Wildfond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Wildfond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 16:27

Vanavond ga ik weer eens expirimenteren in de keuken Vingers aflikken

We eten hertenbiefstukjes met portobello's (reuzechampignons) en rosti.

Nu wil ik een lekkere wildsaus maken, en heb daarvoor een pot wildfond gekocht.
Verder nog wat kruiden, koksroom en extra paddestoelen.
De vorige keer dat ik dit probeerde te maken was het niet zo lekker als ik gehoopt had.
De saus was wat flauw, ondanks kruiden en zout en peper.

Iemand tips om de saus wat lekkerder te krijgen ?


MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:32

Glas rode wijn erdoor?

If you change the way you look at things, the things you look at change. (Wayne Dyer)

Op zoek naar leuke handgemaakte producten? MooiVanMo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:13

He jammer, was al offline, lag weer in m'n bedje uit te griepen. Maar inderdaad krijgt je sausje wat meer bite door er bv een scheutje rode port doorheen te doen. En ik weet niet hoe je de peper erdoor doet, maar ik vind het het lekkerst om de korrels flink te kneuzen en dan van begin af aan lekker mee te laten borrelen. Is op een of andere manier veel lekkerder dan gemalen op het laatste moment erdoor doen. (Wel effe afmaken met een grof gemalen pepertje, maar zeker de korrels eens proberen, is echt jammie!)

Hoe lang doe je trouwens over je saus Oscar? Tijd proef je er namelijk meteen in terug. Neem er lekker de tijd voor, daar wordt het alleen maar (veel) lekkerder van.


Goh, hoe zou ik toch aan die dikke kont komen.....? Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-03 21:20

Bedankt voor de tips !

Ik denk dat het mankement gevonden is
De vorige keer had ik fond gekocht bij een "kookwinkeltje"..... stervensduur, en er was geen smaak of reuk aan.
Nu had ik de fond gewoon bij de Appie gekocht, en er zat veel meer smaak aan !

Ik laat de fond trouwens heel langzaam inkoken nadat ik eerst de paddo's gefruit heb Bloos
In totaal duurt het zo'n 20 minuten.
Lijkt me goed, of is het nog te snel ?

We hebben trouwens overheerlijk gegeten.
Alleen heeft het mannetje wat last van buikpijn; vreemd, want hij heeft maar 3 hertenbiefstukken op Verward *LOL*

Sonja, hopelijk ben je snel weer beter zodat je ook weer wat lekkers klaar kunt (laten Knipoog ) maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:01

Oscar schreef:
Ik laat de fond trouwens heel langzaam inkoken nadat ik eerst de paddo's gefruit heb Bloos
In totaal duurt het zo'n 20 minuten.
Lijkt me goed, of is het nog te snel ?

** Nee hoor, is prima, dan hebben de smaakjes lekker de tijd om door elkaar te mengen. Lekker met een grof gehakt sjalotje, teentje knof, bouquet garni...... Tong uitsteken Hmmmmm ik proef het al bijna *LOL*

We hebben trouwens overheerlijk gegeten.
Alleen heeft het mannetje wat last van buikpijn; vreemd, want hij heeft maar 3 hertenbiefstukken op Verward *LOL*

** Jeetje wat raar?! Snielugh voor hem hoor! (Ik denk dat het Bambi's wraak is Haha! Tong uitsteken )

Sonja, hopelijk ben je snel weer beter zodat je ook weer wat lekkers klaar kunt (laten Knipoog ) maken.

** Laten? Door wie? *LOL* Als mijn vriend kookt eet ik liever niet mee Haha! Die is heel lief, maar kan zelfs water nog aan laten branden volgens mij *LOL* *LOL* *LOL* Hihi, maar van 't weekeinde gaat dat vast wel weer lukken!



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 19:36

Heel herkenbaar, vooral dat laatste stukje !
Mijn mannetje kan ook nog geen ei bakken
Hij heeft een paar keer een poging gedaan om avondeten klaar te maken, maar voor mij hoeft het niet zo nodig.
't Is niet te pruimen, dus dan maak ik liever zelf wat klaar.

Nog bedankt voor je tips, ik ga het de volgende keer zeker proberen


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:45

Aawww... vreselijk off topic maar ik moek toch even mijn medeleven betuigen aan jullie hoor Sonja en Oscar Knipoog ... mijn vriend kan oh zo heeeerlijk koken Vingers aflikken , daar kan ik nog wat van leren. Mooi dat je saus deze keer wel gelukt was trouwens, heb je ook de rode wijn tip nog nageleefd of was het voldoende dat de saus van een ander merk was?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:49

scheutje cognac is ook erg lekker erdoor!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 18:50

Geweldig Vikki, zo'n man die echt kan koken Vingers aflikken
Weet je wat het is...... er wordt mij zo vaak gezegd "dat ie het dan maar moet leren". Klinkt logisch, maar het werkt echt niet
Als ie echt alles uit de kast haalt, dan zou ie misschien een ei redelijk kunnen bakken.
Maar daar neem ik geen genoegen mee, het is dan toch niet naar m'n zin.
Dus dan maar liever zelf koken, weet ik (bijna) zeker dat het lekker is *LOL*

Zonder wijn was de saus al prima, maar ik heb er toch nog een klein scheutje door gedaan.
De wildfond van de AH is trouwens echt een aanrader !

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:53

mijn man kan prima koken, alleen ben ik wel vrijwel altijd degene die kookt. Net zoals hij fotografeert, mijn camera heb ik aan de wilgen gehangen sinds we samen zijn Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:32

Mijn man kan redelijk koken, als hij het volgens het boekje doet. Maar soms is ie creatief en dan gaan alle kastjes open en doet ie veeeels teveel ingredienten in zijn brouwsel. En op dat soort momenten doe ik net alsof ik niet zoveel honger heb. Dan krijg je namelijk van die chilies, waarbij de blaren nog net niet op je lippen staan, maar je maag bij het aanblik ervan al gek gaat doen.

Mijn ex was trouwens erger, die kon nog geen ei koken (Of volledig snotterig, of zwarte dooier). Hij gooide knoflookpoeder over de gebakken aardappelen (voor de smaak) etc etc. Hij kookte dan ook vooral uit een pakje.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:08

Nog EEN ding: maken jullie mannen ook altijd zoveel rotzooi bij het koken? Die van mij wel. Ik snap niet waarom hij 5 pannen, 3 borden en een vergiet nodig heeft... en dan alle snijplanken etc ook vies moet maken. Vooral omdat onze regel is dat degene die kookt niet hoeft schoon te maken...

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:25

Jennygirl schreef:
Hij gooide knoflookpoeder over de gebakken aardappelen (voor de smaak) etc etc.


dat doe ik ook, heerlijk! En rotzooi maken doe ik erger dan mijn man *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers