Mijn verzorgknollies Speedy en Sanne!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Mijn verzorgknollies Speedy en Sanne!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 08:44

Ik heb nu sinds 3 weken of zo 2 nieuwe verzorgknollies. De ene is een tinker veulen van nu ruim 6 maanden, Sanne.... en de ander is een coole shet van 1.07, Speedy.

Het zijn echt twee scheetjes en ik ben helemaal weg van ze. Met Sanne ga ik lekker wandelen, en het is van Speedy de bedoeling dat die uiteindelijk voor de kar komt, ook wil ik met Speedy wat vrijheidsdressuur leren, maar niet voordat de basis er goed inzit....

Een vriendin van mij was gister even meegegaan, dus terwijl ik Speedy even longeerde, ging zei Sanne even poetsen... ook heeft ze nog 2 foto's gemaakt....

Speedy is echt een slimme shet! De eerste keer dat ik ging longeren, was duidelijk dat ze er geen snars van snapte, maar nadat ik heel even had doorgezet, en wat frustraties omdat ze niet wist wat ze doen moest, had ze het ineens door, en liep keurig rondjes. Dit is overigens de tweede keer dat ik haar gelongeerd had.

Afbeelding

Er is nog geen tuig voor Speedy, maar de eigenaresse wil wel dat ik er al vast mee aan de slag ga. Scheve mond Uhm, nou ja, dan maar de longeer lijn aan twee kanten vast maken. Ook dit snapte ze eerst helemaal niet en ze vond het ook allemaal maar een beetje eng al lijnen bij haar kont in de buurt. Toen had ik Debbie even gevraagd mee te lopen, toen ze door had dat ik erachter bleef had ze het ineens door, nog geen minuut nadat debbie meeliep ging ik alleen verder, en na 10 minuten van het begin, liep ze netjes voor me, de kant die ik aangaf, in stap en in draf.... OK dan! Ben trots op mijn meisje OK dan!

Afbeelding

Toen zijn we met Sanne even gaan wandelen. Vlakbij (erf af en stukkie naar links) is een vijvertje met een bankje, omdat ze nog wat onwennig van elkaar af gaan, en de paardjes dan wat onrustig worden, blijf ik voorlopig nog even in het zicht van de andere paardjes, dan is het vijvertje een prima plaats om heen te gaan. Dit is de 2de keer dat ik Sanne hiermee naartoe nam en het ging al veel beter als de eerste keer, alle paardjes (dus ook de achterblijvers) waren veel rustigere en er werd veel minder gehinnikt...

Om de een of andere reden loopt Sanne alleen mee als ze een stukje achter me loopt, als ze naast me moet lopen staat ze haast stil... ach ze is wat traag... Hier lopen we het lange erf af.

Afbeelding

En hier zijn we bij de vijver... uhm... Sanne, kijk nou uit meis, straks stoot je je hoofd! toch nog goedgegaan....

Afbeelding

Poging tot sfeer plaatje... Ze heeft een beetje een oversisede kont Tong uitsteken

Afbeelding

En 2 maanoogjes

Afbeelding

Hier zie je de boerderij waar Sanne en Speedy staan, gezien vanaf de vijver, het grijze gebouwtje voor het gebouw met het rode dak zijn de stallen. Het paardje wat je daar ziet staan is de buurvos van Sanne en Speedy.

Afbeelding

Hier lopen we over het erg terug naar de boerderij, even een fototje van hun stallen. De linkerstal is van Sanne en Speedy, en de ander is voor het vosje.

Afbeelding

En wie is er blij ons weer te zien??? De eenzame Speedy....

Afbeelding

Zijn het geen scheetjes?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:00

Ze zijn lief hoor!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:18

Wat een dikke buik heeft die tinker! Bloos!
Maar hij (of zij?) heeft wel een best mooi hoofdje, wordt vast een mooi paardje als hij volwassenen is.
Die shet ziet er ook wel leuk uit, toch knap dat ze het longeren zo snel doorhad OK dan!
Dat lange teugelen, daar sta je te ver achter de pony volgens mij.
Wij hebben daar op ponykamp les in gehad en volgens mij moet je ongeveer een stap verder bij de kont gaan staan. (en niet helemaal achter de kont als je niet zeker weet of ze zal trappen of niet)
Veel plezier nog!

Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 09:36

Ow, ik wist niet dat ik te ver weg stond, ik vond eerlijk gezegd dat ik er lekker dicht in de buurt liep Verward Ik denk dat ik de volgende keer maar een gewoon zweepje ga pakken dan, want ik kwam een beetje met de longeer zweep in de knoop Tong uitsteken Ik dacht toen ik pak de longeer zweep maar, dat moet als ik straks op de bok zit toch ook Knipoog

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:41

Ingrid, ik hoop dat je het hier heel leuk gaat krijgen met deze paardjes. Jammer dat het met Oscar niet helemaal uitpakte, maar dat kan gebeuren.

Veel plezier en houd ons op de hoogte Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:47

mooie foto`s die tinker is alleen een heel beetje erg dik!!! lekker bolletje wol!
die shet is lief veel plezier met ze!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:14

zooo hee sanne is lekker oversized idd. Maar wel een echte scheet hee! kei lief dat koppie van haar.
Speedy vind ik ook leuk! lekker bolletje wol. Mooie shet.
wel goed dat je alvast met haar gaat oefenen. Veel succes en plezier he!

.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:55

aa leuke foto's . Ziet er leuk uit daar ingid *LOL*
En sanne lekkere dikke wintervacht !!:D . Speedy is ook wel een mooi beesje . Het zal denk ik wel lukken met het virjheidsdressuur en mennen Haha! .

Veel plezier nog met hun !!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:22

De foto's laden niet?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Shiloh

Berichten: 19780
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 21:31

Jah, Sanne heeft zeker een beetje een oversizede kont Tong uitsteken en idd een beetje dik, maar ach.... Speedy hoort ook niet tot de dunste hoor! maar het is echt een scheetje.. en nogmaals ze leert ZOOOO snel!!!

De foto's doen het nu toch wel??? Msn groups zal er wel even uitgelegen hebben of zo...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 47 bezoekers