.

Je leest idd weinig over zijn kinderen. Ik heb een kleinzoon van hem, het is de vader van zijn moeder.


mijn instructrice rijdt een facet zoon in de lichte tour
[/quote]

Is trouwens ook een kleintje (162m ofzo)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink en 21 bezoekers